Retailerul on-line de parfumuri și produse cosmetice Notino a realizat o cifră de afaceri anuală de 563 milioane de euro (14,5 miliarde de coroane cehești) în 2020, o creștere de 42% de la an la an. Ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%.
Anul 2020 a fost pentru Notino, în multe privințe, un an record. Compania a livrat peste 12 milioane de pachete în întreaga Europă, iar în cadrul promoției Black Friday, cea mai aglomerată perioadă de dinaintea Crăciunului, a procesat un număr incredibil de 140.000 de colete, într-o singură zi. În medie, numărul de pachete procesate zilnic a fost, în acest an, de aproximativ 30.000, arată compania, într-un comunicat de presă.
În privința cifrei de afaceri, categoria cea mai puternică o constituie, în mod tradițional, parfumurile, situație valabilă și pentru anul 2020. De remarcat însă că această categorie a evoluat mai lent decât cosmeticele. În timp ce parfumurile au crescut cu 22% de la an la an, în cazul produselor de machiaj creșterea a fost de aproape 50%, iar în ceea ce privește cosmeticele pentru păr și îngrijirea tenului, cifra de afaceri a crescut cu 70%.
„Parfumurile reprezintă jumătate din performanța întregii companii și rămân în continuare forța motrice a încasărilor noastre. Anul trecut, însă, am văzut o creștere accelerată a categoriilor de cosmetice. Ne dăm seama că produsele cosmetice reprezintă ceea ce clienții noștri își doresc și au nevoie. De aceea, ne concentrăm acum pe extinderea ofertei de produse de machiaj și de cosmetice pentru păr și îngrijirea tenului“, a declarat Zbyněk Kocián, CEO Notino.
În total, liderul în domeniul frumuseții și al comerțului electronic a vândut peste 55 milioane de produse.
Notino operează în prezent pe 24 de piețe, unde anul trecut a câștigat 3,5 milioane de clienți noi. Numărul total al clienților a depășit astfel 16,5 milioane.
Compania și-a deservit până acum clienții din singurul centru de distribuție din Republica Cehă, dar în 2020 a deschis un al doilea centru logistic, în România. „În contextul pandemiei de coronavirus, transporturile și circulația în Uniunea Europeană au fost îngreunate, creând o situație fără precedent. Pentru noi este important ca toți clienții noștri să își primească pachetele nu doar la timp, ci chiar mai rapid ca înainte”, a declarat Kocián, cu mențiunea că misiunea noului centru de distribuție din București este să ajute în acest sens. Centrul din România gestionează, de exemplu, livrările către Grecia sau Bulgaria, ceea ce apropie Notino de clienții din țări mai îndepărtate. „Credem că, datorită acestui pas, vom îmbunătăți și mai mult experiența consumatorilor cu platforma noastră. Descentralizarea gestionării și a depozitelor Notino reprezintă, în același timp, o importantă expansiune a companiei pe piețele externe”, a adăugat Kocián.
În anul 2020, compania și-a extins rețeaua de magazine fizice, deschizând cel mai mare și mai modern magazin al său în centrul comercial Westfield Arkadia din Varșovia. Notino a prezentat un concept de magazin absolut nou, cu un design interior îmbunătățit și o abordare inovatoare a vânzării produselor cosmetice. Notino pune accentul pe implementarea tehnologiilor moderne, care facilitează la maximum cumpărăturile clientului. De exemplu, datorită tehnologiilor Youth Finder și Shade Finder de la Lancôme, diagnosticarea tenului sau selectarea celei mai potrivite nuanțe de fond de ten se pot efectua direct în magazin. Mai mult, clienții pot descoperi parfumul ideal cu ajutorul tehnologiei AirParfum Fragrance Finder, un serviciu unic în Polonia. Notino operează magazine fizice în 9 țări, inclusiv România, Ungaria și Austria.
Photo 54437435 © Akulamatiau – Dreamstime.com
Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…
Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…
AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…
UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…
KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…
Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…