Management

Bancherul calator

4 mart. 2016 2 min

Bancherul calator

Reading Time: 2 minute

De doi ani, Radu Topliceanu, Head of Sales & Distribution la Sberbank, gestioneaza de la Viena vanzarile bancii rusesti pe opt piete europene.

Cu Radu Topliceanu m-am intalnit la receptia sediului Sberbank din centrul Vienei. Nu am putut sa nu observ ca, in drum spre biroul sau, vorbea in limba engleza cu colegii pe care ii intalnea pe holurile companiei. L-am intrebat cum s-a obisnuit cu limba germana si mi-a povestit zambind ca i-a fost dificil sa invete, deoarece la birou toata activitatea se desfasoara in limba engleza.

„Fiica mea, care are sase ani si jumatate, dupa doi ani este fluenta in germana. Am noroc cu ea ca imi mai traduce din cand in cand”, spune razand Radu Topliceanu, liderul departamentului de vanzari si distributie al Sberbank.

In afara de limba germana, top managerul roman mi-a mai spus ca o alta provocare de care s-a lovit la inceputul mandatului din Austria a fost cultura organizationala diferita: de la cea austriaca pana la cea a actionarilor, care sunt din Rusia. Radu Topliceanu s-a alaturat unei organizatii care avea un plan de crestere foarte puternic, fiind una dintre putinele companii care isi doreau extinderea. Acum, cand vorbeste despre principalele satisfactii profesionale acumulate in aceasta perioada, Radu Topliceanu mentioneaza dublarea vanzarilor si dezvoltarea unor echipe  diverse si puternice cele opt tari din Europa Centrala si de Est de care este responsabil.

Calatoreste cate trei – patru zile pe saptamana in regiune . „Fiecare piata are specificul ei si sunt lucruri interesante si provocatoare in fiecare dintre tari”, spune Radu Topliceanu. „Cred ca din perspectiva retailului bancar, Romania este o piata avansata. In zona de internet banking, in cea de mobile banking, vad lucruri mai interesante intamplandu-se in Romania decat in Austria. La fel, cred ca asteptarile clientilor din Romania sunt mai mari decat cele ale clientilor din Austria iar flexibilitatea bancilor si dorinta lor de a satisface clientul e mult mai mare in Romania decat in Austria”, adauga executivul roman.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: