Stiri Marketing Smart Marketing

Brandurile responsabile susțin un vot informat

28 nov. 2024 6 min

Brandurile responsabile susțin un vot informat

Reading Time: 6 minute

Campanii creative realizate în timp record invită românii să-și exprime votul, după o informare cât mai responsabilă, în ceea ce a devenit runda de alegeri cu cea mai mare miză pentru viitorul României.

Într-un teren presărat cu dezinformări, iluzii create de algoritmi și platforme lipsite de transparență, românii se află în fața alegerilor parlamentare și a turului al doilea al alegerilor prezidențiale.

Duminica acesta, chiar de Ziua Națională a României au loc alegerile parlamentare. La o săptămână distanță urmează turul II al alegerilor prezidențiale, în care au intrat Elena Lasconi și Călin Georgescu.

Mai mult, joi, Curtea Constituțională a României a decis renumărarea tuturor celor 9.465.257 de voturi din primul tur de scrutin, fără a publica însă și motivația acestei decizii. Biroul Electoral Central a reacționat, după o ședință prelungită, că nu poate oferi până vineri rezultatul acestei renumărări, dar va face cunoscute datele duminică, la ora 22:00, practic la o oră după închiderea urnelor pentru alegerile parlamentare pe teritoriul României. Renumărarea voturilor pentru alegerile prezidențiale se face fără observatori și martor video, ceea ce a generat semnale de alarmă din partea mai multor organizații civice și partide.

Brandurile responsabile intervin, pe fondul riscului crescut al unui derapaj din parcursul european al României și al asaltului asupra valorilor democratice, transmițând mesaje care încurajează un vot informat. Unele branduri aleg să comunice prin spoturi video sau texte ample, iar alte prin imagini simple.

AQUA Carpatica

Joi, AQUA Carpatica a ales să integreze într-un mod remarcabil mai multe mituri și teorii ale conspirației într-un spot simplu, ușor de înțeles, dar care poate avea un puternic impact. Acesta promovează noile AQUA FLAVOURS cu măr și grapefruit, dar, într-un mod subtil face trimitere și la mai multe idei care s-au dovedit populare în actuala campanie electorală.

„Fie că 𝐀𝐋𝐄𝐆𝐈 noile 𝐀𝐐𝐔𝐀 𝐅𝐋𝐀𝐕𝐎𝐔𝐑𝐒 cu măr 💚 , grapefruit 🩷sau 𝐀𝐋𝐄𝐆𝐈 altă băutură, citește bine eticheta de pe spate! AQUA Carpatica Flavours. 𝐀𝐋𝐄𝐆𝐄 𝐈𝐍𝐅𝐎𝐑𝐌𝐀𝐓!” – acesta este mesajul care însoțește spotul pe mai multe rețele sociale.

Salt Bank

Salt Bank alege să integreze campania pentru cardul său roz într-un spot cu un îndemn civic clar, care păstrează un ton relaxat.

„NU FI LENEȘ, HAI LA VOT! 🦥 Anul acesta, Ziua României este și ziua alegerilor. 🇹🇩Parcă 𝐷𝑒𝑠̦𝑡𝑒𝑎𝑝𝑡𝑎̆-𝑡𝑒, 𝑟𝑜𝑚𝑎̂𝑛𝑒… are alt sens acum, nu? Cel mai frumos cadou pe care i-l putem face este chiar votul nostru, al fiecăruia dintre noi. Nu, nu intrăm în politică, pur și simplu e un îndemn civic din partea noastră”.

Fashion Days

Brandul Fashion Days a ales să comunice pe Facebook și Instagram prin vizuluri simple însoțite de un manifest civic: „Stim ca in acest moment suntem departe de situatia ideala si stim ca Romania nu e perfecta. Dar e a noastra si de-asta e nevoie sa iesim in numar cat mai mare la vot: ca sa celebram progresul pe care l-am facut pana acum; ca sa mai facem inca un pas pe drumul libertatii, egalitatii si solidaritatii; ca sa ne facem vocile auzite.

Acum e momentul sa ne pese de politica, sa ne informam despre oferta electorala, sa chestionam si sa verificam temeinic informatiile care vin spre noi si sa avem conversatii poate dificile cu cei apropiati.

Iar duminica e momentul sa ne imbracam frumos si sa ne vedem la urne. 🗳️

Screenshot 2024 11 28 at 23 27 02 Facebook

J’ai Bistrot

J’ai Bistrot preia declarația candidatului referitoare la nanocipurile din cutiile de Pepsi și apa care nu este H2O ci „informație” și o transformă într-o imagine care se viralizează tot mai mult.

„Ascultăm îngrijorările clienților noștri și LUĂM ATITUDINE!Începând de astăzi găsiți la noi, în exclusivitate, numai Pepsi cu noua formulă ZERO NANOCHIP.Pentru o viață lipsită de griji”.

PEPSI Zero Nanochipuri

Toortitzi

Toortitzi anunță un nou produs pentru cei care nu votează.

Toortitzi

Cărturești

Librăriile Cărturești încurajează votul informat și au adunat mai multe lucrări și podcasturi utile pentru vot.

„În vremurile dificile, ne-am întors mereu printre rafturi, căutând în cărți atât răspunsuri la întrebări complicate, cât și refugiu din calea unor realități apăsătoare.

Librăriile au un rol esențial în susținerea unei societăți sănătoase, fiind spații destinate cunoașterii, unde ideile cele mai curajoase prind viață, iar diversitatea de opinii este încurajată, astfel că cititorii pot găsi perspective variate pentru a înțelege mai bine lumea în care trăim.

Cărturești a sprijinit mereu libertatea de expresie care stă la baza unei societăți democratice și a pus la dispoziție cititorilor resurse care încurajează informarea și dialogul. Suntem puși în aceste zile în situația unei alegeri care poate pune în pericol aceste valori fundamentale. Orientarea către o ideologie extremistă, bazată pe intoleranță și mistificări ale istoriei reprezintă o amenințare directă la adresa libertăților noastre și a drepturilor fiecăruia dintre noi. Este momentul să ne amintim că drepturile omului nu sunt negociabile – ele sunt pilonii care ne asigură libertatea, egalitatea și respectul reciproc. Prin cărți, educație, toleranță și dialog ne putem feri de pericolul de a deveni victime ale manipulării și retoricii extremiste.

Vă invităm așadar în librării și pe carturesti.ro, unde am pregătit un raft pentru informare și gândire civică: https://cartu.xyz/raftul-civic-2024 și, de asemenea, vă invităm să revedeți evenimentele din seria Cum aleg la alegeri, unde am invitat specialiști din mai multe domenii (jurnaliști, sociologi, experți politici, scriitori) la dialoguri despre alegeri informate: https://cartu.xyz/cum-aleg-la-alegeri-playlist”.

Carturesti

Sezamo

Sezamo a încurajat votul încă de la primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, alegând să completeze mesajul civic printr-o promoție cu gogoși oferite cadou la o comandă cu o valoare minimă.

„Alegeri faci în fiecare zi, dar cele din weekend sunt extrem de importante. Așadar, fie că alegi răul cel mai mic sau ai un alt fel de busolă politică, important este să votezi.

Noi avem încredere în tine că o vei face, dar ca să îți îndulcim alegerea și ca să gândești cu mintea limpede, îți oferim 4 mini gogoși (…)”

Sezamo vot Screenshot 2024 11 29 at 00 46 59 Facebook

Clubul EXPIRAT

Clubul bucureștean și-a schimbat imaginea de profil pe rețelele sociale cu una în care EXPIRAT apare cu litere chirilice: „Recunoaștem că mai exagerăm câte o dată cu alcoolul, dar nu ṣi cu altele. Ṣi am încercat, Expirat cu chirilice NU arată bine. Hai să ne băgăm mințile în cap – apa e H2O, piramidele sunt piramide, ṣi rușii… ca extratereṣtrii, sunt mișto, dar la ei acasă. V-așteptăm să dezbatem pe tema asta, dar duminica asta și cealaltă știm ce avem de făcut”.

EXPIRAT edited

Freshful by eMAG

„Tu alegi cine face legi pe banii tăi!” este mesajul prin care Freshful încurajează votul.

Tu alegi cine face legi pe banii tai

eMAG

Cel mai mare magazin online, eMAG, îndeamnă și el la vot.

emag vot

Tazz

Tazz a ales să integreze un mesaj direct în platformă: „Comanda pentru următorii patru ani va fi dată duminică. Nu lipsi! Hai la vot, informat.”

Tazz in site

Televiziunea Română, PRO TV și Kanal D, front comun

Televiziunea Română, PRO TV și Kanal D sunt principalii susținători ai campaniei EU IES LA VOT.

„Această inițiativă are ca scop încurajarea participării cetățenilor la alegerile parlamentare din 1 decembrie și la turul decisiv pentru desemnarea viitorului Președinte al României, din 8 decembrie. Votul are un rol esențial în consolidarea democrației unui stat, iar românii, mai mult ca niciodată, trebuie să înțeleagă că pot decide drumul pe care-l va lua țara printr-un gest concret.

EU IES LA VOT este un îndemn către toți românii de a-și exercita dreptul constituțional de a vota. Pentru cele trei instituții media – Televiziunea Română, PRO TV și Kanal D, campania va include emisiuni speciale, mesaje ale personalităților publice, materiale informative şi educative atât pe TV, cât și în mediul online, pentru a evidenția impactul pe care fiecare vot îl poate avea asupra viitorului națiunii noastre”, se arată în apelul inițiatorilor.

EU IES LA VOT

Biz votează!

Votul nu schimbă trecutul, dar decide viitorul!

România de mâine se construiește azi, cu fiecare alegere pe care o facem. Informează-te și spune-ți cuvântul la urne! E momentul să mergem pe drumul democrației și al progresului. E momentul să arătăm că ne pasă!

BUSINESSUL SE FACE CU OAMENI. CARE SE IMPLICA
Array

Articole pe aceeași temă: