BCR, profit net de peste 1 miliard lei

Banca Comercială Română (BCR) a obţinut în anul 2016 un profit net de 1.045,6 milioane lei (232,9 milioane euro).

Rezultatul operaţional a fost de 1.297,7 milioane LEI (289,0 milioane EUR) cu 16,9% mai redus decât în anul precedent, 1.561,5 milioane LEI (351,3 milioane EUR), din cauza veniturilor operaţionale mai mici cărora li s-au adăugat cheltuieli de investiţii mai ridicate, în special cu infrastructura IT, anunță banca, într-un comunicat de presă.

În anul 2016 BCR a acordat clienţilor retail şi corporate credite noi în valoare de 8,8 miliarde LEI. În activitatea bancară dedicată persoanelor fizice, BCR a acordat volume noi de credite în valoare totală de 5,5 miliarde LEI, înregistrându-se vânzari solide de credite de consum şi garantate – în special datorită programului Prima Casă, în timp ce vânzările de credite ipotecare standard au trenat din cauza legii „Darea în plată”.

“În primul rând, am continuat să ne concentrăm pe clienţi şi afacerile cu aceştia, iar în al doilea rând am continuat să investim în infrastructura proprie pentru a oferi servicii mai conveniente, mai fiabile şi mai accesibile. Privind înainte, aceasta este strategia corectă pentru noi”, a declarat Sergiu Manea, CEO al BCR.

“Suntem o bancă românească deţinută de un acţionar majoritar străin, iar acest fapt ne face cu atât mai mult un promotor al nevoii ca România să avanseze pe lanţul de valoare economică adăugată de la nivel global. Cheia pentru a face faţă acestei provocări se află mai presus de orice în încurajarea capitalului local şi internaţional să se acumuleze, să producă valoare şi să stimuleze potenţialul intelectual şi antreprenorial al României. În acest sens, vom fi un jucător activ, în cadrul tuturor iniţiativelor menite să dezvolte competitivitatea şi prosperitatea României”, a declarat Sergiu Manea, CEO al BCR.

BCR urmăreşte cu succes activarea bazei de clienţi prin intermediul serviciilor de internet şi mobile banking (creşteri anuale substanţiale), al contului de bază cu card de debit ataşat gratuit, precum şi al tranzacţiilor la ATM şi POS (aflate, de asemenea, în creştere anuală semnificativă), arată banca, în comunicat.

Pe segmentul de finanţări acordate companiilor, BCR a acordat 3,3 miliarde LEI volume de credite noi. Co-finanţarea proiectelor care beneficiază de fonduri europene a fost de asemenea solidă, BCR deţinând o cotă de piaţă de peste 30% şi un portofoliu de peste 7,7 miliarde LEI co-finanţări acordate. Creşterea portofoliului de finanţări corporate este susţinută de un flux solid de afaceri de o calitate mai ridicată, în special pe categoriile de produse precum descoperit de cont, capital de lucru şi finanţarea lanţurilor de furnizori.

Veniturile nete din dobânzi au scăzut cu 10,3 %, la 1.786,7 milioane LEI (397,9 milioane EUR), de la 1.992,6 milioane LEI (448,3 milioane EUR) în 2015, considerând rezolvarea continuă a portofoliului de credite problematice, eforturile de a avea preţuri competitive pe piaţă şi un mediu dominat de o rată mai mică a dobânzii.

Veniturile nete din comisioane au scăzut cu 2,2%, la 708,9 milioane LEI (157,9 milioane EUR), de la 725,2 milioane LEI (163,2 milioane EUR) în 2015, pe seama comisioanelor mai reduse aplicate pentru intermedierea vânzărilor de produse ale subsidiarelor, parţial compensate de creşterea veniturilor din comisioane aplicate tranzacţiilor bancare, ca urmare a strategiei băncii de a încuraja utilizarea canalelor electronice.

Rezultatul net din tranzacţionare a crescut cu 1,9%, la 314,3 milioane LEI (70,0 milioane EUR), de la 308,4 milioane LEI (69,4 milioane EUR) în 2015.

Venitul operaţional a scăzut cu 6,7% la 2.868,2 milioane LEI (638,8 milioane EUR) de la 3.074,9 milioane LEI (691,9 milioane EUR) în 2015, în special din cauza veniturilor nete din dobânzi mai reduse, şi a unui venit mai scăzut din comisioane şi speze, parţial compensate de un rezultat din tranzacţionare mai ridicat.

Cheltuielile administrative generale în 2016 au ajuns la 1.570,5 milioane LEI (349,8 milioane EUR), mai mari cu 3,8% comparativ cu 1.513,4 milioane LEI (340,5 milioane EUR) în 2015. Ca atare, raportul cost-venit a avansat la 54,8% în 2016, faţa de 49,2 % în 2015.