Companii

Branduri romanesti – Dedeman

22 apr. 2016 2 min

Branduri romanesti – Dedeman

Reading Time: 2 minute

Reuseste sa domine piata de bricolaj din Romania desi se lupta cu grupuri multinationale cu forta financiara mult mai mare. Dupa ce si-a consolidat pozitia pe piata locala, Dedeman se gandeste la extinderea regionala.

Exista o companie cu actionar privat romanesc care se apropie cu pasi repezi de pragul de un miliard de euro. Retailerul de bricolaj Dedeman, companie construita de fratii Adrian si Dragos Paval, a realizat in 2014 o cifra de afaceri de peste 767 de milioane de euro, iar anul trecut avea in plan vanzari de circa 830 de milioane de euro. Reteaua Dedeman a ajuns la 42 de magazine, are doua centre logistice si parc auto propriu, peste 7.800 de angajati si comercializeaza 45.000 de produse ce acopera 11 domenii. Compania romaneasca domina piata locala de bricolaj, estimata la 2 miliarde de euro, in fata unor nume internationale mari ca Praktiker, Leroy Merlin sau Hornbach.

In primavara lui 2015, Dedeman a deschis cel de-al patrulea magazin in Bucuresti, printr-o investitie de circa 18,3 milioane de euro, iar Dragos Paval, presedintele Dedeman, a anuntat ca vor fi construite in Bucuresti „un numar suficient de magazine” astfel incat orice client sa ajunga in maximum 20 de minute la unul din punctele de vanzare. Compania a dezvoltat si magazinul online, fiecare magazin fizic fiind punctul de colectare si livrare a produselor comandate pe internet din respectiva regiune. Extinderea in tara va continua, Dedeman estimand ca va ajunge la 50 de magazine in 2016.

Interesant este faptul ca, desi nu are magazine in afara Romaniei, reteaua Dedeman este al patrulea cel mai mare jucator de pe piata regionala de bricolaj, cu o cota de piata de 1,9%. Conform unui studiu realizat de compania de cercetare PMR, Dedeman este devansat in regiune doar de Leroy Merlin, King­fisher (cu brandurile Castorama si Brico Depot) si OBI, reusind sa-i depaseasca pe ucrainenii de la Epicentr. Retailerul roman se gandeste la extinderea regionala, primul pas urmand sa fie facut in Republica Moldova, prin deschiderea a doua magazine la Chisinau. In ceea ce priveste comunicarea, Dedeman a continuat parteneriatul incheiat in 2014 cu jucatoarea de tenis Simona Halep sub sloganul „Performanta 100% romaneasca”.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: