10 ani de idei picante

Pe o piață a produselor promoționale în care clienții cer tot mai multă calitate, Chilli Ideas oferă de zece ani soluții inovatoare, creative și eficiente. Geanina Ioan, fondatoarea Chilli Ideas, ne explică detaliile care fac diferența în acest tip de business.

 

Ce înseamnă împlinirea celor 10 ani pentru dumneavoastră?

Un motiv de bucurie – nu sunt multe companii care reușesc să atingă această cifră, mai ales că am pornit la drum fără nicio infuzie de capital. 10 ani înseamnă multă muncă, implicare, eforturi financiare, riscuri asumate, situații limită, dar și parteneriate, echipă, amintiri frumoase; multe proiecte duse la bun sfârșit: peste 10 milioane de produse promoționale Chilli care au făcut parte din campaniile de promovare ale partenerilor noștri. Și cel mai mult mă bucură faptul că am crescut: de la biroul de acasă la propriul sediu și o echipă de 21 de colegi.

 

Care au fost evoluțiile principale ale primei decade?

Fiecare proiect pe care l-am dus la bun sfârșit a fost în sine o evoluție, pentru că am învățat foarte multe de la partenerii noștri și din situațiile dificile pe care a trebuit să le depășim. Și fiecare dintre noii membri ai echipei Chilli a reprezentat o evoluție – nu doar pentru că suntem mai mulți, ci mai ales pentru că ne‑am maturizat împreună. Mai mult, niciodată nu stăm locului, mereu suntem în căutare de know-how, de performanță. De la colaborarea cu furnizori atipici – care ne-au ajutat să facem de multe ori diferența în proiectele implementate – la evaluarea CSR de către Ecovadis – ce ne-a permis să dezvoltăm par­teneriate cu marile companii, care pun accentul pe responsabilitatea în business, până la a fi licențiați Prominate – făcând astfel parte dintr-o rețea globală care poate deservi clienți cu sedii în multiple țări.

 

De ce Chilli Ideas?

Toată povestea a început în facultate, când eram și angajată; m-am gândit că renunțând la serviciu și devenind propriul angajator, voi avea mai mult timp pe care să-l aloc studiilor, și chiar ceva timp liber. Am realizat destul de repede că m-am înșelat asupra chestiunii timpului, că în realitate era vorba despre și mai multă muncă, iar Chilli s-a dovedit a fi un proiect prea frumos și provocator pentru a renunța la el. În ceea ce privește numele, Chilli Ideas nu a fost… prima idee; mi-au trecut prin minte multe alte variante, care însă nu au trecut de etapa preselecției. Dar știam clar că vreau ca numele să reflecte dorința de a fi altfel, de a fi ingredientul care face domeniul promoționalelor mai… spicy. Și așa a apărut Chilli Ideas.

 

Ce diferențiază Chilli Ideas de restul competitorilor de pe piață?

Ne-am dorit să fim altfel, să aducem produse noi, idei noi și altfel de servicii. Sunt câțiva furnizori europeni de promoționale care au ajuns în România prin intermediul nostru. Suntem membri exclusivi în România ai Asociației Internaționale IPPAG, care are o vechime de peste 50 ani în industrie, având în acest fel acces la know-how-ul tuturor membrilor, beneficiind de o platformă de furnizori auditați și acces la cele mai competitive prețuri de achiziție.

 

Ce se întâmplă pe piața promoționalelor în acest moment în România?

Cifra de afaceri totală a pieței de promoționale a rămas aproximativ aceeași de acum câțiva ani, când încă era criză, dar se simte o schimbare în tipul solicitărilor. Nu se mai pune atât de mult accent pe selectarea celor mai ieftine produse, deoarece s-a înțeles efectul pe care îl poate genera un astfel de produs în creșterea vânzărilor – peste 79% dintre cei care primesc se simt apreciați și rețin brandul, dar mai ales pentru că, așa cum arată studiile, sunt una dintre principalele resurse de promovare în a ajunge la generația millennials. Se caută diversitate, calitate și produsele eco sunt o tendință în creștere. S-a înțeles că este cool să te promovezi într-un mod responsabil.

 

Care sunt așteptările pe termen mediu?

Suntem preocupați de evoluția la nivel de business, vrem să aducem pe piața din România soluții care fac diferența, vrem să fim cât mai eficienți pentru clienții noștri și să țintim din ce în ce mai mult și clienți externi. Dorim să extindem și să promovam noi linii de business, care sunt la momentul de față în stadiul de incubator, dar pe care le vom face cunoscute cât de curând.