VIG, finanțare de 1 milion de euro pentru digitalizare

Vienna Insurance Group (VIG) a invitat recent cele aproximativ 50 de companii din Grup să își înscrie în concurs proiectele de digitalizare. Au fost selectate cinci propuneri pe baza unor criterii precum gradul de inovare pe piaţa respectivă şi relevanţa proiectului pentru întregul Grup. Aceste iniţiative vor beneficia de o finanţare totală de circa un milion de euro. A doua rundă de prezentări este programată pentru toamna anului 2018.

„VIG Xelerate” promovează iniţiativele de transformare digitală

Digitalizarea ca mijloc de garantare a capacităţii Grupului de a face faţă provocărilor viitoare este un punct de interes al programului de management „Agenda 2020” al VIG. La începutul anului 2018, companiile Grupului VIG au fost invitate să transmită proiecte de digitalizare şi inovare în cadrul apelului de propuneri „VIG Xelerate”. Principalele criterii de atribuire a fondurilor pentru ideile respective au fost gradul de inovare al propunerii pentru piaţa locală şi măsura în care aceasta poate fi implementată în alte companii ale Grupului.

„Transformarea digitală este unul din aspectele de bază pe care le luăm în considerare pentru a ne menţine poziţia de lider în industria de asigurări din Austria şi Europa Centrală şi de Est. Prin iniţiativa ‘VIG Xelerate’ dorim să susţinem acele companii ale Grupului care propun şi implementează activităţi inovatoare, măsurabile, axate pe digitalizare. Oferim susţinere financiară dacă vedem că există un avantaj clar pentru Grup şi pentru piaţa respectivă, şi dacă implementarea va genera o îmbunătățire semnificativă a indicatorilor de performanţă, cum ar fi venitul din prime, costurile, cota de piaţă sau profitul”, a explicat CEO-ul VIG Elisabeth Stadler, care a prezidat juriul „VIG Xelerate”.

Proiectele câştigătoare din prima rundă de prezentări au fost propuse de companii ale Grupului din Georgia, Macedonia, Polonia, România şi Bulgaria, reflectând astfel caracterul divers al Grupului. „Prin ideile sugerate, companiile locale ale Grupului devin deschizători de drumuri care aduc inovaţii în pieţele pe care sunt prezente. Am avut în vedere şi acest factor în acordarea fondurilor pentru investiţii,” a adăugat Stadler.

Unul din proiectele selectate vizează valorificarea opţiunilor de digitalizare în vederea utilizării unor noi canale de vânzare şi a optimizării serviciilor pentru clienţi prin furnizarea unei game de servicii online. Astfel, toate procesele – de la contactul iniţial cu clientul până la gestionarea daunelor – vor fi automatizate cât mai mult posibil.

Două proiecte se axează pe generarea de avantaje pentru clienţi prin servicii digitale. Folosirea unei aplicaţii premiate pe segmentul de asigurări de sănătate va fi extinsă la alte forme de asigurări. De asemenea, va fi lansată o aplicaţie pentru raportarea daunelor auto care să ofere şi opţiunea de gestionare online a cererilor de despăgubire.

Transformarea consultanţei în asigurări într-o experienţă pozitivă pentru clienţi este obiectivul vizat de un nou instrument de consiliere. Acesta le permite consultanţilor să înţeleagă clar cerinţele clienţilor şi să conceapă un portofoliu de asigurări împreună cu clientul, în mod eficace şi în timp real, cu o abordare relaxată şi modernă. Personalizarea primelor şi stabilirea preţului în funcţie de nevoile clientului – tot în timp real – au fost punctele centrale ale unei alte iniţiative câştigătoare. VIG intenţionează să organizeze următoarea rundă a concursului de proiecte în toamna anului 2018, urmând să ofere din nou finanţare pentru investiţii companiilor selectate din cadrul Grupului.