Marketing Analize Biz Singapore

Afacerea LinkedIn

2 mart. 2015 2 min

Afacerea LinkedIn

Reading Time: 2 minute

Pentru multi, LinkedIn este o retea unde oamenii isi fac profiluri pentru a cauta un loc de munca mai bun. Pentru Chris Reed insa, se dovedeste o oportunitate de business la nivel global.

Chiar in ziua dinaintea intalnirii noastre, Chris Reed, Global CEO si fondator al Black Marketing, fusese speaker la un eveniment de business. Promovase evenimentul pe LinkedIn, isi rugase contactele sa faca acelasi lucru, iar in dimineata in care aveam programat interviul le multumise pe aceeasi retea sociala celor peste 100 de oameni pe care ii cunoscuse la eveniment. Si mai facuse ceva: le trimisese o prezentare a serviciilor companiei pe care o conduce, Black Marketing. „Tot mai multi oameni isi dau seama de puterea LinkedIn in ceea ce priveste continutul si atragerea de clienti noi. Noi ne specializam pe personal branding, scriem posturi pe blog, impartasim continut, dar ne ocupam si de zona de vånzari si marketing”, spune Chris Reed.

A infiintat Black Marketing in Singapore fiindca, atunci cand lucra la Londra, si-a dat seama ca mentalitatea insulara ii impiedica extinderea pe plan global. Black Marketing gestioneaza contra cost prezenta pe LinkedIn a companiilor si a persoanelor, pentru a atinge tintele pe care acestea le stabilesc, de la cresterea brandului personal sau de companie si pana la cifre legate de atragerea unui anumit numar de clienti noi. Compania preia profilul clientului, creeaza continut, inclusiv prin bloguri personale sau de companie, partajeaza continut relevant pentru a crea engagement. Asa se poate ajunge la oameni din afara retelei clientului, prin intermediul grupurilor. „Apoi ne uitam la partea de marketing si vånzari. Folosim datele de pe LinkedIn ca sa targetam oamenii care ne intereseaza. Le trimitem un inmail bine gåndit, prin care le aratam ce face compania respectiva, ii intrebam daca ar fi interesati de o intålnire si ii invitam sa vada profilul personal si al companiei. Generam intålniri de afaceri pentru clientii nostri”, spune Chris Reed. Rezultatele se vad usor, fiindca tot ce faci pe LinkedIn e masurabil – numarul de conexiuni sau de vizualizari ale profilului, cåti urmaritori si cåte vizualizari are pagina companiei si, in final, cåte intålniri s-au concretizat si cåti clienti noi s-au cåstigat in urma acestor intålniri.

Problema este ca majoritatea companiilor abia acum incep sa inteleaga ca au nevoie de prezenta pe LinkedIn si ca aceasta retea reprezinta un motor de content marketing, dar si o unealta excelenta de vånzari si marketing. „Oamenii pot sa te cunoasca inainte sa te intålneasca. Daca nu ai profil personal sau de companie, pierzi din credibilitate. De ce nu ai avea o pagina de companie, care e gratuita? Si, daca o ai, de ce nu o actualizezi?”, se intreaba Reed. Compania lui din Singapore are clienti in Europa, America, Australia, China si nu numai. Chris spune insa ca LinkedIn nu e un inlocuitor pentru intålnirile fata in fata, ci un catalizator pentru acestea: „Mesajele noastre spun «Dorim sa ne vedem», nu «Hai sa facem afaceri online». E mult mai bine sa faci asta pe LinkedIn decåt sa intri intr-un Starbucks si sa intrebi in gura mare cine vrea sa faca afaceri”.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: