fbpx
Finanțe

Asigurarea continuității7 min

25/10/2019 5 min read

author:

Asigurarea continuității7 min

Reading Time: 5 minute

Într-un mediu economic caracterizat de nesiguranță și lipsă de predictibilitate legislativă nu e deloc ușor să construiești un business bazat pe încredere. Și cheia succesului în industria asigurărilor este pentru Groupama asigurarea continuității clienților.

În acest context, cei de la Groupama Asigurări au simțit nevoile pieței și au înțeles că oamenii își doresc calitate la un preț corect. Într-o piață dominată de concurența pe preț și polițele obligatorii, au mizat pe asigurările facultative. Și sunt lideri pe segmentele agro și locuință și în top trei asigurători pe cele de sănătate, CASCO și property – bunuri și proprietăți. Au fost flexibili, au știut să inoveze și sunt primii care au lansat pe piața din România un produs adresat persoanelor fizice, bazat pe tehnologia telematică – Clauza Autocontrol, atașată polițelor CASCO. A urmat echivalentul produsului pentru persoane juridice – clauza Fleet Control. Și planurile lor nu se opresc aici.

Care este secretul? O echipă extraordinară, care construiește strategia de dezvoltare a companiei cu gândul la nevoile clientului, oferind calitate și transparență, susținută de cele mai noi tehnologii din domeniu. Totul pentru a livra continuitate!

Groupama aniversează 10 ani în România și am vrut să vedem mai de aproape cum a fost construit businessul din țara noastră. Am vrut să cunoaștem echipa din spatele cifrelor pe care compania le raportează, să cunoaștem o parte din oamenii de la Groupama Asigurări.

Dana Baciu, Director IMM și Corporate

Coordonează dezvoltarea și imple­mentarea planurilor de acțiune vizând clienții IMM și corporate, monitorizând obiectivele și măsurile pentru creșterea performanței. Este absolventă a Institutului Politehnic din București și a urmat numeroase cursuri și seminarii de specializare în domeniile asigurări, vânzări și marke­ting. Are peste 20 de ani de experiență în asigurări, atât în segmentul corporate, cât și în segmentul retail.

Mădălina Băiașu, Director Audit Intern

Este responsabilă pentru dez­voltarea și implementarea planului de audit intern și monitorizarea angajamentelor de audit intern. Evaluează și face recomandări privind guvernanța corporativă, evaluează modul în care sunt imple­mentate dispozițiile legale, reglementările ASF, cerințele codurilor etice și procedurile interne. Este în echipa Groupama de aproape nouă ani și are peste 25 ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și de asigurări.

Răzvan Chiraleu, Director Juridic

Asigură conformarea activității societății cu cerințele autorităților, coordonând pregătirea tuturor documentelor care trebuie depuse la autoritățile de reglementare, Consiliul de Administrație, Adunarea Generală a Acționarilor și Comitetul de Audit. Este absolvent al Facultății de Drept din cadrul Universității Româno-Americane din București, a urmat studii postuniversitare în domeniul juridic și numeroase cursuri de specializare în asigurări și are experiență managerială de 10 ani.

François Coste, Director General (CEO)

Are o experiență de peste 35 de ani în management. De-a lungul carierei sale, a coordonat departamente diverse, de la financiar, distribuție, IT, la HR și operațiuni, în cadrul unor grupuri de referință. A obținut un MBA în domeniul financiar, după care și-a început cariera la Michelin, în Franța. Din 2012 conduce operațiunile locale în România ale Groupama. În 2016 a fost numit președinte al Camerei Franceze de Comerț și Industrie din România (CCIFER).

Răzvan Ghețea, Director IT și Operațiuni

Are o experiență de 20 de ani în ma­nagementul IT. Înainte de a se alătura Groupama în 2010, a fost director general adjunct pentru filiala din România a Banco Popolare Group (2007-2010), director IT pentru Banca C.R. Firenze din România (2010-2007) și director IT pentru Daewoo Bank (1997-2000).
Și-a început cariera ca analist programator la Alpha Bank, după absolvirea studiilor de economie și IT la Academia de Studii Economice din București.

Judith  Kis, Director HR & Logistics

Este cea care are în grijă oamenii de la Groupama. Dezvoltă și implementează strategia de resurse umane a companiei, contribuind la dezvoltarea performanțelor individuale și organizaționale. Are o experiență profesională de 23 de ani, activând ca director de resurse umane în companii naționale și multinaționale. Este certificată în managementul resurselor umane la Asebuss și SNSPA. Și-a completat studiile cu un MBA în administrarea aface­rilor la INDE-CNAM Paris.

Nicolas Naouri, Chief Financial Officer (CFO)

Are în grijă solvabilitatea, lichiditatea și profitabilitatea companiei. Este șeful diviziei financiare și are în res­ponsabilitate implementarea strategiei financiare a asigurătorului. Ocupă poziția de CFO din august 2017 și este parte a echipei Groupama din 2011. Are peste 15 ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și de asigurări.

Călin Matei, Director General Adjunct (Deputy CEO)

Are o experiență de aproape 20 de ani în industria asigurărilor, coordonând în prezent divizia Tehnic Non Viață, departamentul Subscriere Asigurări Agri­cole, direcția Tarifare și Dezvoltare Produse, divizia Tehnic Viață, departamentul Asigurări de Sănătate și direcția Parteneriate Strategice Bancassurance și Divizia Daune. Și-a început cariera în asigurări după absolvirea Facultății de Cibernetică, Statistică și Matematică Economică din ASE. În perioada 2004 – 2006 a urmat cursuri de actuariat la Universitatea Corvinus din Budapesta.

Georgiana Miron, Director Marketing și Comunicare

Are o experiență de 10 ani în companie, perioadă în care s-a ocupat de lansarea și creșterea brandului în România. Georgiana Miron a supervizat impunerea brandului pe piața competitivă a asigurărilor prin diferențierea pe baza unor atribute-cheie, precum: simplitate, flexibilitate și predictibilitate, cu accent pe inovație ca modalitate de a veni în întâmpinarea nevoilor clienților, cei mai importanți parteneri
ai companiei.

Ștefan Stavrositu, Director Național de Vânzări

Are o experiență de 20 de ani în industria asigurărilor. S-a specializat în designul și implementarea strategiilor de vânzări. Înainte de a se alătura Groupama Asigurări în 2018, a condus diviziile de vânzări la nivel național ale unor importanți asigurători din piață. Este licențiat în international business & economics la ASE din București. Este certificat în sales & marketing management în cadrul The Institute of Sales & Marketing Management și în business ma­nagement la CODECS.

Adriana Vincze, Director Planificare Strategică și Proiecte Strategice

Dezvoltă metodologia și standar­dele specifice de management de proiecte adaptate nevoilor și specificului companiei și celor mai bune practici în domeniu și asigură implementarea unitară a acestora. Este absolventă a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și deține o diplomă de MBA acordată în cadrul unui program româno-canadian. Are o experiență de peste 16 ani în ma­nagement în domeniul serviciilor financiare și de consultanță.

Andreea Zanfir, Director Achiziții

Este responsabilă de standardizarea și organizarea unitară a procesului de achiziție în cadrul companiei, de centralizarea activității de achiziții la nivel de companie, de creșterea flexibilității și a eficienței proceselor de achiziții. Este absolventă a Facultății de Limbi și Literaturi Străine și a urmat, atât în țară cât și în străinătate, cursuri de specializare în domeniul supply chain management și achiziții. Are o experiență de peste 10 ani în domeniul achizițiilor în companii naționale și internaționale.

 

Stabilitate prin agilitate

Groupama Asigurări vizează subscrieri brute de circa 1,1 miliarde de lei în 2019, după ce anul trecut a atins pragul istoric de 1 miliard de lei. Focusul rămâne pe liniile facultative, cu precădere CASCO, sănătate, property și segmentul agro, dar și pe noile tehnologii, care fac businessul mai agil, spune CEO-ul asigurătorului, François Coste. 

 

Despre oameni în era digitalizării

Revoluția digitală își pune deja amprenta și asupra industriei locale a asigurărilor. Robotizarea și automatizarea, utilizarea din ce în ce mai frecventă a big data și a inteligenței artificiale extind deja rolul datelor în asigurări. Ce au schimbat noile tehnologii în Groupama Asigurări? Și ce loc ocupă oamenii în acest nou ecosistem? 

Telematica s-a extins cu succes de la introducerea ei în premieră pe piața de asigurări în urmă cu doi ani, ceea ce înseamnă că este bine primită de către clienți. Groupama este primul asigurător care a introdus, în 2017, un produs adresat persoanelor fizice bazat pe tehnologia telematică. A fost pentru prima oară când stilul prudent de condus a fost recompensat cu un cost mai mic al poliței CASCO.

foto: Vali Mirea

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 336. Dacă doriți să primiți Revista Biz prin curier, abonați-vă aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *