Companii Marketing Stiri Video

Ana Maria Băjan la Zilele Biz: Regulile de aur ale influencer marketing

12 nov. 2020 2 min

Ana Maria Băjan la Zilele Biz: Regulile de aur ale influencer marketing

Reading Time: 2 minute

Ana Maria Băjan, Marketing Director în cadrul Caroli Foods Group (part of Sigma Group) a prezentat participanților din cadrul Zilelor Biz care sunt regulile de aur pentru influencer marketing. 

Deși este un concept nou, influencer marketing poate ajuta un brand să își crească influența în cazul unor comunități, mai ales că ne uităm în această perioadă cu admirație la influenceri care au strâns  comunități de peste 1 milion de români în jurul lor

Ana Maria Băjan a spus care a fost experiența brandului Campofrio cu acest gen de marketing și cum i-a ajutat pe ei. „În primul rând, este vorba despre experiența pe care brandul dorește să o ofere consumatorilor și fanilor brandului.”

Alegerea influencerului

Există câteva aspecte care trebuie avute în vedere, iar în toată această experiență este foarte importantă pregătirea, fiind critică pentru succesul unei campanii cu influenceri.

Alegerea influencerului trebuie să fie făcută nu doar în funcție de numărul de followers, ci și de tipul de audiență pe care îl are și mai ales, este „foarte important să vă uitați la rata de engagement, esențială pentru succesul campaniei. Engagementul se referă la câți membri din comunitate sunt activi și interacționează în mod regulat cu influencerul. Cu cât este mai mare engagamentul, cu atât rezultatele vor fi mai bune.”

Ana Maria Băjan a amintit că atunci când decizi influencerul, decizi și audiența lui Ea a subliniat că este important a nu se confunda personalitatea influencerului cu comportamentul audienței.

Oamenii de marketing trebuie să aloce timp pentru analiza influencerului. Trebuie solicitate datele din analytics, pentru a vedea structura audienței, vârsta, sexul, regiunile, dar și dacă din punct de vedere al KPI-urilor este ceea ce trebuie pentru respectiva campanie de brand.

Astfel apare regula nr. 1 – alegeți cu înțelepciune.

Aici Ana Maria Băjan a dat exemplu colaborarea brandului Campofrio cu Flick, domnul Rimă și modul în care au colaborat și mesajele pe care acesta le-a transmis comunității sale, dar și modul în care comunitatea a răspuns la aceste mesaje. 

Regula 2 – dezvoltați parteneriate pe termen lung.

„Influencer marketing nu înseamnă rezultate rapide, ci doar în urma unui parteneriat pe termen lung apar beneficii potrivite pentru brand. Pentru a vă alinia cu influencerii, trebuie să obțineți încrederea și respectul lor. Trebuie să aveți un plan pentru o jumătate de an, 1 an și să aveți setate foarte bine obiectivele..”

Implementarea campaniilor cu influenceri

Pentru a obține cele mai bune rezultate, este bine să aveți o abordare personalizată pentru fiecare influencer și obiective specifice influencerului.

Apare regula 3 –  transmiteți influencerului ce aveți nevoie și cum să colaborați.

Regula 4  – decideți rolul influencerului, strategic sau tactic.

Lucrurile funcționează cel mai bine când influencerul spune o poveste în numele brandului.

Etapa de măsurare și evaluare

Este foarte importantă pentru putea vedea dacă ați atins obiectivele setate. Din acest motiv, trackingul este foarte important, puneți utm-uri în spatele postărilor. Este foarte important să aveți un benchmark de comparare, să comparați cu alte rezultate din alte campanii.

Regula 5 – măsurați rezultatele, ca să știți dacă respectiva campanie a fost un succes și ce puteți face mai bine dățile următoare.

Zilele Biz au loc între 9 și 13 noiembrie. Puteți urmări transmisia live pe pagina de Facebook a revistei Biz. Detalii despre eveniment puteți afla aici. Înregistrarea întregului eveniment de astăzi este disponibilă aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: