BizRemote by certSIGN Interviuri Tech

BizRemote: Cum afectează coronavirusul procesul inovației

18 mart. 2020 3 min

BizRemote: Cum afectează coronavirusul procesul inovației

Reading Time: 3 minute

Antreprenor și inventator din adolescență, Cornel Amariei este obișnuit să se afle în continuă mișcare. Dacă îl întrebai acum o lună „unde îți e biroul ?”, i-ar fi fost greu să răspundă. Alerga dintr-un oraș în altul. Se afla când în Romînia, când în străinătate, jonglând cu dezvoltarea ochelarilor pentru nevăzători – .lumen, cu activitățile unui startup din zona de smart office și cu sesiunile de consultanță în domeniul inovației, pe care le oferă corporațiilor. Răspândirea coronavirusului i-a schimbat, însă, la 180 de grade programul zilnic și modul de lucru.

Cum ți-a schimbat pandemia de coronavirus programul zilnic?

Suntem într-o situație unică în această perioadă. E ceva care ne afectează pe toți. Felicit efortul medicilor și al cadrelor medicale. Da, mă afectează enorm această situație, dar, în același timp, îmi permite să măconcentrez pe anumite lucruri care erau în urmă. Când ai liste lungi de ”to-do”, nu le poți face pe totat eniciodată și te ajută să exite un timp în care stai într-un singur loc și execuți. Am renunțat complet la călătorit, stau într-un singur loc și recuperez din task-urile cu care eram în urmă. Ne ajută mult tool-urile digitale și faptul că multe dintre afacerile existente sunt digitalizate.

Ce proiecte aveai în derulare în această perioadă și care este impactul aceastei crize asupra lor ?

Am trei mari proiecte în derulare. .lumen este pe primul plan. Mă bucur că am închis o rundă de investiții majoră. .lumen resimte destul de puternic impactul acestei crize, pentru că trebuie să amânăm testarea și dezvoltarea de hardware. Acestea nu se pot face de acasa. Mai mult decât atât, am „bătut cotul” recent, pentru un nou birou superb și nu ne putem bucura de el deocamdată.

În cazul celorlaltor două proiecte antreprenoriale: un startup de hardware și un proiect în zona de consultanță, am prelungit timpul de livrare și am amânat multe dintre acțiunile planificate.

Ce măsuri ai luat pentru a echilibra situația ?

Prioritizăm ceea ce se poate face de la distanță și pregătim strategii de ramp-up rapide, pentru perioada post-pandemică. Este o perioadă ce îți permite să îți iei timp de gândire și să pui lucrurile în ordine. Nu mai suntem obligați să luăm decizii instant. Acum, putem să analizăm lucrurile, timpul ne permite asta.

Să inovezi înseamnă să implementezi ideile și să produci un impact pe piață, iar, în domeniul dezvoltărilor de hardware, este mai greu să faci acest lucru de la distanță. –  Cornel Amariei, inventator și antreprenor

Cum ți se pare munca de acasă? Crezi că are anumite avantaje ? Se poate face inovație lucrând în acest fel ?

Munca de acasă îmi dă timp să mai fac și alte lucruri care îmi plac și care îmi stârnesc creativitatea. Cânt mult la chitară și pian. Mă uit la multe documentare. Mă bucur de timpul în pluspe care îl am. Toate combinate îmi permit să văd problemele cu care mă confrunt din unghiuri diferite și mă ajută să produc idei. Să inovezi înseamnă să implementezi ideile și să produci un impact pe piață, iar, în domeniul dezvoltărilor de hardware, este mai greu să faci acest lucru de la distanță. E chiar imposibil.

În ce măsură ar putea inovația să ajute companiile să depășească acest impas ?

Inovația este un termen general. Aș zice că, mai mult decât orice, digitalizarea ajută în această perioadă. Companiile trebuie să se ocupe de principalele aspecte ale muncii la distanță: cum comunici, cum stochezi datele, cum faci task management și cum urmărești progresul. Existăsoluții pentru toate, trebuie să le folosim și să ne mutăm în ceea ce numim ”a digital workplace”. Remarc că situația actuală nu este comodă nici pentru cei care sunt parte dintr-un business digitalizat, care lucrază din când în când remote. Această perioadă ne educă foarte bine.

Care sunt instrumentele digitale pe care le folosești în această perioadă, pentru a rămâne conectat  cu echipa ta, dar și cu clienții ?

Diferă de la proiect la proiect, dar în general, pentru comunicare folosim unelte precum : FaceTime, Zoom, Skype for Business, Microsoft Teams și Slack. Pentru stocare, folosim : SharePoint, OneDrive, GitHub, Google Drive. PentruTask Management, utilizăm: Monday.com si Teamwork.com, împreună cu ocazionalul ”Sună un coleg, ca să îi amintești să îți trimită e-mail-ul”.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: