Antreprenori by eMAG

Manuela Dincă, Nextfarma: eMAG Marketplace generează 30% din businessul nostru

21 mai 2021 4 min

Manuela Dincă, Nextfarma: eMAG Marketplace generează 30% din businessul nostru

Reading Time: 4 minute

A pornit în 2017, alături de doi colegi, cu o farmacie în mediul rural, iar în câteva luni a lansat și primul site. Acum, Manuela Dincă, fondatoare Nextfarma, realizează cu acest business 90% din vânzări online, din care eMAG Marketplace aduce aproape o treime.

Cum ați pornit businessul?

Ca să ajungem la momentul afacerii trebuie să derulăm puțin prin istoria personală. De profesie sunt farmacistă, am absolvit această facultate și mai bine de 10 ani am lucrat în industrie. Apoi am avut oportunitatea de a lucra într-un depozit de medicamente, iar acolo am descoperit că pot învăța mult mai multe lucruri decât știam înainte. Practic, făceam mult mai mult decât face un farmacist și mi-am dat seama că pot folosi toate cunoștințele acumulate pentru a dezvolta un business propriu.

Desigur, această provocare era mare pentru o singură persoană , așa că primul pas a fost să găsesc o echipă care să aibă același ideal ca și mine, dar și aceeași dorință de a porni pe cont propriu. Așa se face că în 2017, împreună cu 2 colegi, ne-am hotărât să deschidem o farmacie, inițial în mediul rural, iar la câteva luni distanță am lansat și primul site.

Cu toții suntem farmaciști și ne mândrim de faptul că suntem pregătiți să oferim consultanță înainte de a face o vânzare și ne asigurăm că produsul pe care îl vindem va fi util pentru a rezolva problema clientului. Comercializam online toate produsele care se pretau pentru acest canal – suplimente, OTC-uri, dispozitive medicale. La scurt timp am extins gama, dar ne-am și axat mai mult pe echipamente medicale. Practic, noi spunem că am dus sănătatea la următorul nivel .

Ce v-a determinat să extindeți activitatea farmaciei în online?

Am remarcat că oamenii sunt tot mai comozi, au mai puțin timp la dispoziție și preferă soluțiile rapide. Astfel, pentru mulți dintre clienții noștri livrarea acasă și economisirea timpului pe care l-ar petrece în trafic sunt extrem de importante. Noi ne dorim să fim aproape de clienții noștri, mai ales că de obicei au nevoie de produsele pe care le comercializăm pentru a gestiona o problemă delicată, de aceea credem că este important să ne poată găsi ușor.

De ce ați ales eMAG Marketplace?

Pentru comerțul online în România eMAG a devenit sinonim cu Google, deoarece oamenii s-au obișnuit să intre pe eMAG și pentru a căuta produse și pentru a se informa, înainte de a lua o decizie de cumpărare. Aici găsesc toate produsele necesare – de la jucării la alimente și produse pentru casă sau electrocasnice – o gamă variată.

Piața este foarte mare, iar eMAG a câștigat încrederea clienților, astfel că, pentru dezvoltarea businessului nostru acest parteneriat este important din două perspective: generează vizibilitate către clienți, dar le oferă acestora și un plus de încredere să comande de la noi.

Noi suntem activi pe o nișă delicată și comercializăm doar produse bune și ne străduim să oferim și servicii premium. De exemplu, am ales un parteneriat cu un curier care garantează livrarea a doua zi, chiar dacă ne costă mai mult, pentru că știm că pentru clientul final este important să primească rapid produsul.

Cum se derulează colaborarea cu eMAG?

Noi am intrat în eMAG Marketplace în 2017, la scurt timp după ce am deschis businessul. La început nu a fost ușor, a fost un an de sacrificiu în care am învățat ce înseamnă să dezvolți un business, și în care am acumulat cunoștințe.

Când am intrat pe eMAG Marketplace nu era serviciul prin care poți discuta cu un consultant, așa că am învățat multe lucruri singuri – platforma era permisivă și intuitivă, iar structura era mai simplă decât acum. Atunci se adăuga un produs, o imagine, dar acum sunt mai multe specificații și este mai riguros procesul.

Acum avem și consultant dedicat, dar încercăm să le rezolvăm pe cont propriu – s-a scurtat și timpul de rezolvare a problemelor (la început se putea comunica doar pe mail și dura mai mult).

Cât din vânzări realizați online?

În primul rând, este important să precizăm că noi dezvoltăm constant gama de produse și, cu cât crește numărul acestora, crește și probabilitatea de a face mai multe vânzări.

Pe eMAG comercializăm produse pe care avem deja rulaj pe site-urile proprii, iar majoritatea sunt comercializate sub brandul propriu. 90% dintre vânzările noastre se realizează online, iar mulți dintre clienții care ne trec pragul ne găsesc prima dată tot după un research pe net. Vindem de pe site-urile proprii cam 50%, iar eMAG Marketplace generează cam 30% din business.

Ce produse sunt cele mai populare în rândul românilor care cumpără online de la farmacia dumneavoastră?

Din punct de vedere valoric, pe primul loc se află dispozitivele medicale și de îngrijire personală, apoi OTC-urile. Prețul este cel mai important factor iar online oamenii îl pot compara ușor, astfel că noi avem în ofertă atât produse accesibile, cât și premium, de calitate superioară, care sunt mai costisitoare.

Ce planuri aveți în perioada următoare?

Țelul fiecărui antreprenor este să își ducă bussinesul la alt nivel, iar noi avem o strategie bine pusă la punct pentru a face asta. De exemplu, vindem internațional, pe eMAG Ungaria de câteva luni iar rezultatele sunt optimiste. Am vândut și în Bulgaria, dar am renunțat la acel canal, deoarece produsele se livrau târziu.

Pe plan local, ne concentrăm tot pe dezvoltarea online și lucrăm la site-uri și mai bine nișate, astfel încât să ne poată găsi clienții ușor – site-ul mamă este www.nextfarma.ro, dar cum anul acesta oamenii au avut nevoie și de pulsoximetre, noi am creat un site www.pulsoximetre.ro, la fel și pentru www.saltea-antiescare.ro, www.durerispate.ro, www.fiipotent.ro. Vom continua să implementăm acesta strategie și vom optimiza afacerea, astfel încât să avem o ofertă care răspunde foarte bine nevoilor clienților noștri.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: