Analize

Toate drumurile duc la Londra18 min

05/03/2013 10 min read

author:

Toate drumurile duc la Londra18 min

Reading Time: 10 minute

<p> <strong>Cand a primit mesajul in care i se oferea jobul A sarit in picioare de bucurie. Era acasa, intr-o vineri Seara. CEO-ul Weber Handwick EMEA ii spunea ca ii stie parcursul profesional si ca ar fi onorat ca ea sa se alature echipei de management regional.</strong></p> <p>  </p> <p> Noua titulatura de pe cartea de vizita a Gabrielei Lungu este Executive Vice President si EMEA Consumer  Practice Leader. Functia este cu atat mai impresionanta cu cat este vorba de Weber Shandwick, a doua agentie de PR din lume ca marime, dupa Edelman, cu venituri din fee-uri in 2011 de aproximativ 590 de milioane de dolari, in prezent Agentia Globala de PR a Anului si Agentia de PR a Anului pentru regiunea EMEA (SABRE Awards), totodata compania clasata pe primul loc in topul celor mai creative agentii de PR (Creative Index 2012, The Holmes Report).</p> <p>  </p> <p> In 2012, veniturile Weber Shandwick Consumer Practice in EMEA au fost de 22 milioane de dolari, iar printre clienti se numara Electrolux, Kraft, Motorola, Manchester United, Subway sau Unilever. Regiunea numara peste 70 de birouri, dintre care cel mai mare ca numar de oameni si cifra de afaceri este cel din Londra, de unde se face coordonarea regionala si unde va lucra Gabriela. Functia de Executive Vice President inseamna putere executiva si calitatea de membru in consiliul de directori ai retelei.</p> <p>  </p> <p> Din aceasta postura va lua parte la toate intalnirile de management regionale sau globale si va avea un cuvant de spus in ceea ce priveste strategia de functionare si dezvoltare a retelei. EMEA Consumer Practice Leader inseamna ca va coordona in Europa, Africa si Orientul Mijlociu divizia sau aria de expertiza numita consumer PR (sau marketing PR, sau consumer marketing, cum i se mai spune – acel segment din activitatea de PR care face parte din mixul de marketing si se ocupa de brandurile destinate consumatorilor; spre deosebire de comunicarea corporativa, de exemplu, sau de comunicarea business-to-business).</p> <p>  </p> <p> Rolul sau va fi de a creste businessul acestei divizii, de a sprijini birourile retelei in lucrul pentru clienti, de a dezvolta produsul creativ in regiune, de a  consolida comunitatea de specialisti in consumer PR, de a participa la dezvoltarea de instrumente de lucru, de a reprezenta aceasta divizie in comunitatea de business si in cadrul propriei retele.</p> <p>  </p> <p> Munca efectiva in biroul de la Londra o va incepe in jurul datei de 18 martie, dupa ce se va intoarce din Emiratele Arabe, unde jurizeaza la sectiunea de PR a Dubai Lynx, festivalul international de creativitate dedicat regiunii MENA, organizat de aceiasi oameni care se ocupa si de Cannes Lions. Acolo reprezinta inca Romania si agentia The Practice, dat fiind ca selectia juriului s-a facut cu cateva luni in urma.</p> <p>  </p> <p> Deoarece doreste sa-si construiasca o strategie bine pusa la punct pentru perioada urmatoare, primul lucru pe care Gabriela il va face in noul sau rol va fi un tur al principalelor zece birouri din regiune ale Weber Shandwick, pentru ca vrea sa cunoasca personal echipele si liderii lor, sa vada nivelul profesional, campaniile cu care se mandresc, sa afle modul in care fac business, precum si eventualele probleme cu care se confrunta.</p> <p>  </p> <p> <strong>MULTA PUTERE DE MUNCA</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>MANUELA NECULA<br /> OGILVY GROUP ROMANIA</strong></span></p> <p> Am cunoscut-o pe Gabi acum 8 ani, intr-o perioada care cred ca si-a pus o amprenta importanta in evolutia ei ulterioara. E vorba de preluarea pozitiei de Managing Director al Ogilvy PR. Tot atunci, a intrat intr-unul din programele de training internationale ale retelei Management Development Program. Si-a insusit pas cu pas informatiile primite in fiecare dintre modulele de training si a stiut sa le puna imediat in practica intr-un mod adaptat pietei. Gabi e un profesionist cu o determinare extraordinara, cu multa putere de munca, curaj si ambitie. As spune si ca e un om cu un temperament vulcanic, atras de extreme. A muncit mult pentru tot ce-a obtinut, cred ca si-a dorit mereu o astfel de pozitie, o merita si i se  otriveste. Sper ca, alaturi de alti romani aflati in pozitii importante in firme din strainatate, sa ajute la imbunata tirea perceptiei despre Romania</p> <p>  </p> <p> <strong>AMBITIE SI TENACITATE</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>BOGDAN NAUMOVICI<br /> 23 COMMUNICATION IDEAS</strong></span></p> <p> Gabi Lungu a venit in grupul Leo Burnett in 2006, cand eu tocmai porneam agentia 23. Venea din Ogilvy, ceea ce, in anii aceia de concurenta cvasidusmanoasa, nu ii dadea prea multe bile albe in ochii mei. Insa prima oara cand ne-am intalnit, in birou la Stefan Iordache, mi-a vorbit despre cum vrea sa replice in The Practice, noua ei agentie, povestea de succes a lui Leo Burnett, castigatoarea celor mai multe premii de creativitate si eficienta din anii aceia. Mi-am spus: “Le are cu PR-ul, imi spune ce vreau sa aud!”. Cand colo, Gabi vorbea serios! Si s-a apucat de treaba cu toata ambitia de care e ea in stare – si e in stare, credeti-ma –, si-a gasit oamenii si clientii cu care sa mearga pe drumul asta si, de la un an la altul, a adunat premii peste premii, de la Sabre pana la Cannes, marcand premiera dupa premiera. Dincolo insa de colaborarea noastra profesionala, am avut norocul sa fac un proiect de cu totul alta natura cu Gabi. Intamplator, am cunoscut-o si remarcat-o deodata cu Razvan Capanescu, actualul ei sot, la un concurs de karaoke de la Sinaia, la un Ad- Print de frumoasa amintire.</p> <p>  </p> <p> Inca de atunci am ramas impresionat de cum canta. Iar atunci cand, in vederea unui concurs Music Club Awards for Corporate Bands, mi-am refacut trupa din liceu, acum sub numele Trupa 23, nu m-am gandit nicio clipa la alta voce. Iar Gabi, care isi exprimase la un moment dat, cred ca la un Leo Dream, dorinta ascunsa de a canta candva pe o scena si de a scoate un disc, a acceptat propunerea mea imediat. Si uite asa am cantat cam un an, la repetitii sau prin diverse cluburi, niciodata pentru bani, ci doar de drag. Si am vazut-o pe Gabriela exact la fel de ambitioasa, chiar daca era vorba de un hobby. Avea de invatat o piesa noua, o canta in birou sau in masina, facand sapte lucruri deodata, dar cand venea la repetitie, stia toate versurile, toate intrarile, toate tonurile, fara exceptie. Abia astept sa vad cum se potriveste ambitia Gabrielei cu noua ei provocare. Nu am nicio urma de indoiala ca o sa ii iasa bine!</p> <p>  </p> <p> <strong>CREATIVITATE SI INOVATIE</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>COLIN BYRNE<br /> WEBER SHANDWICK</strong></span></p> <p> Am urmarit munca Gabrielei si premiile pe care le-a castigat de-a lungul anilor de cand ne-am cunoscut atunci cand am jurizat impreuna la Cannes Lions sau am urcat pe scena sa ridicam premiile castigate de agentiile noastre. Nu cred ca mai este de actualitate premisa potrivit careia doar New Yorkul si Londra sunt polii creativitatii si ai inovatiei. Gandirea inovatoare in comunicarea de marketing apare din ce in ce mai mult in Romania, Suedia, Brazilia, Australia. In plus, clientii nostri sunt din ce in ce mai globali si mereu in cautare de idei noi. In acest context, suntem incantati ca Gabriela se alatura retelei noastre. Suntem a doua retea de comunicare ca marime din lume, o companie multiculturala, interdisciplinara, multisectoriala, multilingvistica cu peste 65 de limbi vorbite in cele 3.000 de echipe pe care le avem. Am depasit de mult egocentrismul anglo-saxon. Firul rosu care ne uneste echipele si clientii este dat de creativitate, inovatie, digital, idei si spirit antreprenorial. Din punctul meu de vedere, Gabriela poseda toate aceste atuuri si chiar mai mult decat atat.</p> <p>  </p> <p> <strong>PROGRES DIN CONFRUNTARI</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>SORANA SAVU<br /> PREMIUM COMMUNICATION</strong></span></p> <p> Cu Gabriela am fost colega mult inainte de a fi competitor si substratul de colegialitate a ramas foarte consistent in relatia noastra de-a lungul celor 15 ani de cand ne cunoastem. De pe vremea inceputurilor pot sa va spun ca e singura persoana pe care o cunosc care arata cool cu parul in nuanta Pantone 485C (rosu Coca-Cola). Evident, cat am fost colege de  agentie, s-a lasat “cu strigaturi”, ca in orice relatie copywriter (ea) – client service (eu). Dar asta s-a intamplat tocmai pentru ca Gabriela era, de departe, cel mai bun si mai versatil copywriter cu care am lucrat si singurul cu care am ramas prietena, in ciuda eternelor dispute cu care ne delectam colegii de agentie.</p> <p>  </p> <p> Cum spune si ea, din confruntari iese progresul, o maxima cu care sunt intru totul de acord, mai ales cand cei care se confrunta continua sa se respecte dupa ce lasa armele jos. Am vegheat impreuna noptile in studiouri de montaj, am scris impreuna versuri, am invatat amandoua multe pe aceleasi conturi, croind aceleasi proiecte, si ne-am ales amandoua calea, in cele din urma, in PR. Nu ma indoiesc ca, la Londra, Gabriela va continua sa straluceasca si ii va uimi grozav pe cei care mai cred ca industria de PR din Romania e inca la varsta copilariei sau a adolescentei.</p> <p>  </p> <p> <strong>UN BUN STRATEG</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>RALUCA KISESCU<br /> AVON COSMETICS ROMANIA</strong></span></p> <p> Ne-am intalnit la evenimente, am luat premii –ea intotdeauna mai multe – am citit despre ea si mi-a atras atentia. Am vrut sa ne cunoastem, fiecare pentru o simpatie de brand personal si/sau profesional, si am inceput sa colabora m pentru o  ampanie corporate si un eveniment la Muzeul National de Istorie, premiate la Gala PR Awards, pentru care Gabi si echipa The Practice si-au pus la bataie ce au ele mai bun: nu farmecul sau farmecele, ci creativitatea, pragmatismul, buna organizare, buna integrare cu restul actiunilor de marketing, flerul.</p> <p>  </p> <p> Gabi are un fel de a transmite mesaje pe care nu l-am intalnit la multi oameni cu experienta, cred ca un rol de purtator de cuvant la orice casa mare si alba I s-ar potrivi manusa. Este un strateg bun, care stie sa combine idei intr-un puzzle complex, din ce in ce mai complex in lumea de business actuala, este foarte prompta – imi amintesc ca, desi aflata la Barcelona sa isi sarbatoreasca impreuna cu echipa castigarea titlului de agentia anului, a gandit rapid o campanie in weekend, care aparuse ca oportunitate peste noapte. Avon este un client al The Practice pe hartie, Gabi este deja o prietena pe care o admir.</p> <p>  </p> <p> <strong>OAMENII CARE SCHIMBA LUMEA</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>IOANA MANOIU<br /> GMP PR</strong></span></p> <p> Exista oameni pe lumea asta facuti sa schimbe lucrurile. “The crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers.” Sunt oameni care inspira si energizeaza, care te trag in lumea lor. Mereu in  miscare, mereu cu proiecte si pasiuni noi. Pentru  acesti oameni, obstacolele si barierele oamenilor obisnuiti nu exista. Asa este Gabi.</p> <p>  </p> <p> <strong>INCREDERE SI OPTIMISM</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>ALEXANDRA OLARU<br /> MCDONALD’S ROMANIA</strong></span></p> <p> Cred despre Gabi ca este unul dintre cei mai buni profesionisti de comunicare din Romania. Ne stim de mai bine de 11 ani si in fiecare dintre acestia ea a demonstrat ca este un profesionist si mai valoros. Gabrielei nu “i s-a intamplat”, ea a muncit in fiecare an mai mult si mai bine. Cu alte cuvinte, a demonstrat, pe o piata cu multe succese efemere, ca un adevarat profesionist este in fiecare zi mai bun decat ieri. Nu stiu cum a reusit, dar o banuiesc de optimism incurabil, prospetimea ideilor, capacitatea de a gasi si creste langa ea oameni talentat i si bucuria de a lucra pentru proiecte mari si mici, in egala masura si cu aceeasi seriozitate. Pe mine nu m-a dezamagit niciodata si stiu ca noul ei rol este doar un nou inceput. Si mai stiu ca se tine intotdeauna de cuvant.</p> <p>  </p> <p> <strong>VOINTA IESITA DIN COMUN</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>IOANA IORDACHE<br /> LEO BURNETT</strong></span></p> <p> Gabi m-a cucerit din primul moment in care am cunoscut- o si am simtit dupa primele cinci minute ca orice isi va pune in minte o sa realizeze. Are o vointa iesita din comun, o ambitie si o determinare cum rar am intalnit, este workaholica (dar fara sa se planga vreodata ca a obosit, pentru ca isi ia continuu energie din proiectele la care lucreaza) si este acel gen de profesionist care nu se plafoneaza niciodata, fiindca e mereu in schimbare si acumulare. Meritul pentru succesul The Practice i se datoreaza in intregime, a fost ideea ei, ea a dus-o mai departe, a crescut-o si a pozitionat-o acolo unde este astazi, cea mai premiata agentie de profil romaneasca.</p> <p>  </p> <p> <strong>UN PROFESIONIST EXCEPTIONAL</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>DAN OPRESCU<br /> UNILEVER</strong></span></p> <p> Gabriela mi-a castigat rapid increderea si respectul, pentru ca este imposibil sa nu observi cata dragoste poarta domeniului comunica rii si cata pasiune pune mereu in gasirea celor mai bune idei si perspective.  Gabriela este un profesionist exceptional, cu o preocupare continua pentru a trece dincolo de bariera solutiilor comune. Este in acelasi timp un adevarat lider care a format deja, prin inspiratia pe care o transmite, alti profesionisti de PR valorosi, contribuind nemijlocit la  cresterea standardelor acestei industrii in Romania. Gabriela este o adevarata “business woman” si un lider innascut.</p> <p>  </p> <p> <strong>CREATOR DE REPERE</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>TEODORA MIGDALOVICI</strong><br /> <strong>CANNES LIONS ROMANIA</strong></span></p> <p> Cu Gabi Lungu am o istorie lunga. Ea incepe la Ogilvy in primii nostri ani de comunicatori care credeau in PR cu cap si cu idee. Povestea continua niste ani mai tarziu, cu suportul extraordinar pe care l-a oferit studentilor de la The Alternative School –ca mentor si ca endorser, in calitate de lider si de muza la The Practice, dar si de creator de repere pentru industrie. Si pentru ca evolutia ei profesionala bifa constant si elegant dincolo de granita, a fost cel mai firesc lucru cand am recomandat-o pe Gabi in postura de jurat la Cannes Lions. Pentru foarte multi, o astfel de postura reprezinta un varf de cariera. Nu si pentru ea.</p> <p>  </p> <p> Cu naturalete si cu determinare, a tratat subiectul Cannes ca pe o etapa fireasca si The Practice a continuat sa inscrie si sa faca performanta cu aceeasi lejeritate “in deplasare” in urmatorii ani. E si motivul pentru care astazi Gabi Lungu este singurul jurat roman care reprezinta Romania la Dubai Lynx 2013. Am recomandat-o recent, chiar inainte sa aflu ca va parasi industria locala. Si am facut-o cu toata convingerea. Gabi a demonstrat ca, daca exista un secret al performantei in networking, in PR cu clasa si desavarsita detasare de false limitari, ea il detine cu siguranta.</p> <p>  </p> <p> <strong>PASIUNE<br /> <br /> <span style=”color:#808080;”> OANA BULEXA<br /> THE PRACTICE</span></strong></p> <p> Gabriela este omul caruia ii datorez cariera mea in PR. Nu doar mi-a dat sansa sa lucrez in acest domeniu, ci m-a si inspirat si m-a ambitionat sa devin un bun profesionist, lansandu-mi permanent provocari si invatandu-ma sa nu ma multumesc cu mediocritatea, ci sa caut mereu sa ating performanta. Ma mandresc cu faptul ca i-am fost alaturi ani buni, ca am putut invata foarte multe de la un om caruia ii port un mare respect atat profesional, cat si personal. Nu multi pot spune ca au avut parte de un adevarat mentor in cariera, ceea ce face cu atat mai valoroasa colaborarea mea cu Gabriela. In toti acesti ani mi-a fost nu doar sefa, ci si colega, si prietena, avem impreuna multe amintiri si multe bucurii legate de succesul The Practice.</p> <p>  </p> <p> Tot Gabrielei ii datorez descoperirea unui alt partener de munca drag si important pentru mine, Monica Jitariuc. Gabriela a fost prima care a stiut ca Monica si cu mine vom face o echipa foarte buna, a avut incredere in noi, iar in final ne-a ales sa preluam stafeta conducerii agentiei. Viziunea Monicai si a mea legata de The Practice nu se va schimba de aici inainte, pentru ca ne raman intacte pasiunea pentru idei, dorinta de creativitate si de performanta. Sub bagheta magica a Gabrielei, am reusit deja la The Practice performante unice in industria romaneasca de PR. Probabil singura schimbare mai vizibila va fi pe cartile noastre de vizita, in rest si Monica, si eu vom continua sa conducem agentia bazandu- ne pe aceleasi principii care au facut deja din The Practice unul dintre cei mai buni jucatori din industrie si cea mai premiata agentie din Romania.</p> <p>  </p> <p> <strong>SUPERFEMEIE</strong></p> <p> <span style=”color:#808080;”><strong>MONICA JITARIUC<br /> THE PRACTICE</strong></span></p> <p> Cand mi s-a cerut sa scriu despre Gabriela, mi-as fi dorit ca Biz sa fi fost un glossy de femei, pentru ca simt ca ar fi o superpoveste despre o superfemeie. Dar o sa incerc sa sintetizez in cateva randuri o superpoveste (adevarata) despre un Superprofesionist (adevarat). O cunosc pe Gabriela de vreo 10 ani, de la Ogilvy. A fost prima care mi-a aratat ce ar trebui sa fac ca sa pot dormi linistita inainte de un eveniment pe care il organizez. Apoi, peste multi ani, Gabi m-a sunat sa continuam ceea ce facea deja The Practice pe social media si sa infiintam un departament specializat.</p> <p>  </p> <p> Am luat-o ca pe o provocare si cu Gabi alaturi am reusit sa avem succes si pe social media: premii, respect, clienti bucurosi, campanii eficiente. Pe langa multe lectii, am invatat de la Gabriela ca succesul in PR (si in general) depinde de: creativitate, harnicie, temeinicie. Pentru Gabi nimic nu e mai important decat munca bine facuta. De fapt, nu “bine facuta”, ci “cel mai bine facuta”. Dupa ce rezolvam orice brief, Gabi ne intreba asa: “Putem mai bine de atat? Merita un premiu?”. Impreuna cu Oana o sa incercam sa ne punem aceleas i intrebari. O sa pastram si in realitate, nu numai in nume, “The”-ul din The Practice. Si nu avem retete magice. O sa aplicam ce functiona si in acelasi timp vom imbunatati continuu: procesee, oameni si pe noi insine. Vrem sa ramanem agentia cu cel mai de calitate produs de PR de pe piata.</p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE