Creativitate Marketing Stiri

Calendarul Lavazza 2026: Plăcerea ne face umani

4 dec. 2025 6 min

Calendarul Lavazza 2026: Plăcerea ne face umani

Reading Time: 6 minute

Ce anume face ca spiritul italian să fie greu de definit, dar ușor de recunoscut oriunde în lume? Noua ediție a Calendarului Lavazza, lansată recent la nivel internațional, continuă povestea începută la nivel global prin campania „Plăcerea ne face umani”, care explorează detaliile stilului unic de viață italian.

Pentru a duce povestea mai departe, Lavazza a încredințat direcția creativă agenției Armando Testa, cu care împărtășește un parteneriat de lungă durată, clădit prin campanii globale de succes. Pentru realizarea Calendarului Lavazza 2026, compania a colaborat cu Alex Webb, fotograf al prestigioasei agenții Magnum Photos și unul dintre cei mai originali fotografi contemporani de street photography, renumit pentru talentul său compozițional și sensibilitatea cromatică.

Această ediție a Calendarului a fost prezentată în premieră publicului în cadru unuia dintre cele mai importante târguri de artă modernă și contemporană din lume – Art Basel Miami Beach – un eveniment de referință pentru colecționarii și iubitorii de artă din întreaga lume.

„Suntem extrem de mândri să fim Partener Oficial al evenimentului Art Basel Miami și să participăm la acest moment unic, în care putem împărtăși relația îndelungată dintre Lavazza și lumea artei”, a spus Francesca Lavazza, membră a Consiliului de Administrație al Grupului Lavazza.

„Arta contemporană reprezintă un limbaj universal capabil să conecteze emoții, culturi și generații în orice colț al lumii. Prin expresiile sale variate, ne invită să reflectăm asupra complexității prezentului, evidențiindu-i frumusețea și dezvăluindu-i contradicțiile. Lavazza, mereu activă în promovarea culturii, a integrat viziunea și responsabilitatea socială într-un parcurs care valorizează arta ca instrument de dialog și transformare. În acest context, participarea noastră la Art Basel Miami Beach marchează un moment semnificativ în angajamentul nostru de a sprijini și celebra creativitatea.”

Pentru noul Calendar, Alex Webb a realizat fotografiile de-a lungul unui „Grand Tour” personal prin locuri unice ale Italiei. Webb a reușit să construiască o poveste vizuală caldă, intensă și sofisticată, departe de clișee. „Plăcerea ne face umani” este conceptul central al imaginilor, care țes o poveste în care detaliile din viața reală sunt îmbogățite cu trimiteri subtile către cinema și pictură  traducând cu eleganță și ironie momente ale vieții italiene de zi cu zi.

Alex Webb, fotograf al prestigioasei agenții Magnum Photos

Despre efortul său, Webb afirmă: „Am avut mereu credința că Italia deține o anumită tradiție estetică ce traversează secolele și care rămâne vibrantă și astăzi. Este o caracteristică resimțită constant în relația mea cu această țară.”

Această realitate poate fi descoperită pur și simplu rătăcind pe străzi, surprinzând fragmente de oraș, explorând colțuri mai puțin cunoscute ale țării și interacționând cu oamenii. Webb a combinat această credință cu propriul stil pentru a crea 12 imagini surprinse în locații neconvenționale. El a conturat un portret sugestiv, în care cafeaua devine un element indispensabil al socializării și al plăcerii zilnice. Talentul lui Webb pentru lumină și culoare creează o continuitate între situații și locuri diverse, iar abilitatea sa de a surprinde scânteia unui moment dezvăluie portretul hipnotic al unei realități vibrante.

„Am încercat să urmăresc lumina, culorile și mișcările oamenilor, captând imagini care transmit un anumit nivel de energie și rezonanță. Ca fotograf, tind să văd frumusețe, artă și plăcere chiar și în gesturile mici și momentele simple, precum savurarea unei cafele”, adaugă Webb.

calendar Lavazza 2026

Pe parcursul celor 12 luni ale Calendarului, Webb surprinde prin obiectivul său un colț liniștit pe malul unui lac, animat de jocurile copiilor sau un bar din centrul orașului unde o clipă de pauză dezvăluie o latură neașteptat de jucăușă; dintr-un atelier artistic unde arta antică a modelării în ghips este transmisă mai departe, până pe un teren de bocce (joc tradițional italian, n.r.) care devine loc de întâlnire pentru un grup de preoți; dintr-o privire asupra unui oraș de coastă în care culorile vibrante umplu străzile, la prânzul într-o trattoria, un ritual zilnic esențial, trecând apoi printr-o frizerie Art Nouveau și culminând cu un moment festiv în timpul faimoasei procesiuni din Palermo dedicate Sfintei Rosalia.

Întreaga colecție a celor 12 imagini este impregnată de o atmosferă luminoasă și culori calde ce amintesc de vară, anotimpul ideal pentru a descoperi Italia.

Dar ce este, de fapt, spiritul italian – acea multitudine inexplicabilă de elemente care face ca Italia să fie atât de unică astăzi? Lavazza, o companie italiană, dar cu o viziune globală, a devenit în timp un ambasador al cafelei și al ritualurilor din jurul cafelei în întreaga lume. Prin Calendarul 2026, Lavazza a ales să redea atmosfera, sensibilitatea și obiceiurile inconfundabile și atemporale italiene.

Michele Mariani, Director de Creație Executiv al Grupului Armando Testa, remarcă: „Am vrut să spunem povestea unei călătorii prin spiritul italian, evitând orice stereotip. Ne-am imaginat-o ca pe un itinerariu în douăsprezece etape, fiecare exprimând o fațetă diferită a umanității, care ne permite să explorăm în profunzime variatele nuanțe ale plăcerii. Conceptul de plăcere a fost dintotdeauna parte din ADN-ul Lavazza. Așa a luat naștere o călătorie ideală printr-o Italie mai autentică, mai concretă și mai sinceră.” 

Fotografiile evocă spiritul „dolce vita”: ritmul vieții încetinește, spontaneitatea trece în prim-plan, iar fiecare clipă adăpostește un moment de plăcere regăsit în farmecul vieții de zi cu zi. Calendarul Lavazza marchează acele mici momente de fericire – bucuria revederii, a timpului petrecut împreună, plăcerea conversației și a mâncării bune, momentul în care agitația zilei lasă loc ritualului cafelei. Fiecare imagine este însoțită de o ceașcă de cafea, element care, anul acesta, mai mult ca oricând, ocupă centrul fotografiei.

Termenul italian „espresso” subliniază cât de adânc este înrădăcinată această băutură în cultura populară, până în punctul în care a devenit un simbol global. Francesca Lavazza explică: „Cafeaua este o scânteie; este întotdeauna începutul a ceva. Este un moment special care poate fi descris, dar și savurat. Este o plăcere născută din gesturi mici, acompaniate de spontaneitate, deschidere și primire.” Există însă și o dimensiune mai intimă, mai puțin vizibilă, dar la fel de importantă, care e asociată cafelei: „Creează acel moment care cultivă relațiile cu familia și prietenii și în care se dezvoltă un adevărat univers de conexiuni, ce pare că îmbrățișează întreaga lume printr-o ceașcă.”

Odată cu prezentarea Calendarului 2026 la Art Basel Miami Beach, Lavazza își reafirmă interesul pentru artă și narațiunea contemporană. Cu un accent special pe fotografie, exemplificat prin producția extraordinară a Calendarului – ajuns acum la a 34-a ediție și reunind cele mai mari talente fotografice ale lumii – Lavazza surprinde spiritul dinamic al vremurilor.

Evenimentul Art Basel Miami Beach marchează o istorie lungă de implicare în domeniul artistic, în care Lavazza a inițiat colaborări importante cu unele dintre cele mai faimoase instituții și personalități naționale și internaționale. Printre acestea – Triennale și MUDEC din Milano, Peggy Guggenheim Collection, muzeele civice din Veneția, Guggenheim Museum din New York și CAMERA (Centro Italiano per la fotografia) din Torino. Această direcție constantă poziționează Lavazza ca ambasador al cafelei la nivel mondial, precum și ca promotor al frumuseții și creativității.

Despre Grupul Lavazza

Înfiinţată în 1895 la Torino, Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri de peste 3,3 miliarde de euro și un portofoliu de mărci de top care sunt lideri pe piețele lor, precum Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Este activ în toate segmentele de business și are operațiuni în 140 de piețe, cu 9 fabrici de producție în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori la nivel global. Prezența internațională a Grupului este rezultatul a 130 de ani de creștere continuă, iar cele peste 30 de miliarde de cești de cafea Lavazza consumate în fiecare an stau mărturie unei povești remarcabile de succes. Misiunea companiei este aceea de a oferi, sub toate formele, cea mai bună cafea posibilă, concentrându-se pe fiecare etapă a lanțului de aprovizionare – de la selecția materiei prime până la produsul final din ceașcă. Grupul Lavazza a revoluționat cultura cafelei prin investiții constante în cercetare și dezvoltare: de la intuiția care a dus la primul succes – blendul de cafea – până la soluții inovatoare de ambalare, de la primul espresso sorbit în spațiu, până la zecile de brevete industriale înregistrate. Capacitatea de a anticipa viitorul se reflectă și în grija constantă față de aspectele economice, sociale și de mediu – repere esențiale pentru orientarea strategică a companiei. „Trezirea unei lumi mai bune, în fiecare dimineață” este scopul declarat al Grupului Lavazza – o misiune de a crea valoare sustenabilă pentru acționari, angajați, consumatori și comunitățile în care compania activează, îmbinând competitivitatea cu responsabilitatea socială și de mediu.

Despre Art Basel

Fondată în 1970 de galerii elvețiene din Basel, Art Basel organizează astăzi cele mai importante târguri de artă din lume dedicate artei moderne și contemporane, cu evenimente în Basel, Miami Beach, Hong Kong, Paris și Qatar. Fiecare târg este definit de orașul și regiunea gazdă, ceea ce îl face unic: acest lucru se reflectă în galeriile participante, în lucrările prezentate și în programul conex, dezvoltat în colaborare cu instituțiile locale pentru fiecare ediție. Angajamentul Art Basel se extinde dincolo de târguri, prin noi platforme digitale, incluzând aplicația Art Basel, și prin inițiative precum Global Art Market Report realizat împreună cu UBS, Art Basel Awards și Art Basel Shop. Pentru mai multe informații, vizitați artbasel.com.

Articole pe aceeași temă: