Interviuri Marketing

Cecilia Tanasoiu: ne dorim ca toate tranzactiile media sa fie derulate in mod programmatic

26 iul. 2016 3 min

Cecilia Tanasoiu: ne dorim ca toate tranzactiile media sa fie derulate in mod programmatic

Reading Time: 3 minute

Ce este programmatic-ul si ce beneficii are? Pentru a gasi raspunsul acestei intrebari, am discutat cu cineva care a invatat teoria si a aplicat-o apoi in practica lucrand direct cu multiple tehnologii de programmatic. De doi ani, Cecilia Tanasoiu dezvolta campanii, invata si transmite mai departe beneficiile programmatic-ului.

Cecilia Tanasoiu, Managing Drector, Prometheus Programmatic Media
Cecilia Tanasoiu, Managing Drector, Prometheus Programmatic Media

Cecilia Tanasoiu conduce operatiunile Prometheus Programmatic Agency, prima agentie locala specializata de programmatic din Romania. Anterior preluarii acestei functii a lucrat zece ani in media digitala si in domeniul inbound si content marketing.  

Prometheus dezvolta si implementeaza campanii personalizate care folosesc date locale din platforma proprie. Compania are acces la targetari si solutii personalizate, orice tip de site-uri si modele de cumparare, raportare, optimizare si analiza.  

Cumpararea in sistem programatic de spatii publicitare la nivel international a reprezentat in 2015 aproximativ 53% din bugetul investit in publicitatea online bazata pe afisare si se estimeaza ca va creste. Ce estimari exista in privinta pietei romanesti?

Pot vorbi din perspectiva noastra, de la Prometheus ca parte a thegroup. Programmatic autentic, cu tot ce inseamna date locale, tehnologie, integrare si unificare se face la nivel redus. La noi procentele de media online derulata programmatic sunt foarte mari, aproape de 70%, avand in vedere si faptul ca bugetele consumate pe Google si Facebook inseamna tot bugete de programmatic.

Ne-am concentrat in ultimul an sa integram tot ceea ce inseamna spatiu publicitar pe site-uri locale in oferta noastra de programmatic, astfel incat sa eficientizam o parte cat mai mare a bugetului. Ne dorim ca in viitorul cat mai apropiat 100% din tranzactiile media sa fie derulate in mod programmatic.

Ce estimari aveti in privinta procentului pe care-l va detine pe viitor programmaticul din totalul achizitionarii de publicitate?

Noi ne dorim ca toate bugetele investite in media digitala sa fie consumate in mod programmatic, pe baza datelor si cu ajutorul tehnologiei.

Vorbind mai concret, depinde ce inseamna viitor. Daca vorbim de 3-4 ani, cel mai probabil 100% din bugetele consumate online vor fi in mod programmatic, iar pentru restul mediilor intre 40% si 70%, in functie de dinamica jucatorilor din piata.

Ce resurse sunt importante pentru publicitatea programatica in afara de date?

Oamenii – echipa sunt la baza procesului de tranzactionare programatica. Echipa trebuie sa inteleaga si sa stie sa foloseasca cele doua elemente esentiale: datele si tehnologia publicitara, in toate domeniile procesului: strategia si planificarea, dezvoltarea mesajelor si a materialelor creative, implementarea, raportarea si optimizarea.

Ce promite programmatic-ul in afara de eficienta?

Adevaratele beneficii depind foarte mult de obiectivele campaniei. Pe langa eficientizarea intregului proces de administrare a bugetelor de media, comunicare si advertising – nu doar a bugetelor clientilor, programmatic-ul aduce accesibilitate, adresabilitate, coerenta de-a lungul dezvoltarii, implementarii si optimizarii campaniei.

Cum tine programmatic-ul pasul cu cumpararea de bannere pentru mobile?

Mai multe de 80% din utilizatorii activi zilnic pe Facebook sunt activi pe mobil. Iar publicitatea pe Facebook este eminamente de tip programmatic. 50% din bugetele campaniilor noastre sunt investite in publicitatea pe terminalele mobile – in mod programmatic. Din punctul nostru de vedere mobilul va cunoaste cea mai mare crestere in perioada urmatoare, avand volumele si resursele necesare.

Care este cel mai mare beneficiu al publicitatii de tip programmatic?

Accesul la date, intelegerea si folosirea lor pe parcursul si in slujba intregului proces de comunicare al unui brand.

Care sunt cele mai mari obstacole in adoptarea publicitatii de tip programatic?

Programmatic-ul este un nou mod de tranzactionare a media, iar un element esential in acest nou proces il reprezinta tehnologia. In media, tehnologia inseamna platforme interconectate. Unele platforme sunt mai simple, altele se bazeaza pe arhitecturi complexe, iar invatarea folosirii lor dureaza pana la o luna. Partea cea mai importanta vine insa dupa aceasta invatare iar ea este potentarea rezultatelor obtinute, folosirea la maxim a acestor resurse tehnologice si a conexiunilor dintre ele.

Din experienta noastra, primul si cel mai mare pericol il reprezinta folosirea platformelor la prea putin din capacitatea lor, neintelegerea tehnologiei si lipsa de curiozitate – la noi, la Prometheus este esentiala invatarea permanenta, descoperirea si testarea.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: