Companii Stiri

Promovarea inainte de sarbatori

22 dec. 2015 2 min

Promovarea inainte de sarbatori

Reading Time: 2 minute

Today’s, agentie de marketing online prezinta un plan simplu, prin care magazinele si prestatorii de servicii isi pot promova ofertele inaintea sarbatorilor de iarna. In doar trei zile, poate fi derulata o campanie care sa aiba o rata de succes foarte buna.

Cum luna decembrie vine la foarte scurt timp dupa Black Friday, concept preluat si adaptat in ultimii ani pietei din Romania, este foarte posibil ca atentia indreptata catre acest eveniment sa contribuie la scaderea, cel putin in aparenta, a importantei sarbatorilor de iarna ca perioada destinata cumparaturilor. Chiar daca Black Friday atrage interesul oamenilor si cele mai multe bugete de marketing, trebuie tinut cont ca inaintea sarbatorilor clientii au mai mult timp liber si sunt mai receptivi la mesaje, potrivit informatiilor Today’s.

Echipa Today’s a realizat un plan usor de urmarit pentru promovarea unei campanii „last minute” in aceasta perioada. Totul incepe de la stabilirea obiectivelor si a promotiilor, apoi a canalelor de comunicare. Prin parcurgerea acestui pas esential iti poti da seama si de volumul de munca si de cum pot fi impartite cat mai eficient sarcinile de-a lungul celor trei zile. La randul sau, acest punct are doua subpuncte si in cateva ore sunt usor de parcurs. Trebuie sa stabilesti promotia principala pe care vrei sa o comunici si unde se realizeaza comunicarea. Recomandarea Today’s este orientarea spre campanii de display, remarketing deoarece procesul de setup dureaza mult mai putin comparativ cu o campanie de search. Pe cea din urma se poate veni cu adaptari specifice mesajelor: spre exemplu, in Google pot fi create extensii speciale de reclame care mentioneaza promotiile.

In ceea ce priveste tipurile de campanii, pot fi bazate pe: remarketing, prin care comunici cu audienta care a interactionat deja cu brandul tau – au vizitat siteul sau sunt clienti existenti – interese, context sau campanii social media prin Facebook.

Pasul doi in acest proces este dezvoltarea conceptului vizual care va servi drept interfata cu clientul atat pentru promovare, cat si pentru interactiune. De regula, in creatie se investeste cel mai mult timp, asa ca o scurtatura in acest caz este sa te bazezi pe materiale create deja si sa te asiguri ca ai un proces eficient de feedback cu echipa de creatie. Acesta este compus din: mesaje, bannere, landing page. In cazul mesajelor, trebuie sa te gandesti la ce conteaza cel mai mult mult pentru potentialii clienti, astfel incat sa comunici eficient. In cazul bannerelor, pentru a porni cat mai rapid campaniile, Today’s recomanda ca principalele dimensiuni sa fie cele care au generat vanzari sau cel mai des intalnite spatii publicitare. In final, cand vine vorba de un landing page, este mai simplu sa personalizezi pagina de reduceri, decat sa incepi lucrul la o pagina de la zero.

Dupa acesti doi pasi, urmeaza un setup al campaniei, care presupune ca designerul lucreaza la concepte si programatorul se ocupa de elementele siteului, iar specialistii in online marketing configureaza campaniile in platformele utilizate in functie de obiectivele businessului.

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: