Era zborurilor supersonice de pasageri părea să se fi încheiat în 2003, după ce British Airways a renunțat la Concorde din motive economice, dar Virgin Galactic Holdings vrea să o readucă în prim plan.
Compania fondată de Richard Branson a anunțat încheierea unui parteneriat cu Rolls-Royce pentru a colabora la proiectarea și realizarea motoarelor pentru avionul său supersonic, care ar urma să atingă viteza de 3 mach (3.675 km/h). Rolls-Royce a dezvoltat și motoarele pentru Concorde.
Astfel, viitorul avion dezvoltat de Virgin Galactic ar urma să parcurgă distanța Londra – New York în numai două ore, spulberând recordul de 2 ore și 52 de minute și 59 de secunde stabilit de Concorde în februarie 1996.
Virgin Galactic a realizat deja cu succes faza Mission Concept Review (MCR), din cadrul lungului proces de autorizare de către Administrația Federală de Aviație din SUA (FAA) a aeronavei, aflate încă în stadiul de proiect.
„Suntem încântați că am încheiat faza Mission Concept Review și că putem prezenta acum conceptul inițial de design a unei aeronave de mare viteză care estimăm că va combina călătoriile aeriene sigure și fiabile cu o experiență fără rival pentru clienți”, a declarat George Whitesides, Chief Space Officer la Virgin Galactic.
Conceptul supersonic
Aeronava propusă de Virgin Galactic ar urma să aibă o aripă tip delta, va zbura cu o viteză de trei ori mai mare decât cea a sunetului și va putea transporta între 9 și 19 pasageri. Cabina va putea avea diverse configurații.
Avionul va zbura la o altitudine de peste 18.300 m, mult peste plafonul de 11.000 m la care zboară de obicei aeronavele comerciale. Acest fapt reduce mult rezistența aerului, dar tocmai din acest motiv presupune o suprafață portantă mai mare a avionului, motiv pentru care aripile de tip delta sunt în general folosite de aeronavele care zboară la altitudini foarte mari.
Aparatul de zbor ar urma să folosească un nou combustibil ecologic, pentru a reduce cât mai mult poluarea. Compania britanică speră ca industria aviatică să adopte astfel de combustibili pe scară largă.
Următoarea fază de dezvoltare a aeronavei va include elaborarea arhitecturii necesare pentru sistemele specifice și alegerea materialelor care vor fi folosite pentru producția noului avion. De asemenea, echipa de proiect va lucra pentru reducerea zgomotului, a emisiilor și gestionarea variaților de temperatură presupuse de zborul cu viteze foarte mari.
Virgin Galactic dorește ca aeronava supersonică să poată decola și ateriza de pe aceleași piste ca celelalte avioane comerciale, să folosească aceeași infrastructură aeroportuară și același spațiu aerian internațional.
DS Automobiles continuă să își prezinte colecțiile în fiecare an, la fel ca în lumea modei. Colecția 2024 este o…
Mai puțin de două săptămâni ne mai despart de Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative. Sărbătoarea creativității este…
Leader Team Broker de asigurare, integrator de oferte specializat în pachete complexe de asigurări de răspunderi profesionale IT și Cyber…
O furtună geomagnetică sau solară poate avea consecinţe dezastruoase pentru reţelele electrice sau chiar pentru comunităţile care s-ar baza exclusiv…
Aflat la cea de a V-a ediție, Summitul Muzical European este un eveniment cultural major organizat de Filarmonica de Stat…
Administratorii fondurilor de pensii private obligatorii (Pilonul II) au trimis zilele acestea scrisoarea anuală de informare cu numărul 100.000.000 către…
View Comments
Din echipa care a conceput acest nou supersonic face parte și un compatriot de—al nostru!