Marketing Tech

Un duet regional

04/07/2016 4 min read

Un duet regional

Reading Time: 4 minute

Echipa DiscoveryDoi romani coordoneaza activitatile digitale ale Discovery in Europa Centrala si de Est, in parteneriat cu agentii din opt tari. Totul are la baza trei concepte simple: curiozitate, inspiratie si provocare.

Cand lucrezi pentru un creator de continut, cum este Discovery, care activeaza nu doar pe segmentul TV, ci si online, trebuie sa fii mereu in pas cu trendurile, sa fii capabil sa te reorientezi si sa te adaptezi rapid la schimbari. Este exact ceea ce fac Ruxandra Mocanu – Marketing Manager Discovery Europa Centrala si de Est, si Bogdan Gherasim – Social Media & Digital Specialist Discovery Europa Centrala si de Est. Cei doi formeaza un duet care cladeste si vegheaza prezenta in digital a brandurilor Discovery in Romania, Bulgaria, Ungaria, Serbia, Slovenia si Croatia, alaturi de partenerii din agentiile locale. Formula restransa se va pastra si pe viitor, fiindca reuseste sa confere multa flexibilitate in abordarea locala, prin colaborarea cu agentii de PR si digital, in functie de prioritati. „Oferim continut consumatorilor si ne straduim ca ceea ce ajunge la ei sa le trezeasca curiozitatea. Sa-i faca sa-si doreasca sa vada mai mult, sa stie mai multe”, spune Ruxandra Mocanu.

Poate tocmai de aceea, observand cresterea consumului de continut video pe Facebook, echipa de digital de la Discovery a decis sa se concentreze mai mult pe oferirea acestui gen de continut si pe paginile brandului. Desi sunt atenti la ce ar putea fi „the next big thing” in digital, cei de la Discovery nu fac lucruri doar pentru a le bifa, ci actioneaza in baza unei strategii pe termen lung, cu investitii pe masura. Prin urmare, pentru zona de mobile, se concentreaza in prezent pe productia de continut relevant pentru realitatea virtuala (VR). „Ne dorim ca fanii Discovery sa poata avea in viitor o experienta imersiva, sa poata vedea si ce este in spatele camerei, si sa-i putem transforma din privitori in parte a povestii doar printr-o apasare a butonului play”, spune Bogdan Gherasim. Discovery are deja o aplicatie si o echipa dedicata pentru VR in Statele Unite si va incerca sa produca si in Romania cat mai mult continut dedicat realitatii virtuale, atat in jurul emisiunilor, cat si al campaniilor si evenimentelor locale.

Echipa din Romania a reusit sa realizeze un instrument pe care acum il utilizeaza toate tarile din cadrul companiei Discovery – o platforma interna care ajuta agentiile cu care lucreaza brandul sa-si creeze ilustratii pentru social media intr-un mod semiautomat. „Am reusit astfel sa evitam ping-pongul inevitabil de mailuri cu agentii pentru a aproba vizualurile, automatizand procesul pe o platforma pe care suntem siguri ca imaginile exportate de acolo respecta intocmai identitatea de brand a fiecarui canal din portofoliu”, arata Ruxandra Mocanu. Utilizatorul nu are nevoie de cunostinte de design, ci trebuie doar sa incarce o imagine pe care o va folosi sa promoveze o emisiune, introduce in campuri speciale numele emisiunii, ziua si ora la care este difuzata, iar aplicatia ii va exporta o imagine gata de a fi postata pe retelele sociale, imagine care are inclus brandingul specific fiecarui canal.

O alta inovatie locala a fost Bucharest Manhunt, pentru care a fost creata de la zero o platforma digitala de tracking prin care jucatorii din online coordonau echipele speciale, in efortul lor de a-l captura pe Joel Lambert. Atat echipele, cat si Joel puteau fi urmarite in timp real pe platforma folosind live-video si live-tracking. Iar platforma Impact a fost creata pentru a marca pe harta Romaniei angajamentul pe care si-l iau utilizatorii pentru a pune umarul la salvarea planetei si a speciilor aflate pe cale de disparitie. „Sunt abordari dezvoltate local pentru a sprijini emisiuni sau campanii internationale unde am preferat sa inovam in detrimentul adaptarii”, arata Bogdan Gherasim.

Colaborarea cu agentiile digitale este esentiala in conditiile in care doar doi oameni au in grija prezenta digitala a brandurilor Discovery in opt tari din regiune. Prioritatile si strategia de comunicare in social media sunt stabilite de echipa din Romania, iar agentiile din regiune se ocupa de implementare, contribuind astfel la cresterea relevantei locale. In acest moment, echipa Discovery colaboreaza cu patru agentii de digital pentru a realiza campanii in toata regiunea: doua in Romania, una in Serbia si, cea mai recenta, o agentie din Polonia. Anul acesta, „duetul digital” Discovery a facut un pas mare – pentru prima data, dupa sase ani de cand au fost lansate, a externalizat administrarea paginilor de Facebook din Romania. „A fost o decizie pe care nu am luat-o usor si am preferat sa incredintam paginile unei agentii cu care colaboram de foarte multi ani, care s-au obisnuit cu felul nostru de a face lucruri si in care noi avem incredere”, precizeaza Ruxandra Mocanu.

Fiind, in primul rand, un canal de televiziune, principala directie de comunicare pentru Discovery este promovarea emisiunilor si oferirea unei experiente complete telespectatorului. Insa, prin natura brandului, Discovery satisface curiozitatea, provoaca si inspira constant oamenii, pentru ca aceasta este reteta marilor descoperiri, iar toate actiunile sale in mediul digital se invart in jurul a trei concepte: curiozitate, inspiratie, provocare. Un exemplu a fost campania de promovare a documentarului „Racing Extinction”, cand Casa Poporului a devenit, anul trecut, a doua cladire din lume dupa Empire State Building pe care s-au proiectat prin video-mapping imagini ale unor specii de animale pe cale de disparitie, pentru a informa ca in urmatorii 100 de ani am putea pierde 50% din speciile de pe Pamant. Campania de promovare a documentarului „Racing Extinction” a continuat in martie 2016 prin lansarea platformei Discovery Impact, unde oricine se poate informa despre ce actiuni poate face pentru a avea un efect pozitiv asupra intregii planete. O initiativa locala care a impletit online-ul cu offline-ul a fost prilejuita de sarbatorirea a 35 de ani de la zborul in spatiu al singurului cosmonaut roman, Dorin-Dumitru Prunariu. Pe langa grile de program dedicate spatiului, a fost creat un website dedicat (spatiu.discovery.ro) si au fost organizate evenimente publice organizate la Bucuresti, Cluj, Timisoara si alte orase. „Discovery are o cultura care incurajeaza oamenii sa inoveze, sa indrazneasca sa fie creativi si sa experimenteze asumandu-si greselile. Nu poti inova fara sa o dai in bara. Am creat un mediu in care nu pastram ideile doar pentru noi. Si asta vine de sus in jos. Am avut mereu suportul si increderea managementului local in mai toate initiativele noastre”, conchide Ruxandra Mocanu.

Leave a comment

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă