Adrenalina unui nou început

De la mijlocul lunii octombrie, Cristina Micu s-a alăturat conducerii locale a companiei Brandient, în funcția de Managing Director. Este pentru prima dată în istoria de 16 ani a companiei când a fost nevoie de crearea acestei poziții, Aneta Bogdan urmând să conducă mai departe din poziția de CEO și Managing Partner grupul Brandient. 

Cristina Micu, Managing Director, Brandient România

Cristina Micu are 20 de ani de experiență în managementul marketingului și al comunicării comerciale și corporate. Mai mult de zece ani a fost Director Marketing & Customer Strategy pentru ING Bank România. Anterior, a câștigat experiență de brand management în Nestlé România și în antreprenoriat local.

Cum și în ce context al evoluției dumneavoastră profesionale a venit propunerea de a prelua poziția de Managing Director al Brandient România?

Am peste 24 de ani petrecuți în corporații, însă am pornit din învățământ, cu educație în domeniul psihologiei, apoi am învățat marketing, comunicare, comunicare în era digitală și am progresat acceptând întotdeauna pozițiile în care să simt adrenalina, să mă simt ușor inconfortabil pentru că nu le știu “pe toate”. Sunt în momentul în care simt nevoia de a-mi asuma din nou riscul schimbării, de a-mi valo­rifica abilitățile și experiența pe care le‑am câștigat în lumea corporatistă, metamorfozându-le către o carieră cu nouă. Vreau să îmi reconfirm pasiunile, valorile, puterea de adaptare și reinventare, abilitățile de a crea noi oportunități atât pentru mine, cât și pentru cei din jurul meu. Pe scurt, și cumva clișeistic, oportunitatea a bătut la ușă și eu am spus “Da”. Am considerat că Brandient, cu impecabila sa reputație locală și internațională, îmi poate oferi cadrul de dezvoltare profesională și relaționările umane pe care le caut în acest moment.

Ce anume a impus crearea acestui rol?

În cuvintele Anetei Bogdan: “Dezvoltarea companiei a impus crearea acestei poziții, pentru prima dată în istoria sa de 16 ani”. Aneta va conduce mai departe din poziția de Managing Partner grupul Brandient.

Care sunt principalele atribuții în noua poziție?

Fiind încă în primele săptămâni, în perioada de acomodare, petrec mult timp în ascultare și observare, dar în același timp lucrez activ ca membru al echipelor de proiect și sunt expusă la tot ceea ce înseamnă business și organizație. Pe măsură ce intru cu totul în rol, îmi doresc să pot face aici ce am făcut și în trecut: să contribui direct și personal la îmbogățirea culturii companiei, la creșterea și dezvoltarea talentelor, la creșterea apetitului pentru inovație și, desigur, la creșterea profitabilă a companiei. Deocamdată însă, primează cunoașterea oamenilor, a colegilor și a clienților Brandient, înțelegerea businessului și a nevoilor din următoarea perioadă, precum și încercarea de a da mai mult decât primesc, deși în Brandient acest lucru pare imposibil.

Care sunt pașii care v-au adus pe acest drum profesional?

De la a ajuta copiii să descopere și să învețe la a ajuta companiile să facă același lucru sunt doar 20 de ani de stăruință în muncă sârguincioasă în marketing, publicitate, top management, FMCG, finanțe-bănci, antreprenoriat și pro bono oricând e posibil. Sunt ore și ani petrecuți în lectură, analiză și testare, câștigat încrederea oamenilor, ascultarea opiniilor altora, asumat de riscuri, implementat proiecte ce par prea îndrăznețe, iar uneori făcut greșeli.

Veniți cu 20 de ani de experiență în marketing și comunicare comercială și corporate. Cum vă va ajuta această expertiză în consultanța de business?

În opinia mea, marketingul și comunicarea reprezintă una dintre principalele funcții responsabile pentru livrarea obiectivelor de profitabilitate, în timp reușesc să încânte, nu doar să satisfacă nevoile clientului și să construiască pentru brand o ima­gine pentru care clienții sunt gata să plătească și chiar să o apere. Datorez lumii corporatiste dezvoltarea profesională, know-how-ul aplicat cu inteligență emoțională și socială. Deși sunt de puțin timp la Brandient,

deja particip la cinci proiecte foarte diverse. Abilitatea de a diagnostica și de a distinge între ceea ce este zgomot și ceea ce este important, capacitatea de a sintetiza și a aduce claritate, gândirea critică asociată cu o minte flexibilă axată pe a rezolva probleme și a crea oportunități, cu rezultate memorabile și măsurabile, îmi sunt deja utile în proiectele de consultanță.

Cum se vedea din exterior businessul de consultanță și cum îl vedeți acum din interior?

Sunt câteva percepții care s-au confirmat. Mai întâi oamenii: de obicei, există temerea că aceștia știu mai multe, sunt mai talentați și mai cunoscători decât tine. Ei bine, așa este, dar vestea bună este că sunt parte din echipa ta. Apoi, proiectele sunt complexe și pare că nu ai timp suficient. Și aici confirm. În postura de consultant, ai mai mult decât un singur job și porți mai multe pălării în același timp. Într-un proiect ai rol de client service, în altul de resear­cher, în timp ce într-un al treilea ești responsabil de dezvoltarea strategiei (un rol cu siguranță nu poți să ți-l asumi, oricât ai încerca – și anume designer). Se muncește până la ore târzii: așa este, dar faci asta pentru a dezvolta soluții creative care să rezolve probleme în multiple industrii, pentru oameni diferiți, care sunt pasionați, dornici, căutători, îngrijorați, interesați în a-și face businessurile mai bune. Acesta este un lucru extrem de satisfăcător. Există însă și concepții greșite, cum ar fi că înveți care-i treaba, aplici rețeta și apoi poți trece pe autopilot. Nimic nu poate fi mai puțin adevărat în Brandient. Fiecare proiect, fiecare client, fiecare job este nou, într-un business și un context competitiv nou, cel mai probabil cu oameni noi, așa încât întotdeauna este vorba despre o nouă provocare și deci o nouă abordare. Rețele sunt doar orientative.