Ediția a 15-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, Top Social Brands aduce în prim-plan 50 de branduri de top care fac performanță în digital.
Top Social Brands 2023 este o analiză unică a peisajului social media din România, care scoate în evidență noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de brandurile cele mai active pe rețelele sociale, canalele cu cel mai mare impact și campaniile cele mai eficiente din peisajul digital românesc.
“Brandurile care vor să se impună în social media au nevoie de o strategie clară, creativitate si inovații, dar mai ales să fie în pas cu trendurile care domină în online. Studiul nostru identifică branduri care reușesc să facă asta eficient, cu impact și originalitate.”
Gabriel Bârligă, Redactor-șef Biz
Numărul utilizatorilor de rețele sociale a depășit 4,8 miliarde la nivel global, ceea ce înseamnă că aproape 60% din populația globului este prezentă în social media. În topul rețelelor sociale se menține „bătrânul” Facebook, care se apropie de 3 miliarde de utilizatori activi lunar, iar Meta mai adună câte 2 miliarde de utilizatori pentru WhatsApp, respectiv Instagram. Desigur, mulți dintre aceștia sunt aceiași, prezenți pe mai multe rețele. Nici Google nu se lasă mai prejos și are peste 2,5 miliarde de utilizatori pe YouTube. Iar TikTok vine din urmă, depășind borna de un miliard de utilizatori la nivel global.
Dacă pentru mulți dintre noi rețelele sociale sunt deja o prezență obișnuită în viața de zi cu zi, social media reprezintă un instrument de business extrem de valoros pentru branduri, iar strategiile, creativitatea și inovațiile fac diferența. Top Social Brands prezintă cele mai bune 50 de branduri în social media din România.
Pe primul loc în Top Social Brands 2023 se află, la egalitate, Samsung și Lidl, cele două branduri fiind urmate de Kaufland și Banca Transilvania. În top 10 se mai regăsesc Avon, Tazz, Orange, McDonald’s, KFC, Vodafone și BCR. În clasamentul din acest an sunt 13 branduri nou intrate în clasament, comparativ cu ediția precedentă.
Un număr de 13 branduri sunt nou intrate în clasamentul din acest an, comparativ cu ediția precedentă. În privința domeniilor, 8 dintre cele 50 de locuri sunt ocupate de branduri din Retail, 7 din FMCG, 6 de branduri din domeniul Cosmeticelor și 5 de branduri din Tehnologie.
Top Social Brands 2023 este rezultatul unei analize complexe a activităților desfășurate de brandurile active în social media, în intervalul 15 aprilie 2022 – 15 aprilie 2023.
În analizarea performanței brandurilor au fost luate în calcul:
Înscrierile pentru includerea în Top Social Brands au fost deschise timp de două luni pentru companiile și agențiile care au dorit să participe la acest studiu. Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza din 2023. Nu au fost incluse în analiză branduri de media sau activități de autopromovare desfășurate de agențiile de comunicare.
Top Social Brands 2023 a rezultat în urma ponderarii rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership*) – 30% și topul Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra social media din România – 70%.
* Viewership-ul măsoară numărul de vizitatori potențiali care parcurg un anumit mesaj, estimat pe baza unui algoritm de calcul dezvoltat de ZeList.
Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…
Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…
Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…
Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…
Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…
Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…