Finanțe Stiri

Venituri mai mari cu 14,1% pentru ING Bank România în primul trimestru din 2025

11 iun. 2025 3 min

Venituri mai mari cu 14,1% pentru ING Bank România în primul trimestru din 2025

Reading Time: 3 minute

Primul trimestru din 2025 a adus pentru ING Bank România o creștere a veniturilor de 14,1%, la 1 mld. lei, față de 877 milioane lei în primul trimestru din 2024. Profitul net a înregistrat o creștere de 7,8%, la 374 milioane de lei, iar activele totale au ajuns la 73,4 miliarde lei, o creștere de 2,8% față de aceeași perioadă a anului trecut.

„În primul trimestru al anului, am reușit să înregistrăm o performanță bună, în ciuda contextului macroeconomic și politic provocator. Am continuat ritmul susținut de investiții în dezvoltarea de produse și servicii noi pentru clienții noștri. De la începutul acestui an, clienții antreprenori au posibilitatea de a deschide contul de companie integral online, fără a mai fi nevoie de drumuri suplimentare la bancă. Avem încredere în reziliența clienților noștri și ne păstrăm angajamentul de a le rămâne aproape.”

Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România

Creditare în creștere pentru ING Bank

Portofoliul de credite al ING Bank România a crescut cu 15,9% comparativ cu primul trimestru din 2024, până la 45,4 miliarde lei. Depozitele au înregistrat o creștere de 3,2%, până la 64 miliarde de lei.

ING Home’Bank este un canal foarte important pentru accesarea produselor de economisire: din totalul produselor deschise în aplicație, 64% sunt conturi de economii și depozite la termen. În primul trimestru din 2025, au fost accesate cu 9% mai multe produse în ING Home’Bank comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

Apetitul pentru produse digitale este la fel de mare și pentru clienții antreprenori (cu acționariat unic), care pot să își deschidă contul de companie fără drumuri la bancă, direct din ING Home’Bank.

Procesul de înrolare digital vine în completarea serviciilor deja disponibile în platforma bancară online ING Business, adresată clienților persoane juridice, precum actualizarea datelor, accesarea unui credit cu rambursare în rate egale sau a unei linii de credit, deschiderea unui cont suplimentar, de economii în lei sau a unui depozit la termen în euro, dar și adăugarea de noi utilizatori.

Logări aproape zilnice în Home’Bank

Home’Bank devine canalul principal prin care clienții persoane fizice accesează serviciile băncii. În primele trei luni din acest an, 91% din totalul vânzărilor de produse bancare a fost realizat prin ING Home’Bank, în creștere cu 9% față de aceeași perioadă a anului 2024. În primul trimestru, 98% dintre clienții noi ai ING Bank au deschis relația folosind procesul de înrolare digital.

Nu mai puțin de 85% dintre clienții activi preferă aplicația de mobil, aceasta fiind folosită în mod exclusiv de 9 din 10 utilizatori de Home’Bank. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024, logările în Home’Bank au crescut cu 7%, iar aplicația este o parte importantă din rutina zilnică a clienților, cu o medie de 29 de accesări pe lună pentru fiecare client, adică aproape în fiecare zi. Cele mai frecvente activități sunt verificarea soldului, verificarea raportului de tranzacții și plățile. Plățile digitale au și ele o pondere importantă, cu 1 din 2 clienți digitali înrolați în cel puțin una din soluțiile de plată mobile (Apple Pay, Gpay, Garmin Pay), iar 4 din 10 plăți cu cardul sunt făcute cu ajutorul unui dispozitiv mobil (telefon sau ceas).

Credite sustenabile

Patru din zece credite ipotecare acordate de ING Bank în primul trimestru au fost pentru imobile încadrate în clasa A din perspectiva consumului de energie. În plus, pe segmentul companiilor, banca a mobilizat aproximativ 76,25 milioane euro finanțări sustenabile în primul trimestru din 2025.

Sănătatea financiară rămâne o prioritate pentru ING Bank România, iar primul trimestru din 2025 s-a remarcat prin rezultate pozitive raportate de Banometru.ro, programul de sănătate financiară desfășurat de Asociația Educație pentru Viața Reală, în parteneriat cu ING Bank România.

În prima perioada a anului, aproximativ 2.000 de persoane au beneficiat de coaching financiar și s-au înscris în noul „Maraton de planificare financiară”. Cei mai implicați participanți au reușit să economisească, să achite datorii anticipate sau să obțină venituri suplimentare în valoare totală de peste 16.000 de euro.

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România are peste 1,9 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Articole pe aceeași temă: