Analize Companii MarComm Marketing

Brand Desire Index, noul instrument Leo Burnett Bucharest pentru măsurarea dezirabilității brandurilor

2 oct. 2022 4 min

Brand Desire Index, noul instrument Leo Burnett Bucharest pentru măsurarea dezirabilității brandurilor

Reading Time: 4 minute

Leo Burnett Bucharest, împreună cu divizia de Data Intelligence a Publicis Groupe România, au creat Brand Desire Index, un instrument care pune la dispoziția clienților și a întregii piețe de marcomm o imagine asupra gradului de dezirabilitate pe care brandurile îl au pentru consumatori.

Irina Savu, Data Intelligence Director, Leo Burnett Bucharest:

În contextul unei inflații record de la o lună la alta, brandurile au nevoie mai mult decât oricând de o imagine clară asupra locului pe care îl ocupă în topul preferințelor consumatorilor, astfel încât să își poată ajusta strategia și campaniile din timp și să păstreze un dialog continuu, relevant cu publicul.

Presiunile legate de preț afectează toate brandurile, însă unele dintre acestea sunt mai bine echipate decât altele pentru menținerea unor prețuri care să asigure profitabilitatea. Ceea ce ne propunem noi este să le oferim acestora un instrument care să le ajute să obțină acea imagine de ansamblu atât de necesară”.

Brand Desire Index Electronics

În cadrul Brand Desire Index sunt calculate clasamente lunare pentru brandurile din mai multe industrii, pe baza punctajului obținut din trei indicatori agregați:

  • Share of thought – este măsura în care brandul reușește să se poziționeze în memoria oamenilor;
  • Share of intent – cuantifică intenția de a cumpăra brandul;
  • Share of need – evaluează dispoziția oamenilor de a considera necesar un anumit brand.

La baza datelor calculate în acest index se află Brand Tracker-ul Publicis Groupe România.

Printre categoriile analizate în cadrul Brand Desire Index, se numără: financiar, retail, electronice, produse cosmetice și de înfrumusețare, precum și dulciuri.

Analiza pe ultimele 8 luni a arătat că, în categoria financiară, Banca Transilvania este leader in dezirabilitate, în special datorită evoluției pozitive a indicatorilor „consideration” și “proud to own”.

Dacă ne uităm la produse de înfrumusețare, am constatat ca dezirabilitatea unui brand poate fi semnificativ impactată chiar de o mișcare pe TikTok, cum e cazul produselor de make-up de la Essence. Numeroasele video-uri postate despre produsul lor mascara, precum si engagement-ul înregistrat de acestea, s-au corelat în luna august cu un record de dezirabilitate al brandului.

De asemenea, Samsung se menține în topul categoriei de electronice, încă de la începutul anului, iar poziția brandului este consolidată de doi indicatori importanți: intenția de cumpărare, precum și percepția de brand inovator.

Beauty Care

George Mușat, Head of Business Analytics, Publicis Groupe România:

În condițiile actuale de piață, marcate de categorii din ce în ce mai aglomerate, de un grad de incertitudine în creștere, dar și de o diversificare fără precedent a numărului de suporturi media pentru publicitate, este esențial ca brandurile să fie la curent și să analizeze constant ceea ce se întâmplă cu principalii indicatori de performanță. Atât cei proprii, cât și cei ai competitorilor.

Și, pentru ca o analiză să fie pertinentă, aceasta trebuie să ia în considerare cât mai mulți factori care conduc către rezultatele înregistrate. În acest sens, Brand Desire Index își propune să evalueze cât mai precis dinamica indicatorilor cheie de performanță ai jucătorilor din piețele în focus, înglobând atât dimensiuni cantitative, cât și calitative ale acestora, pentru a oferi o imagine cât mai clară a situației curente”.

Datele din cadrul noului instrument dedicat specialiștilor din industria marcom sunt actualizate lunar pe website-ul Brand Desire Index și sunt însoțite de o analiză a evoluției față de perioada anterioară. Pentru informații detaliate despre toate brandurile din fiecare categorie, echipa de Data Intelligence din cadrul Leo Burnett Bucharest, a dezvoltat un dashboard dedicat, cu acces la cerere.

Retail

Despre Leo Burnett Bucharest

Leo Burnett Bucharest este Agenția Anului la EFFIE Awards România 2018, 2019, 2020 și 2021. În același timp, este cea mai bine clasată agenție din regiune în Effie Global Index (#2 în Europa & #11 în lume; sursa: https://www.effieindex.com/ranking/).

În mod constant o agenție de top, Leo Burnett a reușit de-a lungul timpului să creeze lideri de piață din clienții pentru care a lucrat și să își asigure atât recunoaștere locală, cât și internațională, câștigând trofee și nominalizări la cele mai importante festivaluri de creație din industrie, precum: Cannes Lions, Golden Drum, Eurobest, Clio Awards, Andy Awards, D&AD, ADC*E, FIBRA, Internetics și multe altele.

Despre Publicis Groupe – The Power of One

Publicis Groupe România, prezent de peste 25 ani pe piața locală, este cel mai mare grup de marketing, comunicare și transformare digitală din România, având la bază sinergia dintre Creativitate și Tehnologie. Grupul oferă clienților acces la cele mai avansate Servicii și Instrumente de lucru, concentrate în patru arii de expertiză: Comunicare, Media, Data și Tehnologie.

Cu o expertiză solidă în toate verticalele de business relevante, Publicis Groupe România asigură, prin modelul său de business – Power Of One – un Management fluid al Resurselor și Competențelor alocate fiecărui Client în parte. În portofoliul Publicis Groupe România se află unele dintre cele mai puternice agenții de marketing și comunicare din lume: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom și Spark Foundry.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: