Analize

Ce locuri de muncă se caută în prezent

Reading Time: 2 minute

30% dintre companiile din România nu și-au schimbat planurile de recrutare stabilite la începutul anului nici după izbucnirea epidemiei de Covid-19, păstrând același număr de poziții noi pentru care vor face angajări în a doua parte a anului, arată datele unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs. Cele mai multe oferte de joburi planificate pentru următoarele două luni vor fi în vânzări și promovare online (47%), precum și în producție (33%), segmente care au o contribuție importantă la revenirea business-ului.

Impactul crizei Covid-19 s-a tradus, în perioada stării de urgență, în afaceri mai mici cu până la 25% pentru 27% dintre companiile participante la sondajul BestJobs, în timp ce 20% și-au înjumătățit practic veniturile.

Totuși 23,3% dintre firmele chestionate au declarat că activitatea lor s-a desfășurat în mod normal în perioada stării de urgență, fără a fi redusă. Peste 40% dintre angajatori spun, însă, că și-au păstrat intactă echipa – nu au făcut concedieri (46,7%) și nici nu și-au trimis salariații în șomaj tehnic în această perioadă (40%), iar 23,3% chiar au făcut noi angajări.

După ce au trecut de faza de reacţie rapidă în gestionarea crizei sanitare, în care s-au concentrat prioritar asupra siguranţei angajaţilor şi a supravieţuirii afacerii, aproape jumătate (47%) dintre angajatori afirmă că și-au pregătit un plan de continuitate a business-ului, în timp ce 30% dintre firme nu s-au gândit la o mai bună funcţionare a activităţilor în noul context.

Astfel, 40% dintre companii intenționează să mute în mediul online o parte mai mare din activitate în următorul an, în timp ce alte firme iau în calcul extinderea și în alte sectoare ale economiei (13,3%), reducerea semnificativă a spațiilor de birouri (10%) sau chiar schimbarea obiectului de activitate (3,3%). În cazul a 33,4% dintre companii modelul de business nu va suferi schimbări majore.

După relaxarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului și ieșirea din starea de urgență, 36,7% dintre angajatori spun că și-au chemat toți angajații la birou încă din luna mai. Studiul BestJobs arată că în cazul a 23,3% dintre firme activitatea a fost reluată gradual, în primă fază cu mai puțin de un sfert dintre salariați înapoi în birouri, iar alte 20% dintre firme au continuat să lucreze în regim remote. 

Când vine vorba despre măsurile luate pentru protejarea angajaţilor împotriva infectării cu virusul COVID-19, 83,3% dintre participanții la sondajul BestJobs oferă dezinfectanți angajaților, dar și măști (70%) și mănuși (43,3%), dezinfectează cu regularitate spațiile de lucru (76,7%), au achiziționat și  termometre pentru luarea temperaturii (26,7%) sau au rearanjat birourile pentru a mări distanța dintre angajați (33,3%). Tot pentru a asigura angajaților distanțarea socială la birou, unii angajatori au schimbat orarul de lucru pentru a evita orele de vârf (16,7%) sau au rearanjat turele pentru a nu se suprapune (13,3%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 1-15 iunie 2020, pe un eșantion de aproximativ 150 de companii mici și medii din România.

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare. 

Credit foto: ID 80220226 © Scyther5 | Dreamstime.com

Team

Recent Posts

Nicoleta Gruia: „Fiecare om trebuie să-și asume răspunderea de a contribui la un scop mai înalt, care depășește interesele personale și urmărește binele tuturor”

Nicoleta Gruia este Director Executiv al spotmedia.ro și unul dintre cei trei fondatori. Ea se află în juriul Galei Societății…

23 de ore ago

Tentativă de fraudă folosind numele ANAF

Mai mulţi contribuabili, persoane fizice, au semnalat că primesc emailuri de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) prin care…

2 zile ago

Dacia lansează kit-ul Adventure pentru Noul Duster. Cât costă și când se fac livrările

Dacia lansează kit-ul Adventure, un kit complet pentru off-road extrem, disponibil exclusiv pentru modelele Duster din generația III, versiunile 4x4,…

2 zile ago

Auchan a organizat Climate Supplier Event, pentru atingerea obiectivelor climatice cu furnizorii

Cu ocazia primei ediții a Climate Supplier Event - Parteneri pentru decarbonizare 2030, organizată sub umbrela Climate Change Summit, împreună…

2 zile ago

România, pe locul 10 în Europa la consumul de ciocolată

România ocupă locul 10 in topul celor mai mari consumatori de ciocolată, cu 4.95 lg/locuitor, in crestere cu 40% față…

2 zile ago

Asirom VIG oferă suport pentru clienții afectați de furtunile din sudul și sud-vestul țării

În urma recentelor furtuni devastatoare care au lovit zona de sud și sud-vest a țării, Asirom VIG a mobilizat Caravana…

2 zile ago