7 pași pentru rezolvarea gratuită a litigiilor cu banca

Consumatorii care au neînțelegeri cu banca sau un IFN și le pot rezolva gratuit, rapid și simplu, în afara instanțelor, cu ajutorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), o entitate europeană, non-profit şi independentă.

Astfel, apelând la concilierea prin intermediul CSALB, puteţi rezolva neȋnţelegerea cu banca/IFN-ul în 7 pași simpli:

1 Completezi cererea pentru conciliere pe care o găsești pe site-ul csalb.ro. Ea trebuie ȋnsoţită de câteva documente ȋn copie din care să reiasă problema cu care te confrunţi (contractul de credit/depozit/card, extrase de cont, grafice de rambursare etc.), precum şi dovada că ai ȋncercat rezolvarea directă cu banca/IFN-ul (email sau reclamaţie depusă la bancă / IFN şi răspunsul primit, dacă acesta există);

2 După ce CSALB verifică dacă cererea este ȋn regulă (de ex. că vine din partea unei persoane fizice şi nu a unei companii), Centrul informează banca/IFN-ul, solicitându-i acceptul pentru soluționarea prin conciliere (procedura este voluntară);

3 Dacă banca/IFN-ul acceptă concilierea, CSALB desemnează aleatoriu un conciliator independent;

4 După ce atât tu, cât și partea opusă confirmați conciliatorul, acesta analizează situația și poartă negocieri cu voi prin telefon, pe email sau în cadrul unor întâlniri la sediul CSALB;

5 Conciliatorul vă propune o soluție pentru rezolvarea litigiului în cauză;

6 Poți accepta, refuza sau negocia soluția propusă în 15 zile de la primirea acesteia;

7 După ce și tu, și partea opusă acceptați soluția, aceasta devine obligatorie (devine hotărâre) și trebuie implementată.

În primele 6 luni ale acestui an, CSALB a primit 550 de solicitări care ȋndeplinesc condiţiile de a fi soluţionate prin Centru. Dintre acestea, 188 de neȋnţelegeri au fost soluţionate prin conciliere, iar alte 70 sunt ȋn derulare, arată CSALB, într-un comunicat de presă.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE.