Management

HiPP: Campionii unei creșteri sănătoase

5 feb. 2021 4 min

HiPP: Campionii unei creșteri sănătoase

Reading Time: 4 minute

Stefan Hipp, unul dintre partenerii companiei HiPP, afacere de familie care produce alimente de calitate organică pentru sugari și copii mici, ne-a vorbit despre planurile pe care le are pentru piața din România, dar și despre cum a reușit organizația să obțină creșteri exponențiale în ultimii cinci ani

Cum au fost ultimele 11 luni pentru businessul HiPP?

La începutul anului trecut, comunitatea internațională de business a fost prinsă cu garda jos în fața unui nou virus necunoscut. În numai o zi, viața s-a schimbat radical. Nu numai oamenii, ci și economiile suferă de pe urma situației actuale. O mulțime de sectoare ale economiei au fost puternic lovite de pandemie. Ca producător de mâncare organică pentru copii, HiPP este o companie relevantă pe piață și a trecut relativ cu bine peste ultimele 11 luni. HiPP este o afacere de familie cu o lungă tradiție în producția alimentelor organice de cea mai înaltă calitate, în armonie cu natura. În perioade de criză, în special, mulți consumatori se îndreaptă spre branduri în care au încredere. De asemenea, an­gajații noștri, care joacă un rol major și pe care ne putem baza întotdeauna în perioade dificile, au performat foarte bine în această perioadă.

Ce planuri aveți pentru piața din România?

HiPP este prezentă pe piața din România de mai bine de 25 de ani, iar de 14 ani avem un birou local. An de an, ne creștem prezența pe piață și creștem în ochii consumatorilor res­pectând valorile companiei – produse de calitate în armonie cu natura. Piața din România este, din unele puncte de vedere, diferită de piața de alimente pentru copii din cele mai multe țări europene. Astfel, cea mai mare categorie este reprezentată de produsele pe bază de lapte și doar 12% este ponderea hranei solide pentru copii. Considerăm că piața din România este în dezvoltare, iar consumatorii au încă nevoie de consiliere în ceea ce privește produsele care au la bază agricultura organică. Una dintre direcțiile importante ale strategiei noastre pe piața din România este creșterea conștientizării conceptului de alimentație organică.

HiPP are mai bine de 80 de produse pe piața din România. Ce cuprinde oferta disponibilă pe plan local?

Gama noastră de produse disponibile pe piața din România conține cereale, formule de lapte, hrană pentru copii la borcan, sucuri, ceaiuri, gustări, apă pentru copii și produse pentru îngrijirea pielii. Toate produsele noastre sunt dezvoltate din punct de vedere nutrițional astfel încât să fie adaptate vârstei și nevoilor particulare ale suga­rilor și copiilor mici. În fiecare an, ne îmbunătățim portofoliul, cu noi produse având focus pe două perspective di­ferite: inovație și/sau îmbunătățirea liniilor de produse existente deja.

Cum au evoluat vânzările HiPP pe piața din România în ultimii ani?

Atunci când vine vorba despre vânzări, HiPP a înregistrat o creștere constantă de-a lungul ultimilor zece ani, cu un vârf atins în ultimii cinci ani. După părerea mea, atât piața de mâncare pentru copii, cât și consumatorii din România au nevoie de un brand constant în piață, iar aceștia au avut nevoie de timp ca să îl asimileze ca pe un brand constant și de încredere. În acest moment pot spune că suntem unul dintre principalii jucători din piața de mâncare pentru copii din România și liderul segmentului de mâncare la borcan pentru copii.

stefan hipp

HiPP este unul dintre pionierii domeniului agriculturii organice, care este o practică în companie de mai bine de 60 de ani. Cum arată viziunea și strategia de sustenabilitate a companiei?

Strategia noastră de sustenabilitate este una foarte simplă, pentru că aceasta este singura modalitate  de a păstra planeta locuibilă pentru generațiile următoare. Modalitatea în care a fost practicată agricultura în ultimele decenii distruge constant natura și mediul înconjurător – și implicit condițiile în care trăim. Avem o singură planetă și ar trebui să avem mai multă grijă de ea. Trebuie să învățăm să lucrăm cu natura, nu împotriva ei. La HiPP promovăm agricultura organică de peste 60 de ani și evităm fertilizatorii chimici sintetici și pesticidele toxice. De asemenea, avem grijă de sol, pentru că într-un sol sănătos cresc plante sănătoase, care la rândul lor vor hrăni animale și oameni sănătoși. În toate departamentele companiei, acolo unde este posibil, lucrăm respectând toate principiile sustenabilității și sprijinim în mod activ natura, mediul înconjurător și protecția climei. De exemplu, am reușit cu succes să facem toate fa­bricile HiPP din Uniunea Europeană neutre din punct de vedere climatic.

HiPP are propria etichetă organică. Care este diferența dintre aceasta și cea standard a Uniunii Europene?

Ambele sigle sunt în concordanță cu metodele agriculturii organice. Eticheta Uniunii Europene este o bază bună, dar pentru noi nu este suficientă. La HiPP, ne-am conformat întotdeauna legislației Uniunii Europene în ceea ce privește producția organică, dar avem cerințe mai înalte în ceea ce privește materia primă de calitate organică, pentru că ne-am impus propriile standarde de siguranță și sănătate în producția alimentelor pentru sugari și copii mici. Sigla organică proprie demonstrează acest lucru.

Conducerea unui business de familie este o mare responsabilitate. Care este viziunea pe care o aveți pentru viitoarele generații de lideri ai HiPP?

Într-o afacere de familie gândim în termeni de generații. În primul rând suntem preocupați să păstrăm la un nivel ridicat succesul companiei și să continuăm să furnizăm venituri sigu­re pentru cei 3.500 de angajați și familiile lor din toată lumea. Ca să facem acest lucru, ne dorim să păstrăm practicile bune din trecut în timp ce depunem eforturi să facem din HiPP cel mai mare producător de mâncare organică pen­tru copii din Europa. Ca să atingem acest țel, privim întotdeauna înainte și pregătim compania pentru toate aspectele din viitor. Scopul este să aducem compania într-o eră modernă, cu concepte adaptate la zi și să o predăm generațiilor ­viitoare pe o fundație stabilă.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 350 (25 ianuarie – 1 martie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: