Stiri Companii by Raiffeisen Bank

Alfasigma accelerează investițiile în segmentul suplimentelor alimentare

13 iun. 2025 3 min

Alfasigma accelerează investițiile în segmentul suplimentelor alimentare

Reading Time: 3 minute

Alfasigma, una dintre cele mai dinamice companii farmaceutice din Europa, cu peste 17 ani de prezență în România, anunță accelerarea investițiilor în segmentul suplimentelor alimentare, ca parte a strategiei internaționale de creștere și diversificare a portofoliului.

Într-un context de expansiune semnificativă a pieței suplimentelor alimentare la nivel regional, compania vizează consolidarea poziției locale prin lansări noi, dezvoltarea portofoliului existent și investiții în echipa locală.

România și SEE, piețe în creștere

Piața farmaceutică din România a ajuns la o valoare estimată de 7,91 miliarde euro în 2024, cu o creștere de +16,2% față de 2023, potrivit datelor oficiale**. Suplimentele alimentare și medicamentele fără prescripție medicală (OTC) sunt printre segmentele cu cea mai rapidă evoluție, în linie cu tendințele globale de wellness, prevenție și autogestionare a sănătății.

Totodată, în Europa de Sud-Est (SEE), piața suplimentelor a depășit pragul de 1,1 miliarde euro în 2024, cu o rată medie anuală de creștere estimată la peste 13,6% până în 2028***.

Aceste tendințe sunt susținute de interesul crescut pentru medicina personalizată și de prevalența ridicată a unor afecțiuni cronice precum boala venoasă, care afectează 7 din 10 români, potrivit datelor publice.

Alfasigma accelerează strategic dezvoltarea portofoliului de suplimente, pe fondul unei creșteri globale solide

Alfasigma a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri internațională de 1,87 miliarde euro, în creștere cu +37% față de anul precedent și un EBITDA ajustat de 427 milioane euro (+23%). Performanțele vin ca rezultat al vânzărilor robuste, achizițiilor strategice și diversificării portofoliului, în special în zona suplimentelor și OTC.

Compania este activă în peste 100 de țări, având peste 3.800 de angajați la nivel global, 2 centre de cercetare și inovare și 6 facilități de producție. În ultimii 5 ani, Alfasigma România aproape și-a dublat cifra de afaceri, până la peste 92 milioane de euro (IQVIA 04/2025), România devenind o piață strategică în regiune.

Odată cu accelerarea investițiilor în segmentul suplimentelor alimentare, Alfasigma România lansează Vesvein Legs, un produs comercializat fără prescripție medicală, destinat menținerii sănătății sistemului venos periferic. Produsul reflectă angajamentul companiei față de cercetare și inovație, având la bază o tehnologie inovatoare de eliberare secvențială a 4 ingrediente active.

Vesvein Legs este primul dintr-o serie de produse Alfasigma dedicate patologiei vasculare periferice, care va include atât suplimente, cât și OTC-uri și dispozitive medicale care să susțină sănătatea picioarelor.

“Extinderea portofoliului de suplimente răspunde atât nevoilor reale ale populației, cât și tendințelor post-pandemice în sănătate, care pun accent pe prevenție și susținerea sănătății pe termen lung. Societatea tinde să devină din ce în ce mai informată, preocupată de îngrijire personală și prevenție, iar suplimentele vor avea un impact sistemic major în anii următori. Printr-o mai bună informare în ceea ce privește prevenția, concomitent cu dezvoltarea segmentului de suplimente, se vor elimina cheltuieli substanțiale cu tratamentul unor afecțiuni cronice, prelungindu-se în același timp speranța de viață a oamenilor”, a declarat Iulia Ionescu, Country Manager, Alfasigma Romania.

La nivel european, costurile directe ale bolii venoase cronice sunt estimate la peste 2 miliarde de euro pe an, implicând de asemenea și costuri indirecte precum pierderea productivității, zile de concediu medical ș.a.

România, hub strategic de creștere

Cu 17 ani de prezență pe piața locală și 107 angajați în subsidiara locală, Alfasigma România este activă în segmentul medicamentelor eliberate cu și fără prescripție medicală, al suplimentelor alimentare, dar și al dispozitivelor medicale și continuă să își consolideze poziția prin produse de încredere, echipe performante și un parteneriat solid cu profesioniștii din sănătate.

În 2025, Alfasigma România își propune o creștere solidă de două cifre, susținută de extinderea echipei comerciale locale (cu peste 10%), majorarea investițiilor cu peste 10%, lansări de produse noi și campanii de educație medicală continuă, proiecte digitale și colaborări științifice durabile.

La sfarsitul lunii aprilie (IQVIA MAT 04/2025), Alfasigma România a înregistrat un volum de vânzări de peste 92 de milioane de euro.

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: