Puterea viziunii

Ömer Tetik, CEO, Banca Transilvania

Crede că CEO-ul ar trebui să fie un Chief Engagement Officer și în primul rând un vizionar, de aceea Ömer Tetik încearcă să imprime acest model cât mai multor manageri din jurul său.

Care a fost prima decizie luată după preluarea poziției de CEO?

Prima decizie, imediat după venirea mea, în anul 2013, a fost înființarea Diviziei Rețea şi Dezvoltare Business tocmai pentru că puterea băncii vine din această zonă, din relația directă cu clienții. Peste 5.000 de colegi lucrează acum în rețeaua BT, ceea ce înseamnă peste 70% din echipa noastră, în cele 550 de sedii. Până la momentul luării deciziei, exista deja o abordare BT orientată spre rețea, însă fără un ownership direct.

Cu cine vă sfătuiți când trebuie să luați decizii importante legate de companie?

Mă consult, în funcție de subiect, cu executivii BT din zone aferente şi oamenii noştri din rețea, cu consi­liul de administrație, precum şi cu colegii de la marketing şi comunicare.

Aveți un model de leadership?

Sunt o serie de lideri în banking şi în alte industrii, în România şi în alte țări, de la care încerc să iau ce este mai bun. Îmi plac liderii care fac schimbări transformaționale, în domenii tradiționale precum cel bancar. Îi admir pe executivii care nu se pierd în succesul lor propriu, mențin partea lor umană şi sunt cu picioa­rele pe pământ. Eu învăț mult din experiența altora, încerc să evit greşelile lor – ca să fac greşelile mele, autentice.

Cine vă sunt cei mai apropiați colaboratori din compania pe care o conduceți?

Nu fac sau încerc să nu fac diferențe între colegii mei şi să mențin obiectivitatea în relația cu ei, dar probabil că în ultima perioadă am avut o colaborare mai intensă cu echipele de la Transformare Digitală, Marketing & Comunicare şi Financiar.

Aveți un mentor? Sunteți mentor pentru cineva?

Mentoringul vine mai ales de la domnul Horia Ciorcilă, preşedintele Consiliului de Administrație al BT, care îmi oferă inclusiv perspectiva antreprenorului atunci când e vorba de subiecte, de decizii foarte importante pentru bancă. La rândul meu, cred că sunt mentor pentru colegii din bancă, dar şi pentru copiii mei, însă depinde de fiecare cât preia din această relație.

Sunteți activ pe rețelele sociale?

Am fost şi mai activ, însă acum aloc aproximativ 15 minute pe zi pentru a vedea mai ales noutăți pe Twitter sau pozele de pe Instagram ale prietenilor. Încerc să iau ce este mai bun din social media şi să fiu cât mai selectiv.

Comunicare pe e-mail/telefon sau față în față?

Prefer comunicarea directă pentru că am un stil uman de a coordona şi de a interacționa. Comunicarea prin telefon are avantajele ei, la fel şi e-mailul – ca viteză şi economie de timp. Le combin pe toate trei din motive practice, nu atât din preferință pentru un canal de comunicare.