Stiri Digital MarComm Marketing Tech

The Alternative School și Good Game Industry lansează The Future of Gaming

5 dec. 2023 4 min

The Alternative School și Good Game Industry lansează The Future of Gaming

Reading Time: 4 minute

De ce gamingul are puterea de a deveni cea mai eficientă platformă media a momentului, așa cum s-au decantat concluziile celei mai recente ediții a Cannes Lions? Performanța românească în industria jocurilor video poate deveni un atribut contemporan al identității naționale ? Dacă da, ce-ar putem face în comunitate pentru a-l confirma? Toate sunt teme de regăsit la The Future of Gaming, evenimentul dedicat executivilor din marketing și creativilor, ce va avea loc pe 14 decembrie la Mindspace Victoriei.

Studii de caz premiate la Cannes vor deschide seara, în interpretarea Teodorei Migdalovici, ambasadoarea festivalului. Good Game Industry, agenția românească ce integrează impecabil mărcile în narativul jocurilor, va prezenta, la rându-i, cele mai recente studii de caz cu dublă calificare- creativitate și performantă. Împreună, organizatorii vor povesti nu doar despre ce-au construit, dar și despre planuri pentru industrie. Pe principiul “jocul e treabă serioasă”, în spiritul unei alianțe efervescente, pasionații de branding și marketing vor fi invitați să devină co-creatori ai unor campanii remarcabile, plecând de la o mantra critică: rezultate în business, consumatori fericiți, lucrări premiate la nivel internațional.

1 SPEAKERS THE FUTURE OF GAMING smaller

« La eveniment, dincolo de informație valoroasă despre trenduri în creativitate via Cannes Lions, povestim despre performanțele locale ale Good Game Industry, agenția românească ce integrează cu succes de casă, din 2020, vibrația brandurilor în platforme de joc. Miza întâlnirii cu executivi din brand management și marketing e stabilirea unei comunități cu deschidere internațională, mix de creativitate și rezultate în business. Fără  să promitem premii globale, le asumăm totuși ca pe un orizont de aspirație », a declarat Teodora Migdalovici, fondatoarea The Alternative School și ambasadoare a creativității.

7 Good Game influencers smaller

„În primii trei ani am făcut construcție și, împreună cu clienți de primă ligă, locali și internaționali, am creat campanii memorabile în brand building, în educație, în vânzări sau cu miză educativă. Avem resursele creative și de înțelegere profundă a mecanismelor din industria de gaming și, împreună cu cei peste 21 de creatori de conținut de gaming pe care-i reprezentăm, suntem pregătiți să ne continuăm munca prin campanii expresive, mix de inteligență și emoție, încântătoare pentru audiențe, eficiente pentru clienți.” a declarat Lorena Schadi, Communication & Legal Architect, Good Game Industry.

Despre Good Game Industry:

*Management format din gameri veterani cu peste 10 ani de experiență în marketing

*Colaborări cu peste 30 de branduri din industriile FMCG, bancare, telecomunicații și IT

*Peste 60 de campanii și proiecte dedicate gamerilor din 2020 încoace

*Peste 2.000.000 de gameri accesați pe diferite platforme, de la Instagram la TikTok, YouTube sau Twitch, doar în campaniile din 2023

*Mai mult de 50 de KOLs și creatori de conținut implicați în campaniile din ultimele 10 luni

*21 de creatori de conținut de gaming, reprezentați exclusiv de Good Game Industry

*Profilul campaniilor: produs, vânzări sau brand awareness, ads, educaționale sau CSR

*conținut de entertainment unic – livestream-uri, videos, turnee esports, lung-metraje.

*Proiecte esports:organizarea Ligilor Naționale pentru Ubisoft sau Riot Games, pentru jocuri precum Rainbow 6 sau Teamfight Tactics.

Despre The Alternative School:

*Mii de tineri creativi specializați în laboratoarele școlii, cu focus pe creativitate cu deschidere internațională.

*Sute de tineri specializați la festivalurile de clasă A: Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx.

*Alumni care dețin în portofoliul lor toate medaliile relevante, când vine vorba despre competiții creative internaționale.

*18 ani de infuzie creativă la scara industriei, cu impact în schimbarea mentalității și reputației sale în mediile internaționale.

Despre industria de gaming din România:

•           În România, valoarea industriei specializate în dezvoltarea jocurilor este de 332 milioane de euro în 2023, fiind în creștere

•           aproape jumătate dintre companiile de jocuri video se află în București 

•           companiile de jocuri video din România preferă orașele din hub-uri regionale atractive (27%), precum Cluj-Napoca, Iași și Timișoara 

•           49% din peisajul jocurilor video este marcat de dominanța jocurilor mobile

•           în 2023 „Stumble Guys” a înregistrat cele mai multe descărcări de aplicații 

•           femeile reprezintă 27% din numărul total de angajați ai acestei industrii, dintre acestea 22% se află în poziții de conducere

•           femeile se remarcă mai mult în business/ logistică/sales decât în creație

•           aproape jumătate (40%) din angajații industriei sunt proaspăt ieșiți de pe băncile școlii

•           majoritatea studiourilor din România sunt dispuse să ofere programe de internship

Despre industria de gaming la nivel internațional

  • Până în 2026, industria jocurilor va valora 321 de miliarde de dolari, potrivit PwC. Dintre aceștia, 75% (242,7 miliarde de dolari) vor reveni jucătorilor sociali sau casual. 
  • Industria jocurilor este mai mare decât industria de film și industria muzicală la un loc, cele mai de succes jocuri aducând mai multe venituri decât cele mai mari blockbustere. 
  • Netflix cochetează încă din 2021 cu integrarea componentei de gaming în abonamente, declarând că asocierea cu această industrie e un plan pe termen lung.
  • La nivel global, această lista brandurilor care optează pentru gaming, ca platforma media, este dominată de o varietate de branduri din industria alimentară, băuturilor, comerțului, FMCG, electronicii, auto și tehnologie. 
  • La scară internațională, Burger King este cel mai mare adept al integrării jocurilor în marketing, conform numărului mare de înscrieri (47) la Cannes Lions 2022. Activision, Microsoft, Samsung și AB InBev sunt următoarele pe listă.
  • In 2023, Cannes Lions a lansat categoria Entertainment Lions for Gaming
  • Mai multe date despre industrie la scară globală: https://vibox.co.uk/blog/how-many-pc-gamers-are-there-in-the-world

Surse: 

Profilurile comunităților de gameri din România”, studiu realizat de Good Game Industry pe un panel de 20.000 de subiecți în 2022

Romania Video Games Industry report, 2023, studiu realizat de RGDA

Divizia de business intelligence a Cannes Lions

Array

Articole pe aceeași temă: