Tinerii români vor să fie antreprenori digitali

Potrivit unui sondaj internațional comandat de Vodafone și derulat în 15 țări, tinerii din România între 18 și 24 de ani sunt cei mai încrezători în perspectiva de a avea o carieră în domenii digitale.

Peste jumătate (53%) sunt convinși că vor găsi un loc de muncă pe măsura abilităților, rezultat care plasează România pe primul loc în clasamentul pe țări, înaintea unor state ca Italia, Germania, Cehia, Spania sau Marea Britanie.

De asemenea, România se situează pe primul loc în ceea ce privește procentul tinerilor care ar prefera să lucreze pentru ei înșiși sau ca antreprenori, mai curând decât într-o companie, 51% dintre aceștia exprimând această preferință.

Sondajul a fost realizat de YouGov cu participarea a 6.000 de tineri din Africa de Sud, Cehia, Egipt, Germania, Grecia, India, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, Portugalia, România, Spania, Turcia și Ungaria și ilustrează opinia acestora despre cât de pregătiți sunt să participe la economia digitală.

Dintre participanții din cele 15 țări, românii între 18 și 24 de ani par să fie printre cei mai pregătiți să îmbrățișeze o carieră specializată în domeniul digital: 27% dintre ei ar prefera să fie programatori, 23% designeri de jocuri, 22% bloggeri și vloggeri, 17% designeri de aplicații și 14% specialiști în securitate cibernetică.

Rezultatele sondajului au fost folosite pentru documentarea programului internațional Vodafone “Alege-ți viitorul“, conceput pentru a oferi îndrumare în carieră în economia digitală și acces la training pentru 10 milioane de tineri din 18 țări. Programul, lansat recent în România și în alte 17 țări, include platforma inovatoare Future Jobs Finder, un portal care le dă tinerilor posibilitatea să-și formeze noi abilități și să găsească oportunități de angajare în domenii ale economiei digitale.

“În prima săptămână de la lansare, aproximativ 4.000 de români au completat sesiunile de întrebări pe versiunea locală a platformei Future Jobs Finder, ceea ce demonstrează un interes ridicat al noii generații pentru identificarea oportunităților de carieră și față de pregătirea pentru economia digitală”, a declarat Florin Petrescu, HR Director, Vodafone România.