Biz Germania Interviuri Lifestyle

Weihenstephan: Moștenire istorică, viziune modernă 

26 feb. 2025 2 min

Weihenstephan: Moștenire istorică, viziune modernă 

Reading Time: 2 minute

Cum reușește să rămână relevant pe piață un brand cu o moștenire de aproape 1000 de ani și să scrie în continuare istorie ne-a explicat Matthias Ebner, Brand Ambassador and Sales Manager Romania, Weihenstephan.  

Weihenstephaner este o berărie cu o istorie bogată. Cum credeți că a reușit berăria să supraviețuiască aproape 1000 de ani? 

Călugării au fost foarte consecvenți, iar noi, cel puțin în ultimii 150 de ani, nu am încercat să fim altceva sau altcineva. Cred că secretul este să știi cine ești. Suntem cea mai veche berărie din lume și avem o istorie bogată. Suntem o berărie de stat, berăria fanion a Bavariei și avem o moștenire bogată pe care trebuie să o respectăm și să o ducem mai departe. Cred că este important, de asemenea, să reevaluezi întotdeauna ceea ce faci. Este un proces constant care ne ajută să rămânem relevanți.  

Cum reușește un brand cu o istorie de 1000 de ani să rămână totuși relevant în prezent?  

Avem un parteneriat cu Universitatea de Științe Aplicate din Weihenstephan care ne ajută foarte mult cu idei și tehnologii de producție noi, pe care le punem în practică. Asta ne ajută nu numai să rămânem relevanți, ci și să fim la curent cu cele mai recente tehnologii și procese de producție. Iar această conexiune permanentă cu studenții ne permite să rămânem „tineri”, chiar dacă suntem cea mai veche berărie din lume.  

Ce urmează? Care sunt planurile? 

Ne dorim să păstrăm aceeași calitate ridicată. În prezent investim în extinderea berăriei pentru că suntem destul de limitați ca spațiu și nu ne dorim să ne mutăm fabrica de aici. Suntem aici, pe dealul Weihenstephan încă din 1040, de când eram mănăstire. Iar spațiul a devenit o provocare pentru noi, aici fiind și Universitatea cu campusul. Ne concentrăm să eficientizăm spațiul ca să putem să ne dezvoltăm în continuare. În 15 ani vom aniversa 1000 de ani de la înființare. Va fi un eveniment uriaș, o premieră. Deja primim mail-uri și telefoane de la oameni care ne întreabă ce pregătim. Nu știm nici noi încă.  

Cum vedeți piața berii din România?  

Piața din România are un potențial uriaș. Românii iubesc berea și consumul pe cap de locuitor este unul mare. Ca berărie, noi iubim oamenii care iubesc berea. O provocare actuală pentru noi este extinderea pe piețele internaționale, prezența noastră crește de la an la an în străinătate. În acest moment, 71% din producția totală se exportă, iar berile noastre ajung în 61 de țări. Ne propunem ca și în viitor să identificăm piețe noi pe care să aducem berile din portofoliul nostru și, desigur, să ne consolidăm prezența pe piețe pe care deja activăm, iar asta înseamnă și în România.   

#BizGermania este un proiect Biz unic în lume, powered by #Melitta. Parteneri: #Beiersdorf, #Kaufland, #MercedesBenz, #Penny, #Porsche #Weihestephaner

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 390 (20 februarie – 15 martie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: