Management Stiri

Vor crește salariile angajaților în 2020?

21/04/2020 2 min read

Vor crește salariile angajaților în 2020?

Reading Time: 2 minute

Cu toate că 17% dintre companii plănuiesc să înghețe salariile pentru acest an și trei procente dintre companii urmează chiar să aplice scăderi salariale, mediul de business din România este optimist: 60% dintre organizații au implementat creșteri salariale pentru acest an sau își doresc să le crească în curând. Viitorul ne va arăta însă dacă companiile vor mai crește salariile din cea de-a doua jumătate a anului. 

După cum arată studiul „Companies reactions to Covid-19”, realizat de Mercer Marsh Benefits în România, mai bine de jumătate dintre companiile din țară au crescut sau vor crește salariile angajaților în acest an. Un sfert dintre organizații au decis implementarea creșterilor în a doua jumătate a anului și stau în expectativă pe fondul incertitudinii actuale. Cu toate acestea, 3% dintre companii vor apela la scăderi salariale și aproape 20% vor să înghețe salariile la valoarea actuală.

Dintre companiile care au planificat creșteri salariale pentru anul în curs, media creșterii pentru “Executives” si “Middle Management” este de 5.2%, pentru “Specialisti” 5.3% în timp ce pentru rolurile de muncitori/ personal administrativ creșterea este de 5.8%.

Media diminuării salariale pentru companiile care iau în calcul această măsura este de 20% pentru toate categoriile de angajați.

În ceea ce privește recompensarea suplimentară a angajaților care lucrează în continuare la sediile companiilor și derulează activități esențiale, doar 12% dintre companiile chestionate acordă beneficii suplimentare sau recompense pentru continuarea activității. Cele mai multe dintre companii au păstrat remunerațiile pe care angajații le au, potrivit contractelor individuale de muncă.

Din perspectiva pachetelor de beneficii, majoritatea companiilor nu doresc să facă schimbări majore în planurile de beneficii acordate angajaților. Cele mai afectate bugete sunt cele alocate pentru traininguri (42% dintre companii au diminuat bugetele, iar 10% dintre companii au eliminat total cheltuielile) și teambuildinguri (30% dintre companii au scăzut bugetele în timp ce 36% dintre companii au eliminat aceste cheltuieli). 9 din 10 dintre companiile care acordau aceste beneficii, acordă în continuare, fără a modifica bugetele pentru, asigurarea de viață/accidente, asigurările de sănătate,  pensiile private si mașina de serviciu

7 din 10 organizații și-au planificat menținerea numărului actual de angajați și caută soluții pentru realizarea acestui lucru. 15% dintre organizații doresc creșterea numărului de angajați în timp ce 10% dintre acestea au confirmat că iau în calcul reorganizarea în perioada următoare.

 „În contextul work-from-home, beneficiile de wellbeing au devenit cu atât mai relevante. Pe fondul absenței interacțiunii directe dintre angajați, organizațiile au implementat măsuri pentru menținerea sentimentului de apartenență la echipă: conferințe online pentru facilitarea comunicării, informari constante din partea managementului” spune Gabriela Nechita, Talent Information Solutions Leader, Mercer Marsh Benefits Romania. „Am remarcat apetitul în creștere, în contextul actual, pentru acordarea serviciilor de asistență a angajaților EAP – Employee Assistance Programs. Acest tip de servicii, care erau deja implementate în multe organizații, oferă posibilitatea angajaților de a contacta anonim consilieri care le oferă asistență si suport psihologic pentru a depăși momentele negative din punct de vedere emoțional prin care ar putea trece în această perioadă, a adăugat Gabriela Nechita.

În ceea ce privește companiile participante la studiu care si-au suspendat temporar activitatea sau si-au redus programul de lucru ca urmare a impunerii masurilor de distanțare sociala, 30% dintre acestea plătesc în continuare angajații la același nivel salarial, 14% dintre companii au redus nivelul salariilor proporțional cu diminuarea numărului de ore lucrate iar 20% dintre companii au implementat șomajul tehnic în condițiile noilor prevederi legate de Starea de Urgență. Restul companiilor au menționat ca această măsura nu se aplica în cazul lor.

Foto: © motortion | Dreamstime.com

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole pe aceeași temă