BizRemote by certSIGN Interviuri

300 de militari implicați în construcția spitalului militar de campanie de la Ana Aslan

29 mart. 2020 5 min

300 de militari implicați în construcția spitalului militar de campanie de la Ana Aslan

Reading Time: 5 minute

Spitalul militar de campanie ROL II, secție externă a Spitalului Militar Central, din incinta Institutului Național de Gerontologie și Geriatrie “Ana Aslan” Otopeni, este gata să primească pacienți cu  de 

De la începutul aplicării măsurilor pentru limitarea răspândirii , MApN a sprijinit autoritățile centrale și locale printr-un număr de 460 misiuni, la care au participat 3.271 militari și 1.021 mijloace tehnice.

Am vrut să aflu mai multe despre subiect și am adresat câteva întrebări Ministerului Apărării Naționale, la care a răspuns biroul de presă al MApN.

Câți militari au fost implicați în gestionarea spitalului de campanie de la Ana Aslan?

Aproximativ 300 de militari au fost implicați în instalarea și operarea unui campus militar format din spital militar de campanie de nivel ROL 2 și o tabără militară destinată cartiruirii personalului triat și introdus în izolare/carantinare, în perimetrul Spitalului de Geriatrie și Gerontologie “Ana Aslan”.

Ce presupune formațiunea medicală de nivel ROL 2 al MApN?

Formațiunea medicală de tratament ROL 2 (FMT ROL 2) este spitalul mobil de campanie care asigură primirea, triajul, resuscitarea avansată și stabilizarea răniților și pacienților înainte de stadiile evacuării către formațiuni medicale de nivel superior.

FMT ROL 2 se poate utiliza pe teritoriul național și poate fi adaptat și operaționalizat pentru patologie infecțioasă în managementul unor boli infecto-contagioase grave, cu risc epidemiologic major sau epidemii cu potențial de extindere în masă.

În această situație, poate funcționa ca un centru de asistență medicală regională și poate fi amplasată în vecinătatea unor unități militare naționale/multinaționale sau unități sanitare civile desemnate de autoritățile competente, cărora le asigură sprijin medical operațional.

Pentru această misiune, FMT ROL 2 aparținând Direcției medicale a MApN va funcționa sub coordonarea SUUMC „Dr. Carol Davila”, care va asigura selecția și va monitoriza instruirea colectivă a personalului medico-sanitar și a echipelor medicale care încadrează FMT ROL 2.

Capacitatea FMT ROL 2 și numărul personalul medico-sanitar ce îl va încadra va fi adaptat în permanență, în funcție de cerințele misiunii.

Detalii suplimentare despre acest subiect puteți găsi aici

Rețeaua medicală militară dispune de un spital de tip ROL 4, respectiv Spitalul Universitar de Urgență Militar Central „Dr. Carol Davila” din București, restul spitalelor militare din țară fiind de tip ROL 3. (Formațiunea medicală de tratament ROL 3 este destinată asigurării asistenței medicale secundare la nivel divizie/corp de armata, având capacitatea de a recepționa și reține în staționar pacienții cu traumatisme majore sau grav bolnavi, în vederea diagnosticării complete, a administrării sau completării tratamentului medico-chirurgical specializat, eventual a evacuării înspre ROL 4.

Este încadrată cu personal din specialitățile medico-chirurgicale, ATI, boli interne, boli infecțioase, oftalmologie, neurologie etc. și echipată corespunzător. Formațiunea medicală de tratament ROL 4 este formațiunea medicală care asigură asistența medicală prin întregul spectru de specialități, investigații și proceduri medicale, dar care nu are capacitatea de a fi dislocată, fiind instalată în locuri fixe, de regulă pe teritoriul național).

În acest moment, Armata României dispune de un singur spital de campanie de nivel ROL 2.

La nivelul unităților militare unde există cabinete medicale, acestea asigură asistența medicală primară a efectivelor, activități echivalente formațiunilor medicale de nivel ROL 1 (Formațiunea medicală de tratament ROL 1 asigură asistența medicală primară a efectivelor – activități de prim ajutor, triaj, resuscitare și stabilizare, asigură elementele de medicină preventivă, asigură managementul îmbolnăvirilor și rănirilor de mică amploare, în vederea recuperării imediate. În cadrul operațiilor multinaționale, este o responsabilitatea națională).

Care sunt acțiunile pe care le-a luat MApN în această perioadă?

Până în prezent, misiunile de sprijin executate la solicitarea autorităților centrale și locale s-au concentrat pe:

  • Misiuni de evacuare aeriană a unor cetățeni români din străinătate: 2 zboruri în luna februarie pe ruta București – Berlin și retur, cu aeronave de tip C-27J Spartan pentru aducerea în țară a doi cetățeni români evacuați din China și șase din Japonia, și încă 2 transporturi executate pe ruta București – Roma- retur, cu aeronave C27-J Spartan, echipate cu sisteme de izolare a pacienților, prin care au fost repatriați 17 cetățeni români din Italia. Aceaste misiuni au fost executate la solicitarea Departamentului pentru Situații de Urgență și cu sprijinul Ministerul Afacerilor Externe.
  • Misiuni de transport aerian a unor echipamente de protecție medicală din Germania (cu o aeronavă C-130 Hercules) și Turcia (cu o aeronavă C-27 J Spartan);
  • Misiune de transport a unor echipamente medicale de la Seul la București, solicitată de MApN Unității Multinaționale de Transport Strategic, care operează de pe Baza Aeriană Papa din Ungaria.
  • Misiuni de sprijin pentru sistemul medical:
  1. Suplimentarea echipelor medicale în unele puncte de trecere a frontierei – au fost echipe formate din medic și asistent medical care au acționat pentru o perioadă de 24 de ore, așa cum a fst solicitarea, în punctele de trecere a frontierei de la Giurgiu, Moravița, Borș, Calafat, Porțile de Fier 1 și 2;
  2. Instalare de corturi destinate înființării de puncte de triaj înaintate ale unor spitale din țară (Cluj Napoca, Timișoara, Rm. Vâlcea, Turda, Sighișoara, Mangalia etc);
  3. Începand cu data de 18 martie 2020, Ministerul Apărării Naționale a început pregătirile pentru montarea formațiunii medicale ROL 2 în incinta Institutului Național de Gerontologie și Geriatrie „Ana Aslan” Otopeni.
  • Misiuni stabilite în baza Ordonanței Militare nr. 3 din 24 martie 2020:
  • Preluarea unor misiuni de pază și protecție a unor obiective și zone care stabilite prin planurile de cooperare cu forțele MAI. Aceste misiuni erau îndeplinite până în prezent de forțele Jandarmeriei Române;
  • Misiuni de patrulare executate în comun cu forțele din cadrul MAI, în scopul asigurării aplicării măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19 în localități. Controlul operațional al acestor misiuni va fi al MAI;
  • Misiuni de întărire a prezenței în unele puncte de trecere a frontierei.
  • Măsurilor de protejare a propriului personal, prin implementarea tuturor măsurilor stabilite la nivel național, de Comitetul Pentru Situații Speciale de Urgență, astfel:
  1. informarea întregului personal al MApN cu privire la măsurile de prevenire a infecţiei cu COVID-19;
  2. revederea şi actualizarea planurilor de acţiune pe tipuri de risc / cooperare în situaţii de urgenţă, la nivelul fiecărei garnizoane;
  3. aplicarea măsurilor de protecţie individuală a personalului şi asigurarea dezinfectanţilor şi echipamentelor de protecţie necesare la nivelul fiecărei unităţi militare;
  4. interzicerea deplasărilor personalului militar şi civil în zonele afectate de COVID-19;
  5. limitarea participării la activităţi internaţionale sau cursuri de perfecţionare / specializare în ţările afectate de COVID-19;
  6. monitorizarea răspândirii virusului în zonele de dislocare a unităţilor militare, inclusiv a posibilelor cazuri suspecte şi / sau contacţi din rândul personalului unităţilor militare;
  7. izolarea suspecţilor şi trimiterea acestora în unităţile medicale specializate pentru testare şi tratament, conform procedurilor;
  8. verficarea şi pregătirea capacităţilor medicale proprii pentru a fi în măsură, la nevoie, să se izoleze un număr de paturi, pentru tratarea / monitorizarea eventualelor cazuri de COVID-19;
  9. verificarea / completarea stocurilor de medicamente pentru asigurarea tratamentului simtomatic, la nivelul efectivelor din fiecare garnizoană;
  10. izolarea şi monitorizarea evoluţiei stării de sănătate a contacţilor, inclusiv prin carantinarea acestora la domiciliu sau în facilităţi special amenajate;
  11. informarea personalului aflat la cursuri / posturi permanente în străinătate cu privire la măsurile de prevenire;
  12. anularea efectuării concediilor de odihnă şi a deplasărilor în interes personal în ţările afectate de COVID-19;
  13. adaptarea programului de lucru al personalului pentru evitarea aglomerării mijloacelor de transport în comun pe timpul deplasării spre locul de muncă sau spre domiciliu și chiar posibilitatea, acolo unde natura atribuțiilor de serviciu permite, lucrul de acasă;
  14. interzicerea, până la 31 martie, a oricăror activități în spații închise cu mai mult de 100 de persoane;
  15. respectarea, fără excepții, a măsurilor stabilite la nivel național, în ceea ce privește izolarea la domiciliu sau carantinarea personalului care se întoarce din străinătate, cu aplicarea cu strictețe a măsurilor stabilite pentru asemenea situații.

Care sunt acțiunile pe termen scurt?

 În următoarea perioadă, MApN va desfășura misiuni stabilite în baza Ordonanței Militare nr. 3 din 24 martie 2020, așa cum sunt ele descrise la pct. 3 (pază și protecție a unor obiective și zone, patrulare în comun cu forțele din MAI și întărirea prezenței în unele puncte de trecere a frontierei).

Veți instala și alte spitale de campanie?

În perioada următoare se va instala un spital modular de izolare și tratament la Constanța, ca secție extinsă de boli infecțioase a Spitalului Militar de Urgență din localitate.

Această capabilitate medicală militară va fi instalată de structuri din MApN în campusul militar ce va fi amplasat pe terenul stadionului „Portul” din Constanța.

Operațiunile de pregătire a campusului sunt realizate cu sprijinul militarilor din Statul Major al Forțelor Navale, Statul Major al Forțelor Terestre, Comandamentul Comunicațiilor și Informaticii, Comandamentul Logistic Întrunit și Direcția medicală a MApN.

Care sunt atribuțiile MApN?

Prin regulile stabilite de cadrul legislativ (OUG 1/1999, cu modificările și completările ulterioare), coordonarea la nivel național a tuturor acțiunilor circumscrise implementării măsurilor stabilite prin decretul de instituire a situației de urgență revine Ministerului Afacerilor Interne.

Ministerul Apărării Naționale are rol de sprijin și au fost luate toate măsurile pentru asigurarea forțelor și mijloacelor MApN în situațiile în care va fi necesară alocarea lor, pe tipurile de misiuni pentru care vor exista solicitări.

Militarii sunt pregătiți să sprijine autoritățile în zonele unde va fi necesară intervenția armatei.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: