Analize MarComm Marketing

Cele mai valoroase branduri globale în 2025. Tehnologia domină clasamentul

22 ian. 2025 5 min

Cele mai valoroase branduri globale în 2025. Tehnologia domină clasamentul

Reading Time: 5 minute

Apple este din nou cel mai valoros brand din lume și în acest an. Brand Finance, cea mai importantă companie de consultanță în evaluarea mărcilor la nivel global, poziționează brandul Apple la 574,5 miliarde de dolari pentru 2025, menținând-o înaintea celui mai apropiat rival al său, Microsoft, evaluat la 461 miliarde de dolari. Cu excepția anului 2023, când Apple a fost direct în spatele Amazon, cu o marjă de doar 1%, a deținut primul loc ca cel mai valoros brand din lume încă din 2021.

Conform cercetării Brand Finance Global 500 2025, 4 din cele 5 cele mai valoroase mărci din lume sunt mărci de tehnologie:

  1. Apple: valoarea mărcii de 574,5 miliarde dolari, în creștere cu 11% față de 2024
  2. Microsoft: valoarea mărcii de 461,1 miliarde dolari, în creștere cu 35%
  3. Google: valoarea mărcii de 413,0 miliarde dolari, în creștere cu 24%
  4. Amazon: valoarea mărcii de 356,4 miliarde dolari, în creștere cu 15%
  5. Walmart: valoarea mărcii de 137,2 miliarde dolari, în creștere cu 42%

Brand Finance a analizat, de asemenea, ce mărci au crescut cel mai mult din 2020 încoace. În timp ce tehnologia este în mod clar un sector cu o creștere mare pe termen lung, profunzimea datelor și cercetării Brand Finance oferă o viziune revelatoare și nuanțată. Raportul include TikTok – deși Brand Finance a început să evalueze brandul în 2022, creșterea sa de 79% în 4 ani îl plasează în aceeași ligă cu celelalte mărci cu o creștere mare.

  1. TikTok/Douyin: brand value de 105,8 mld. $, în creștere de la 59,0 mld. $ (în 2022)
  2. DraftKings: brand value de 5,1 mld. $, în creștere de la 18 mil. $ în 2020
  3. Fanduel: brand value de 7,0 mld. $, în creștere de la 56 mil. $ în 2020
  4. NVIDIA: brand value de 87,9 mld. $, în creștere de la 4,7 mld. $ în 2020
  5. AMD: brand value de 11,0 mld. $, în creștere de la 1,4 mld. $ în 2020
  6. Pinduoduo: brand value de 13,0 mld. $, în creștere de la 2,5 mld. $ în 2020
  7. BYD: brand value de 14,0 mld. $, în creștere de la 3,1 mld. $ în 2020
  8. Apple: brand value de 574,5 mld. $, în creștere de la 140,5 mld. $ în 2020
  9. TSMC: brand value de 34,2 mld. $, în creștere de la 8,6 mld. $ în 2020
  10. Microsoft: brand value de 461,1 mld. $, în creștere de la 117,1 mld. $ în 2020
  11. Lilly: brand value de 8,0 mld. $, în creștere de la 2,1 mld. $ în 2020

Brandurile americane de jocuri de noroc DraftKings și Fanduel profită de bani pe măsură ce legiuitorii și instanțele din SUA legalizează jocurile de noroc online și anulează vechile legi care împiedică pariurile. Mărcile de semiconductori NVIDIA, AMD și TSMC promovează noi tehnologii, în timp ce giganții tehnologici Apple și Microsoft conduc din față, continuând să inoveze din pozițiile lor dominante pe o piață în evoluție și în creștere.

Brandul de comerț electronic Pinduoduo calcă pe urmele Apple și Microsoft, investind într-un ecosistem care îmbină rețelele sociale cu cumpărăturile online. Producătorul de vehicule electrice BYD și marca farmaceutică Lilly îndeplinesc cerințele moderne ale consumatorilor în evoluție.

David Haigh, președinte și CEO al Brand Finance, a comentat: „Analiza noastră a mărcilor care au crescut cel mai mult din 2020 dezvăluie că companiile de tehnologie nu dețin monopolul creșterii susținute a mărcii. Această viziune pe termen mai lung întărește, de asemenea, o altă tendință globală importantă: modul în care brandurile chineze precum TikTok, Pinduoduo și BYD sunt în frunte prin crearea de valoare și provocând liderii consacrați. Pe măsură ce China continuă să-și perfecționeze strategiile de construire de brand și să se concentreze pe calitate, ne așteptăm să vedem mai multe companii chineze intrând pe piața globală în 2025.”

Deși aceste mărci au crescut în moduri diferite, în general vorbind, drumurile lor în ultimii cinci ani au fost organice și liniare. Niciuna dintre cele zece mărci cu cea mai mare creștere a valorii nu aparține sectorului care a adăugat cea mai mare valoare din 2020 și până acum: media, în creștere cu 125%, încapsulând transformarea mărcilor media de la sursa de știri la instrumente indispensabile folosite zilnic în întreaga lume.

Google, al treilea cel mai valoros brand din lume, a înregistrat o creștere a valorii mărcii cu 24%, până la 413 miliarde de dolari. Investițiile în curs de desfășurare în inteligența artificială au îmbunătățit reputația Google pentru inovație, întărind în același timp atractivitatea și încrederea consumatorilor.

Amazon, cu o creștere cu 15% a valorii mărcii la 356,4 miliarde de dolari, continuă să integreze AI în operațiunile sale, de la recomandări personalizate până la logistică avansată. Aceste eforturi i-au consolidat reputația ca o marcă orientată spre clienți, stimulând o creștere susținută.

Pentru al doilea an consecutiv, WeChat este cel mai puternic brand din lume, cu un scor Brand Strength Index (BSI) de 95,2 din 100 și un rating AAA+ pentru puterea mărcii. Ecosistemul cuprinzător al WeChat și capacitatea de integrare fără întreruperi continuă să propulseze brandul chinez ca lider global.

e& este cea mai rapidă creștere a valorii mărcii din lume în acest an, înregistrând o creștere de opt ori a valorii mărcii la 15,3 miliarde de dolari. Aceasta este etapa finală a unei rebrand-uri de grup de 3 ani, organizată pentru tranziția capitalului de marcă de la Etisalat la e& ca platformă de creștere internațională. Creșterea valorii mărcii similare este de 13% față de valoarea combinată a mărcilor în 2024. Nvidia are cea mai mare creștere a valorii mărcii similare – 98% – ceea ce o face a doua cea mai rapidă creștere a valorii mărcii pentru 2025.

Creșterea economică globală este de așteptat să stagneze la 2,8% în 2025, oglindind 2024, și sub media de 3,2% dinaintea pandemiei, conform previziunilor Națiunilor Unite. În schimb, cele mai valoroase 500 de mărci din lume prosperă, valoarea lor totală crescând cu 10% de la an la an, de la 8,6 trilioane de dolari în 2024 la aproape 9,5 trilioane de dolari în 2025, potrivit datelor Brand Finance.

Apple este lider în rândul celor 193 de mărci americane prezentate în clasament, contribuind în mod colectiv cu peste jumătate din total. China și Germania urmează ca a doua și a treia țară ca valoare, cu 69 și, respectiv, 27 de mărci, reprezentând 15% și 6% din valoarea totală a mărcii. Pe sectoare, bankingul este lider cu 79 de mărci contribuind cu 13%, urmat de retail cu 45 de mărci cu 11%. Media ocupă locul trei, cu 23 de mărci reprezentând 10%.

Brand Finance a lansat Global 500 la Davos pe 21 ianuarie 2025, în parteneriat cu Infosys, marca de servicii IT cu cea mai rapidă creștere din ultimii 5 ani.

Foto: 356074057 © Jakapong Kuretem | Dreamstime.com

Articole pe aceeași temă: