Biz Timișoara Interviuri Tech

Alexandra Olaru, Vodafone: Tehnologia este viitorul lumii în care trăim

16 oct. 2023 5 min

Alexandra Olaru, Vodafone: Tehnologia este viitorul lumii în care trăim

Reading Time: 5 minute

Vodafone este un brand care facilitează conexiunile, astfel că implicarea în comunitate prin inovație și tehnologie este un lucru natural pentru companie.

Alexandra Olaru, Director Legal & External Affairs la Vodafone România, ne spune cum s-a implicat compania în proiectul Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii și de ce este important ca arta și artiștii să fie aduși mai aproape de public.

Vodafone s-a implicat încă de la început în susținerea comunităților din România. De ce? Care au fost principalele proiecte în această direcție?

Vodafone este cu precădere un brand care facilitează conexiunile. Astfel, rețelele de comunicații în care compania a investit peste 5 miliarde de euro în România devin rețele de comunicare între oameni, valori și comunități. Credem în puterea pe care o au oamenii aduși împreună, de locuri și bucurii comune, așa cum sunt comunitățile locale. Astfel, de la conectarea organizației Salvamont și a comunității medicale și până la conectarea locurilor îndepărtate din România sau a evenimentelor culturale, Vodafone a avut în mod constant o preocupare de a face bine, aici, în România.

Dovadă sunt proiectele de pionierat și permanenta căutare a ceea ce este important și relevant pentru oameni și pentru societate. O rețea care face bine poate este felul în care putem defini succint alegerile Vodafone în materie de parteneriate. Și multe dintre acestea au devenit definitorii și exemplare la nivelul societății, dar și al companiei.

Un exemplu de bune practici este relația construită între Vodafone și Salvamont. Împreună facem bine de peste 18 ani și continuăm să găsim noi modalități de a folosi tehnologia pentru a susține activitățile salvatorilor montani.

De asemenea, Fundația Vodafone, care anul acesta împlinește 25 de ani, a investit peste 35 de milioane de euro în proiecte educaționale și din domeniul sănătății, de pildă renovarea de spitale și dotarea unor secții cu echipamente de ultimă generație. În acest moment, poate cea mai cunoscută inițiativă a Fundației Vodafone este Fondul Viață pentru Nou-Născuți, un proiect de dotare cu aparatură a secțiilor de neonatologie din țară, datorită căruia au căpătat o nouă șansă la viață peste 11.000 de nou-născuți. Ceea ce pare doar o statistică înseamnă, de fapt, bucuria și viața unor familii. Și așa știm, cu certitudine, că Vodafone face bine societății. Și suntem onorați să facem asta, în fiecare zi.

Te-ai implicat și personal în a oferi sprijin real pentru comunități și pentru creatori de conținut. Ce te-a făcut să ai inițiative de acest fel?

Am avut privilegiul de a cunoaște oameni cu povești și visuri extraordinare. De la visul lui Tudor Giurgiu de a organiza cel mai valoros festival de film, vis care a devenit TIFF, la visul lui Răzvan Popovici de a reveni în țară și de a readuce muzica de cameră în viața tinerilor, vis devenit Sonoro – toate acestea sunt visuri mari care au schimbat și schimbă societatea.

Pur și simplu cred că, dacă pui împreună oamenii și resursele potrivite, poți influența mentalități și vieți. Profund. Și asta mă face să fiu atentă la ideile noi și la oamenii care au energia de construi ceea ce reprezintă România de azi, dar mai ales cea de mâine.

Timișoara este anul acesta Capitală Culturală Europeană. Cum v-ați implicat la nivel local pentru această ocazie? Ce proiecte sprijiniți?

Deși sunt buzoiancă, sunt legată de Timișoara prin unul dintre primele mele locuri de muncă datorită căruia am cunoscut un oraș extraordinar care merită din plin să fie Capitală Europeană a Culturii. Vodafone este legat nu numai de comunitățile locale, dar și de cele culturale, astfel să fim parteneri de conectivitate pentru Timișoara, în acest moment, nu este o oportunitate, este o onoare.

Cel mai vizibil proiect susținut ca parte a acestei legături este revenirea în țară a operelor lui Brâncuși, prin expoziția „Brâncuși: surse românești și perspective universale”.

Ce poate aduce tehnologia în zona culturii?

Pe lângă tendințele de digitalizare a artei sau noile oportunități pe care le urmărim cu fascinație, cred că cel mai simplu este să spunem că tehnologia poate aduce, și o face de multe de ori, arta și artiștii mai aproape de public. În timp ce nimic nu poate egala emoția accesului direct la un eveniment cultural, tehnologia transformă fundamental felul în care arta poate fi transmisă și poate fi accesată de publicul larg. Cumva, suntem cu toții mai responsabili pentru că totul este disponibil acum și apoi mereu.

Arta lui Brâncuși este despre esență și simplitate.  Cum vede Vodafone aceste concepte în piața în  care activează?

Pentru mine, arta lui Brâncuși este despre munca unui geniu. Și mândria și emoția pe care ți-o aduce această recunoaștere este greu de egalat. Esența și simplitatea despre care vorbiți sunt căutările de fiecare zi ale brandului Vodafone, prin care ne dorim să identificăm ceea ce este important pentru societate și să comunicăm cât mai simplu și mai coerent posibil.

Cum poate fi tehnologia o forță a binelui, în viziunea Vodafone?

A face bine este esențial. Încercăm să fim prezenți acolo unde tehnologia are un impact direct, rapid, pozitiv, asupra societății. Ne-am implicat în proiecte unde Vodafone poate să aducă ceva nou, și unde efectele participării noastre pot fi măsurate.

Am pus bazele educației viitorului prin „Școala din valiză”, o inițiativă demarată de Fundația Vodafone – sau Vodafone Innovation Lab, un laborator de ultimă generație pus la dispoziția studenților. Îi susținem pe antreprenori prin seria de evenimente Deschis la nou, IQ Digital și conferințele CONAF. Încercăm să sprijinim comunitățile mici și ne implicăm în proiecte unice precum Bazar de Cotroceni, o inițiativă care readuce la viață un cartier emblematic pentru București.

Tehnologia e o forță a binelui, iar un exemplu de soluție online care ajuta rezolvarea problemelor din viața de zi cu zi e reprezentat de aplicația BrightSky, o unealtă digitală unică de educație și combatere a violenței domestice.

Inovația este un atribut  fundamental al brandului Vodafone. Care au fost inovațiile marcante ale companiei pentru piața din România?

În domeniul nostru suntem în mod cert cea mai inovatoare companie. De când suntem în România, am adus în premieră unele dintre cele mai importante inovații din industria telecom, care la momentul respectiv au transformat viața și societatea. Suntem prima companie care a furnizat serviciile GPRS, 3G și 4G. Am avut, de asemenea, primul serviciu de call center (1997), prima fundație corporativă din România – Fundația Vodafone (1998), primul serviciu de SMS, date și fax, primul sistem de recunoaștere automată a discursului, prima rețea NB-IoT și prima rețea 5G (2019). În 2019, Vodafone Romania a devenit operator de servicii convergente. Rețeaua noastră este an de an recunoscută de auditori independenți. Multe dintre parteneriatele noastre au fost de pionierat. La Vodafone, suntem inovatori și susținem parteneriatele care aduc noul în viețile noastre.

Cum vedeți viitorul tehnologiei?

Îmi doresc să fie concentrat pe responsabilitate. Viitorul tehnologiei este viitorul lumii în care trăim. Iar visul meu este pentru oameni, comunități, companii și guverne care înțeleg că rolul lor este mai profund și mai departe de momentul pe care îl numim „acum”.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 377 (10 octombrie – 6 noiembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

#BizTimișoara este un proiect powered by Vodafone, realizat cu susținerea Asociației Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii
Parteneri: PROFItbi bankIKEA
Mobility Partner: Continental
Sustainability Partner: DM România
Cu sprijinul: Cramele RecașMaresiIulius Town Timișoaraimobiliare.roXCity Towers

Array

Articole pe aceeași temă: