Companiile cu buget de social media au apelat la agentii specializate

<p> 22% dintre companiile care au desfasurat activitati de social media au apelat la agentii de specialitate, arata un studiu realizat de GfK Romania. Motivele pentru care au apelat la astfel de companii tin de: experienta acestora in domeniu (49%) si de eficienta lor (11%).</p> <p>  </p> <p> Companiile care nu au apelat la agentii specializate nu au facut-o pentru ca nu au avut un buget disponibil (48%), pentru ca au considerat ca nu este cazul (20%) sau pentru ca au considerat ca au oameni care se pricep in cadrul companiei (17%).</p> <p>  </p> <p> Desi din ce in ce mai multe companii apeleaza la agentii specializate de social media, ele nu considera suficient acest lucru, constientizand importanta unei persoane de legatura intre propria companie si agentiile de social media.</p> <p>  </p> <p> 56% dintre companiile care au avut in interiorul propriei companii persoane responsabile de activitatile de social media, au implicat 1-2 persoane. In cazul a 44% dintre aceste companii, acestea au implicat 3 sau mai multe persoane, fapt ce poate sugera si faptul ca, in buna parte, nu exista persoane clar definite in companie care sa se ocupe de aceste activitati.</p> <p>  </p> <p> 21% dintre companiile care au facut social media in 2011 au apelat la blogguri independente. Criteriile principale de alegere a acestora tin de numarul de vizitatori pe blog (pentru 70% dintre agentiile care au facut campanii prin bloggeri) si temele abordate (66%). Alte criterii tin de notorietatea si imaginea bloggerilor in piata, pentru aproximativ 55% dintre companiile care au apelat la bloggeri, in vreme ce 44% au tinut cont de recomandarile primite de la agentiile cu care lucreaza.</p> <p>  </p> <p> Studiul GfK “Cum folosesc companiile mediile sociale” a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 410 persoane, decidenti sau co-decidenti in ceea ce priveste activitatea de comunicare, care au realizat sau intentioneaza sa realizeze campanii in retelele sociale in urmatoarele 12 luni.</p>