Fundatia Orange porneste Digitaliada in scolile din mediul rural

Fundatia Orange va derula in anul scolar 2016-2017 un proiect-pilot de educaţie digitala pentru ciclul gimnazial in 10 scoli de masa din mediul rural. Proiectul, numit Digitaliada, are ca scop imbunatatirea performantei scolare a elevilor la materiile matematica si TIC – prin utilizarea unor metode moderne de predare, in completarea celor traditionale.

In cadrul proiectului, scolile vor fi dotate cu echipamente pe care vor rula materiale digitale educative de tipul „invatare prin joc” pentru clasele V – VIII. Potrivit reprezentantilor Orange Romania, materialele digitale provin de la MIT (Massachusetts Institute of Technology) si Harvard.

In fiecare dintre cele 10 scoli selectate va fi creat un Centru informatic – o sala care va fi echipata si dotata cu videoproiector, computere si tablete.

Scolile participante vor fi alese printr-un apel public, la care se poate inscrie orice unitate scolara cu ciclu gimnazial din mediul rural, acest proces finalizandu-se la 1 iulie.

Pe toata durata proiectului vor fi monitorizate folosirea materialelor digitale la clasa si impactul acestora asupra performantei elevilor. Unul dintre instruméntele de monitorizare va consta intr-un catalog electronic, completat de profesori, care le va permite parintilor sa urmareasca activitatea scolara a copiilor lor. 

Un studiu national derulat de GfK (institut de cercetare de piaţa) in scoli gimnaziale din mediul rural  arata ca 95% dintre scoli sunt conectate la Internet, dar conexiunea este folosita in mare masura in scopuri administrative. 90% dintre scolile din mediul rural au un laborator IT, insa doar jumatate dintre laboratoare sunt conectate la Internet. Desi in toate scolile din mediul rural exista computere, in doar 75% din scoli echipamentele sunt functionale. De asemenea, studiul a aratat ca 63% din profesori au o atitudine deschisa in ceea ce priveste utilizarea noilor tehnologii la clasa, desi experienţa lor didactica cu materiale educative digitale este foarte redusa, in principal din cauza lipsei de material digital corespunzator (cum ar fi softuri educaţionale sau manuale digitale). In ceea ce-i priveste pe elevi, majoritatea sunt deschisi catre noile tehnologii si mulţi dintre ei realizeaza deja activitaţi scolare pe calculatorul de acasa sau de la scoala.