Stiri Business Companii Interviuri Tech

Vlad Rovo, Somfy: Confortul umbrelor

28 sept. 2022 3 min

Vlad Rovo, Somfy: Confortul umbrelor

Reading Time: 3 minute

Perioada de (post)pandemie se reflectă și în preferințele românilor pentru confortul locuinței și eficiența energetică. Aflăm mai multe despre piața smart home și cererea de echipamente de umbrire exterioară, precum și despre impactul crizei de componente electronice de la Vlad Rovo, Country Manager Somfy România & Moldova.    

Cum a influențat pandemia piața smart home din România?

În 2022, nu pandemia ci contextul geopolitic a influențat dinamica acestei piețe. Cererea este susținută mai ales în sfera produselor care îmbunătățesc eficiența energetică a locuințelor, ca urmare a conștientizării impactului pe care situația globală îl are în costul energiei și, implicit, în costurile de operare a locuinței. În ceea ce privește piața smart home, un procent majoritar din proiectele individuale noi implementează soluții de casă inteligentă, cerințele principale ale beneficiarilor fiind o interfață unică din care să poată controla întreaga locuință și simplitatea în integrare și utilizare. Aici ne explicăm creșterea peste așteptări pentru soluțiile smart home Somfy prin prisma avantajelor oferite de soluția noastră lansată recent, TaHoma Switch, compatibilă cu soluții de la producători reprezentativi în domeniul lor, precum Danfoss, Hitachi, Daikin, Signify, Legrand, Schneider Electric, Velux etc. dar și cu senzori și sisteme de iluminat cu certificare Zigbee 3.0 de la orice producător.

Care este profilul clienților din România? Se poate vorbi de clienți înainte de pandemie și clienti post-pandemie?

Sigur că da, cred că întregul nostru comportament de achiziție s-a modificat față de perioada pre-pandemică, atât în ceea ce privește canalele de informare și achiziție cât și tipul soluțiilor căutate. Observăm astăzi un interes crescut pentru produse care au impact în confortul locuinței și în eficiența energetică a acesteia. O altă tendință care a continuat și în 2022 este atenția la designul interior, tot mai mulți proprietari apelând la companii specializate pentru acest tip de servicii. Beneficiarii sunt mai bine informați, au nevoi bine definite si cauta solutii usor de instalat si de utilizat, cu beneficii certe si imediate in viata de zi cu zi.

Care este impactul crizei de componente electronice pe piață?

Ca urmare a acțiunilor de reproiectare întreprinse în departamentul de cercetare și dezvoltare al Somfy, am reușit să îmbunătățim semnificativ gradul de disponibilitate a produselor în anul 2022 față de situația din 2021. Totusi, cererea din prima jumătate a anului curent a fost peste așteptări atât la nivel local cât și la nivel global, astfel încât în continuare înregistrăm întarzieri în livrare pentru anumite game de produse. Din informațiile noastre, disponibilitatea componentelor electronice va rămâne problematică și în următoarele luni, însă nivelul cererii poate influența sensibil capacitatea noastră de a servi piața locală.

Care sunt produsele cele mai căutate pe piața din România?

Rămâne dominantă componenta de umbrire exterioară, iar în cadrul acestui segment observăm o accelerare a cererii pentru jaluzele venețiene și copertine, suplimentar față de cererea stabilă pentru rulourile de aluminiu, soluția cea mai des întâlnită în România. De asemenea, observăm o accelerare a cererii pentru produsele de casă inteligentă, atât în Romania dar și la nivel global.

Cum abordați zona aplicațiilor digitale?

Încă de anul trecut am demarat un plan de digitalizare a interacțiunii cu partenerii. Astfel, am lansat un portal online în care partenerii pot găsi informații tehnice, iar ca noutate absolută pot vizualiza și depana la distanță echipamentele conectate. De asemenea, aplicația TaHoma Pro permite instalarea și configurarea din telefonul mobil a produselor prin intermediul unității de casă conectată, TaHoma Switch. Putem menționa și aplicatia Help Me care substituie manualele tiparite de instalare și facilitează acest proces, cu o ghidare pas cu pas. Și în sfârșit, programul de Lead Management, lansat în luna iulie a acestui an, care oferă acces partenerilor noștri  la cererile de ofertă transmise de clienții finali și totodată permite echipei Somfy să vizualizeze stadiul fiecărei cereri și calitatea serviciilor oferite de parteneri.

România trebuia să transpună în legislația locală Directiva UE 844/2018 privind eficiența ener­ge­tică a clădirilor. Care este situatia în prezent?

Din păcate pandemia a pus „on-hold” o serie de inițiative din sfera eficienței energetice a locuințelor. Deși standardul nZEB este obligatoriu pentru clădirile publice nou construite încă din 2019, iar pentru cele private din 2021, actualmente sunt în lucru o serie de acțiuni de actualizare a metodologiei de calcul și implicit a structurii certificatelor de performanță energetică a clădirilor care, odată finalizate și publicate, au potențialul de a debloca situația actuală și de a stimula suplimentar segmentul soluțiilor de creștere a performanței energetice în domeniul construcțiilor. Fondurile puse la dispoziție prin mecanismele Uniunii Europene sunt de asemenea binevenite și pot reprezenta o gură de aer pentru segmentul în care activăm.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: