Antreprenori Business Companii Stiri Tech

Low-code, o soluție pentru accelerarea digitalizării în România

12 mai 2020 2 min

Low-code, o soluție pentru accelerarea digitalizării în România

Reading Time: 2 minute

Fiecare companie este unică și digitalizarea trebuie să se plieze pe nevoile și capacitățile acesteia. Totuși, sunt zone și scenarii de utilizare în care nevoile sunt comune la nivelul tuturor organizațiilor. Un exemplu este lucrul remote, unde e importantă comunicarea internă și cea externă. La fel de importante sunt și organizarea și optimizarea fluxurilor de informații, dar și managementul documentelor și operațiunilor. Toate acestea sunt nevoi puternice în rândul companiilor în care angajații nu se pot deplasa la birou și pot fi digitalizate ușor, mai ales că există deja multe soluții oferite într-un regim SaaS (Software as a Service).

Deși conceptul de low-code, ca instrument, poate fi de ajutor oricărui programator și oricărei companii, există trei zone concrete în care se poate dovedi salvator, se arată într-un raport Plant an App, startup românesc specializat în low-code

Primul este digitalizarea și automatizarea proceselor manuale. Fie că este vorba de procesul de recrutare a unui nou angajat, fie că este cel de administrare a relației cu clienții sau de fluxuri de aprobare, low-code este potrivit pentru a crea cadrul, a automatiza procesele, a integra tehnologia necesară fluxurilor complexe. Apoi, e vorba de aplicații care lucrează cu date, de la managementul Inventarului, CRM (Customer Relationship Management) și până la aplicații de HR și chiar financiar. Nu în ultimul rând, e componenta de prototipare prin care pot fi construite variante minime viabile ale unor aplicații importante cu scopul de a testa sau experimenta înainte de a dezvolta produsul propriu-zis.

Strategii în perioada crizei

Plant an App a structurat strategia de acțiune pentru digitalizare în criză pe cinci piloni:

Primul pas: poate exista mai multă deschidere. În general, adoptarea de noi tehnologii nu este primită cu brațele deschise de către toți angajații unei companii. În timpul, dar și după această perioadă de izolare socială, companiile și angajații vor avea o percepție mai pliată pe nevoile de digitalizare din business. Apoi, e o perioadă bună de concentrare. Pot fi astfel evidențiate aspectele strategice ale business-ului, iar digitalizarea este un suport pentru multe inițiative.

Un aspect important într-o situație de criză este descoperirea de noi surse de potențial. Cel mai bun exemplu este din retail, unde mulți jucători încă se bazează doar pe canale tradiționale. Însă, în situația curentă, au fost nevoiți să își deschidă modelul de business spre online. Un alt exemplu e din industria produselor de lux, unde jucătorii acesteia nu luau în considerare această opțiune din cauza unui model de business dezvoltat în jurul unei distribuții fizice și a interacțiunilor fizice cu clienții. Totuși, o situație de criză duce la explorarea altor opțiuni. Astfel ajunge la costul de oportunitate. Un business care nu face pași spre digitalizare în această perioadă se expune unui risc major. Un business pus pe pauză e mai aproape de eșec decât un business care funcționează la turație redusă.

Nu în ultimul rând, digitalizarea este o formă de avantaj competitiv. Într-o situație de criză, decalajul de performanță între companiile digitalizate și cele care nu au făcut încă pași în această direcție devine și mai pronunțat. Astfel, accelerarea procesului de digitalizare, prin resurse care pot conduce rapid la un rezultat eficient, se poate dovedi un pariu câștigător pe termen lung.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: