Interviuri

Bright Spaces – Vizite virtuale în birouri reale

5 apr. 2022 4 min

Bright Spaces – Vizite virtuale în birouri reale

Reading Time: 4 minute

Startup-ul românesc Bright Spaces digitalizează modul în care sunt prezentate, închiriate și gestionate spațiile comerciale. Soluția proptech pe care o dezvoltă abordează toate etapele procesului de închiriere, fiind totodată personalizată conform cerințelor clientului. Bogdan Nicoară, CEO și cofondator al Bright Spaces, a povestit pentru Biz despre cum poate proptech să ajute o companie să își atingă obiectivele ESG.

Proptech, tehnologia care vine în sprijinul nevoilor imobiliare actuale, nu este un concept nou, însă pandemia a făcut ca și această industrie să se digitalizeze într-un ritm accelerat, ducând astfel la un interes sporit pentru soluțiile proptech. În același timp, atât investitorii, cât și clienții devin tot mai interesați de impactul pe care o companie îl are asupra mediului și a aspectelor sociale implicate. Proptech poate veni în ajutorul industriei imobiliare pentru a facilita și eficientiza procesele dezvoltatorilor, dar și pentru a ajuta la atingerea obiectivelor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG).

Cum s-a dezvoltat Bright Spaces? 

Startup-ul a apărut în 2019, odată cu participarea noastră la Real Estate PropTech Hackathon, organizat de PropTech România. De atunci, ne bucurăm să spunem că dezvoltarea noastră a fost accelerată, cu o echipă care a crescut de la cinci membri la 27. Avem în portofoliu clienți din România, Marea Britanie și Ungaria și am ridicat două runde de investiții, în valoare totală de 1,7 milioane de euro, de la fonduri locale (Sparking Capital și Growceanu Angel Investment) și internaționale (Axeleo Capital și Pi Labs), dar și de la business angels. De asemenea, am participat la unul dintre cele mai puternice programe de accelerare dedicate sectorului de proptech, desfășurat de Pi Labs. 

Cum arată în practică o soluție proptech pentru un dezvoltator imobiliar? 

Odată cu pandemia, nevoia de soluții tehnologice care să ­accele­reze transformarea acestei piețe a devenit nu doar evidentă, ci necesară pentru jucătorii care vor să crească sustenabil. Soluțiile proptech contribuie la această creștere prin faptul că scurtează procese, sunt mai eficiente din punctul de vedere al resurselor și ajută companiile să se alinieze cerințelor de a deveni neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon.

În ceea ce privește Bright Spa­ces, soluția noastră ajută dezvoltatorii și proprietarii de spații comerciale să crească gradul de ocupare prin câteva aspecte, precum crearea unei platforme web, ce poate fi accesată de pe orice dispozitiv, care include o replică 3D detaliată a clădirii, tururi virtuale, precum și cele mai importante specificații tehnice și facilități.

De asemenea, soluția noastră este utilizată pentru organizarea tuturor datelor ce țin de contracte, grad de ocupare, clienți și solicitări într-o zonă de Business Dashboard. Totodată, oferim oportunitatea de a prezenta, în mod digital, spații care urmează să devină vacante, astfel încât să nu fie afectat cash-flow-ul, și ajută la facilitarea comunicării cu brokerii.

Cum ajută proptech în atingerea unor obiective ESG? 

Procesele tradiționale de construire, gestionare și refolosire a spațiilor imobiliare afectează masiv, în mod negativ, mediul înconjurător. Industria de real estate trebuie să ajungă la neutralitate din punct de vedere al amprentei de carbon. Tehnologia poate contribui la atingerea acestor obiective printr-o mai bună monitorizare și optimizarea a modului în care sunt folosite resursele naturale, prin acces la energii regenerabile, reducerea emisiilor nocive, reorganizarea modului în care lucrăm și trăim.

Concret, impactul pozitiv al soluției noastre asupra mediului înconjurător vine din faptul că, prin orientarea către opțiuni digitale de prezentare, promovare și generare de documente, numărul materialelor printate scade considerabil. Mai puțină hârtie înseamnă mai puține defrișări, mai puțină risipă și mai puține gaze de seră.

De asemenea, prin vizitarea virtuală a spațiilor, scade numărul călătoriilor făcute în acest scop și, în consecință, amprenta de carbon a mijloacelor de transport poluante. Din punct de vedere social, soluțiile digitale duc la condiții de lucru mai bune și mai sigure.

Se reduce numărul interacțiunilor directe (esențial în context pandemic), timpul petrecut cu sarcini manuale scade, iar comunicarea între departamente și cu clienții este optimizată. De asemenea, Bright Spaces oferă mai mult control asupra datelor și proceselor, dar și mai multă transparență în organizație. Datele sunt gestionate dintr-un dashboard centralizat, la care pot avea acces mai multe persoane și care se actualizează în timp real.

Cum vezi adopția de proptech? Și care crezi că este rolul acestuia în lupta cu schimbările climatice?

Cred că în curând nu va mai exista alt mod de a opera al companiilor din industrie. Maturizarea sectorului proptech se va produce mai repede decât în ceea ce am numi circumstanțe normale, pentru că nu mai avem timp pentru o adopție lentă. Clienții se așteaptă la o abordare de tip digital-first, în care totul poate fi găsit online, controlat dintr-o aplicație, accesat de la distanță. Pe de altă parte, schimbările climatice sunt atât de puternice încât nu ne mai permitem să apelăm la comportamente tradiționale, atât în afaceri, cât și în viața privată. 

Bright Space 3 1

Care sunt beneficiile pe care le aduc soluțiile Bright Spaces clienților? 

Printre clienții noștri se numără: ­divizia de dezvoltare comercială a Skanska în CEE, One United Pro­perties, Forte Partners, Impact Hub ­Bucharest, Cluj Business Campus, Brickfield Business Center și Vox Technology Park. Platformele implementate pentru clienții noștri aduc beneficii la mai multe niveluri. Pentru departamentele de leasing, accelerăm procesele de închiriere prin atragerea de mai multe lead-uri calificate, iar pentru departamentele de marke­ting oferim o alternativă modernă de promovare a spațiilor disponibile.

De asemenea, pentru viitorii chiriași, oferim tururi 3D și detalii relevante despre clădire, spații înconjurătoare, specificații și disponibilitate. Totodată, brokerii cu care lucrează clienții noștri pot folosi platforma în prezentare și ofertae și pot primi rapoarte actua­lizate despre disponibilitatea spațiilor de la dezvoltatori.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 361 (18 martie – 18 aprilie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: