Interviuri Marketing

Start-up curajos, dupa o campanie de succes

20 ian. 2015 6 min

Start-up curajos, dupa o campanie de succes

Reading Time: 6 minute

Unii vor sa cucereasca lumea, altii sa o schimbe. Vlad Ioan Tausance si Ioan Dan Niculescu isi testeaza fortele pentru a doua varianta.

Cei doi se cunosc de mai bine de un an. Mai intai au colaborat de la distanta, apoi de la inceputul lui august 2014, au fost, zi de zi, colegi de birou, in primul proiect politic din viata lor, campania electorala, din toamna anului trecut. Au simtit din prima ca fac echipa buna impreuna, insa dovada suprema o aveau in seara zilei de 16 noiembrie 2014 cand Klaus Iohannis castiga alegerile prezidentiale. O particica din victorie li se datora si lor, gratie campaniei online pe care o coordonasera pe parcursul catorva luni.

foto_editat 2
Vlad Ioan Tausance si Ioan Dan Niculescu, co-fondatori People&People

 Absolvent al Facultatii de Drept, Universitatea Petre Andrei din Iasi, Ioan Dan Niculescu infiinta in urma cu 12 ani Argo, un studio de creatie si comunicare din Iasi, unde, in prezent, este director de creatie. Isi imparte viata intre mai multe proiecte si spatii geografice: o jumatate de an sta prin Romania si cealalta jumatate prin Thailanda sau Mexic, pe principiul ca o viata are si vrea sa o traiasca cat mai divers. In campania pentru Klaus Iohannis, el este cel care a stabilit coordonatele de brand.

De mai bine de trei ani, Vlad Ioan Tausance este trainer pe teme de creativitate aplicata in cadrul unui proiect al Fundatiei Friends for Friends. De-a lungul timpului, a fost Content Manager, editor, project manager pentru proiecte online si consultant in comunicare. Pe parcursul campaniei electorale, este cel care s-a ocupat de strategia online si de multe dintre elementele creative ale campaniei lui Klaus Iohannis.

Acum, cei doi formeaza People & People, o companie specializata pe online, cu un obiectiv pe cat de frumos, pe atat de ambitios: “sa schimbe lumea”. Am fost curiosi sa aflam ce i-a adus impreuna pe acest drum si mai ales care sunt pasii pe care au de gand sa-i faca in continuare.

People& People este proiectul care va aduce din nou impreuna dupa campania presedintelui Klaus Iohannis. Ce inseamna mai exact acest nou proiect?

Vlad Ioan Tausance: People&People este un raspuns rapid si logic dupa rezultatele din campania electorala. Am  decis sa concentram energia pozitiva si experienta dobandita intr-un proiect nou, care sa mentina echipa impreuna pe viitor. Suntem gata de lucru, inceputul acestui an inseamna si demararea primelor proiecte.

Ioan Dan Niculescu: People&People este o stare de spirit, inainte de orice. O sinergie. Cautam in mediul digital acele lucruri care definesc latura frumoasa, acea nota de inima a umanitatii. Exista atat de multa frumusete in jurul nostru incat ar fi pacat ca eforturile noastre sa nu se canalizeze intr-o directie constructiva din acest punct de vedere. Consider ca lumea, asa cum o stim, este pe cale sa se schimbe. Si aceasta schimbare trebuie sa fie una constienta si pozitiva. Ar trebui sa tina de instinctul de supravietuire a speciei.

Este practic vorba despre o noua agentie in peisajul industriei romanesti de comunicare. Ce va doriti prin infiintarea acestei agentii?

Vlad Ioan Tausance: Ne dorim ce ne-am dorit de mici: sa schimbam lumea. Si nu suntem singuri. Am vorbit, in ultimul an, cu foarte multi oameni talentati din advertising sau din industria de marketing si comunicare, din societatea civila si din politica, si mi-au spus acelasi lucru: vreau sa fac ceva ce are sens, ceva care sa aiba impact. People&People crede in aceasta energie si in aceasta intentie. Pe termen lung, ne propunem sa aducem cat mai multi astfel de oameni impreuna, sa facem conexiunea intre nevoi si talente.

Ioan Dan Niculescu: Oamenii pot fi pusi impreuna pentru o multitudine de ratiuni. Energiile despre care vorbeste si Vlad pot fi canalizate in orice directie. Ne dorim ca directiile pe care le vom alege sa fie unele pozitive, capabile de a genera acele schimbari care sa marcheze in bine viata altor oameni, din diferite locuri si situatii. La sfarsitul zilei, faptele care te pot face sa inchizi ochii cu un zambet adevarat sunt putine. Pe acelea le cautam. Inima nu minte.

Care este implicarea fiecaruia in noul proiect?

Vlad Ioan Tausance: Daca vorbim de ceea ce scrie pe cartile noastre de vizita, ne-am impartit rolurile traditional: Ioan Dan este director de creatie, iar eu ma ocup de strategie si supervizez directiile de continut. Cu toate acestea, separarea puterilor in proiect are granite fluide. Suntem preocupati de rezultate, nu de titluri sau definitii.

Ioan Dan Niculescu: Asa este. O comunicare moderna eficienta presupune ochi si inima deschise. Altminteri e greu sa spargi zone de confort profesional. Fara aceste conditii, inovatia si curgerea naturala despre care spuneam sunt imposibile. Am simtit de la acest prim proiect cum rezultatul efortului comun a fost atat de mare incat a meritat orice sacrificiu, atat in plan personal cat si profesional.

Cand si cum v-ati dat seama ca faceti echipa buna impreuna?

Vlad Ioan Tausance: Fara exagerari, as zice ca din primele secunde. Avem multe lucruri in comun, principii de viata si afinitati culturale, impartasim o curiozitate cinstita, dar si placerea de a spune lucrurile simplu.

Ioan Dan Niculescu: Ultima data in seara de 16 noiembrie, cu lacrimi in ochi.

Ioan Dan Niculescu, Klaus Iohannis
Ioan Dan Niculescu si Klaus Iohannis

Experienta castigata prin campania online pentru dl. Klaus Iohannis va determina sa ramaneti in zona de comunicare politica? Sau intentionati sa va axati pe zona brandurilor comerciale?

Vlad Ioan Tausance: Scopul nostru este sa sustinem cauze si proiecte cu impact social sau cu miza sociala. Este cel mai important criteriu de selectie. Asadar, ne dorim sa fim alaturi de institutii sau ONG-uri, oameni politici sau companii care isi propun sa schimbe lumea, sa schimbe, in bine, viata sau imaginea unor comunitati. In Romania sau in afara ei.

Ioan Dan Niculescu: Nu urmarim o anumita tipologie de clienti sau proiecte pe cat ne dorim evitarea rutinarii. Provocarea, telurile aparent imposibil de atins si scopul frumos raman criteriile importante.

Cu ce bagaj de experiente ati intrat in campania online pentru Klaus Iohannis?

Vlad Ioan Tausance: Am intrat cu multe bagaje personale, dar, in primul rand, alaturi de o echipa foarte talentata si diversa. Ne-am completat excelent ariile de competenta, asa ca treaba a mers fara sincope. Cu cat este mai eterogena echipa, cu cat sunt mai multe experiente profesionale si personale puse pe masa, cu atat este mai mare sansa de a gasi raspunsurile corecte.

Aceasta diversitate este valabila si pentru experientele din bagajul meu. Am in spate zece ani de presa glossy si continut de brand. In ultimii sase-sapte ani am dezvoltat proiecte de comunicare si platforme online, ca freelancer sau alaturi de agentii. De trei ani sunt trainer de creativitate aplicata intr-un proiect al Fundatiei Friends For Friends.

Ioan Dan Niculescu: Eu vin din lumea comunicarii vizuale, cu o experienta de 12 ani in proiecte de branding si advertising. Initial ca si freelancer, apoi ca fondator si director de creatie Argo, un studio micut dar curajos din Iasi. Inca imi amintesc zilele in care lucram si pe zona de concept dar si ca art director, copywritter, DTP-ist si asa mai departe, ca in orice antrepriza cu mai multe servicii decat oameni.

1

 

Care a fost contributia voastra in campania electorala?

Vlad Ioan Tausance: Am avut o mentalitate de start-up, iar asta a facut diferenta. Nu au fost roluri, organigrame sau ierharhii fixe. M-am ocupat, in principal, de strategia de comunicare, pe care am ajustat-o si imbunatatit-o, evident, pe parcurs. Odata intrati in ritmul de campanie, toata lumea a pus umarul in proiecte diverse, de la dezvoltarea sau optimizarea platformelor online la crearea de continut.

Ioan Dan Niculescu: Initial am realizat logo-ul si intregul sistem de comunicare vizuala a ACL, toate cuprinse intr-un manual de identitate vizuala. A urmat conceperea identitatii vizuale a campaniei Klaus Iohannis. Conceptul vizual pentru prima etapa, pre campania. Apoi campania propriu-zisa: logo-ul oficial Klaus Iohannis, alegerea unui anume albastru, un sistem  bine ales de fonturi, stabilirea unui stil vizual, cateva sute de layout-uri atat pentru mediul online, cat si pentru print si… apoi a curs totul.

Cu ce bagaj de experiente ati iesit de pe urma acestei campanii?

Vlad Ioan Tausance: Cred ca am iesit din acesta campanie cum au iesit toti romanii: am aflat ca nu suntem singuri. Un proiect cu asemenea mize aduce oameni impreuna, defineste mentalitati si decanteaza caractere. Ne cunoastem, acum, mult mai bine intre noi, ca oameni si ca profesionisti. Am castigat incredere unul in altul si o doza sanatoasa de optimism.

Ioan Dan Niculescu: Aici raspunsul meu e simplu: People&People

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: