Companii Stiri Tech

Businessul Digi Communications a crescut cu 5% în trimestrul doi

14 aug. 2020 2 min

Businessul Digi Communications a crescut cu 5% în trimestrul doi

Reading Time: 2 minute

Grupul Digi Communications NV a realizat în trimestrul doi venituri de 310 milioane de euro, în creștere cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe primele șase luni, veniturile grupului au totalizat 623,3 milioane de euro, față de 575 de milioane de euro în intervalul similar din 2019.

Profitul operațional (EBITDA) ajustat a fost de 115 milioane de euro, mai mare cu 6% față de trimestrul al doilea din 2019. În primul semestru EBITDA a fost de aproape 230 de milioane de euro, față de 199,4 milioane de euro anul trecut. Unitățile generatoare de venituri (RGU) ale grupului au crescut la 16,9  milioane de la 15,5 milioane, cât erau la 30 iunie 2019.

Operațiunile din România au reprezentat 61% din veniturile grupului în trimestrul doi și 75% din profitul operațional consolidat. Cele mai mari creșteri au fost obținute pe segmentul serviciilor de comunicații electronice fixe: +13 % RGU internet fix și +8% RGU pe segmentul pay-tv.

Digi și-a păstrat poziția de lider al portabilității, în ciuda unei reduceri a numărului de portări față de aceeași perioadă a anului 2019, de la 80.411 numere de telefonie mobilă portate la 70.236. În total, în primul semestru al anului 2020, în rețeaua Digi Mobil s-au portat 166.643 de numere, într-o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului anterior, când s-au înregistrat 164.830 de numere portate. În iunie 2020, Digi a înregistrat o cotă de piață de 44,8% din totalul numerelor mobile portate. 

În România, Consiliul Concurenței a aprobat, în iulie, transferul unor active între filiala locală și trei operatori independenți (AKTA, DCS și ATTP Telecommunications). Acesta este un pas mai departe în proiectul companiei noastre privind creșterea digitalizării și reducerea diferențelor de conectivitate între diferitele regiuni ale principalei noastre piețe„, a declarat Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Grupului Digi Communications N.V.

Digi Ungaria a demarat cea de-a doua fază de dezvoltare a rețelei mobile și și-a extins acoperirea, ajungând în peste 500 de localități, ceea ce reprezintă o acoperire de 50% într-un an de la lansare (mai 2019).

În Spania, Digi Spain a reușit să depășească pragul de 2,1 milioane RGU pentru serviciile de voce și date mobile și și-a majorat contribuția la veniturile consolidate ale grupului (21%) și EBITDA consolidat (12%). Compania a înregistrat peste 32.700 de portări nete în mai și iunie. Digi Spania furnizează, în prezent, servicii de telefonie fixă și internet în 25 din cele 50 de regiuni ale țării, ultimele 8 regiuni adăugate fiind: Cádiz, Burgos, Valladolid, Segovia, Badajoz, Girona, insulele Baleare și La Rioja.

În Italia, cea de-a patra piață unde grupul este prezent ca MVNO (Mobile Virtual Network Operator), Digi Italia a ajuns la 245.000 RGU la 30 iunie 2020, față de 213.000 RGU la 30 iunie 2019.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: