Business Sustenabilitate

Când sustenabilitatea își dă întâlnire cu profitabilitatea

23 mart. 2023 4 min

Când sustenabilitatea își dă întâlnire cu profitabilitatea

Reading Time: 4 minute

Evenimentul Sustainability Meets Profitability, ce a avut loc pe 22 martie la Sala Luceafărul din București, a reunit nume importante din businessul românesc și internațional cu scopul de a discuta despre modul în care sustenabilitatea poate aduce beneficii afacerilor locale. 

Evenimentul organizat de Romania-Insider.com împreună cu La French Tech România a atras aproape 500 de invitați dornici de a învăța de la experți și de cunoaște alți profesioniști din industrie. 

Sustenabilitatea, în prim-plan

În cadrul panelurilor au fost dezbătute subiecte precum durabilitatea componentei de sustenabilitate pentru marii jucători industriali și creșterea gradul de conștientizare a inițiativelor de sustenabilitate, dar au și fost aduse în prim-plan inițiative cu potențial transformator pentru piață. 

Atât startup-urile, cât și marile corporații trebuie să își îndrepte atenția către strategii și investiții care îndeplinesc cerințele noi și sporite de sustenabilitate pentru a-și asigura supraviețuirea pe termen lung, oferind, în același timp, creștere pe termen scurt și profituri pentru acționari.

Noile cerințe de sustenabilitate pe care companiile trebuie să le îndeplinească, cum pot face față acestor noi reguli și provocările implicate s-au numărat printre punctele atinse de cei 16 speakeri. 

Fără profitabilitate, nu putem vorbi despre un model de afaceri sustenabil, în care factorii ESG sunt încorporați în operațiunile zilnice din întreaga organizație. Sustenabilitatea obișnuia să fie deconectată de la deciziile de afaceri importante și, de obicei, se învârtea în jurul minimizării riscurilor de siguranță sau reputaționale pentru companie sau maximizarea beneficiilor precum brand awareness. S-au terminat acele zile. Presiunea și controlul sporit al părților interesate, susținute de o agendă de reglementare în continuă extindere legată de sustenabilitate, accelerează trecerea de la afaceri ca de obicei la afaceri sustenabile, atât în sectorul corporativ, cât și în cel financiar.

Oana GROSANU – Director Executiv, Ambasada Sustenabilității în România

Speakeri de top și discuții inspiraționale

Pe scena evenimentului Sustainability Meets Profitability au urcat manageri din companii multinaționale, fondatori de startup-uri și experți în domeniu, pentru a împărtăși din expertiza și experiențele lor.

  • Alex SKOURAS – Co-fondator și Managing Partner, Alesonor/ Amber Forest
  • Alexandra VOINEA – Co-fondator & COO, Hello MOTUM
  • Augustin BECQUET – CEO, Recommerce Group
  • Corina CHICU – Director de Marketing Europe Central South, Michelin
  • Eric STAB – Managing Director Europe & AMEA, Global Networks la ENGIE – Chairman & CEO la ENGIE Romania
  • François COSTE – CEO, Groupama
  • Georges DURDILLY – Managing Director, Airbus Helicopters Romania & Head of Country Romania, AIRBUS
  • Ioana BOTEZATU – Head of CSR India and Romania, Societe Generale Global Solution Center
  • Leonidas ANASTASOPOULOS – Co-fondator, Alesonor/ Amber Forest
  • Maria ROUSSEVA – CEO adjunct, BRD – Groupe Société Générale
  • Monica IOANNIDOU POLEMITIS – Director, Strategy & Management Consulting, Baker Tilly
  • Oana GROSANU – Director Executiv, Ambasada Sustenabilității
  • Serge GONVERS – Country Managing Partner, Baker Tilly
  • Teodora GHENCIU – Fondator, eEco
  • Yadine LAVIOLETTE – Manager de marketing Environment & Sustainability, AIRBUS
  • Zsuzsa BERESCHI – Senior Project Manager, Horváth

Alături de speakeri, Laurence AUER, Ambasadorul Franței în România, a fost prezent în calitate de Invitat Special în deschiderea evenimentului.

Gazda și prezentatorul evenimentului a fost Grégoire VIGROUX, Serial Entrepreneur & President – La French Tech Bucarest, iar panelurile au fost moderate de Marius ISTRATE, Angel Investor, Ex-Chief People Officer, UiPath.

Companiile mele au fost concepute, în esență, pentru a avea un impact pozitiv,  la fel de mult pe cât au fost concepute pentru a fi afaceri de succes și profitabile. Pentru mine, acesta e modul în care sustenabilitatea se întâlnește cu profitabilitatea. Întotdeauna am crezut că noi – oamenii de afaceri, indiferent dacă suntem antreprenori sau oameni din corporații – avem un rol tot mai mare de jucat în modelarea unei lumi pline de sens. Succesul nostru trebuie să vină întotdeauna cu scop. Creștere cu progres. Prosperitate cu filantropie. Și că, încă o dată, profitabilitatea trebuie să se întâlnească cu sustenabilitatea.

Grégoire VIGROUX, Serial Entrepreneur & President La French Tech Bucarest

Partenerii evenimentului: Airbus, Alesonor, BakerTilly, BRD Groupe Société Générale, Chambre Française de Commerce, d’Industrie et d’Agriculture en Roumanie, British Romanian Chamber of Commerce, Econos, Groupama, Horvath, Michelin, Recommerce, Societe Generale Global Solution Centre, AM Social Space, Domeniile Averești, Les Amis de la Fête și One Beer Later.

Partenerii media ai evenimentului: Revista Biz, CSR Media, Le Petit Journal Bucarest și Startup Café.

Romania-Insider.com

Lansat în martie 2010 de o echipă mică de jurnaliști de business, Romania-Insider.com a devenit cea mai citită sursă de conținut în limba engleză din România, cu peste 2 milioane de cititori unici anual.

În prezent, cu o echipă de cinci jurnaliști, Romania-Insider.com ține lumea informată despre afaceri, politică și viața în România – cu peste 400 de articole de știri, articole și interviuri publicate în fiecare lună și 14 newslettere gratuite și premium.

Scopul Romania Insider este de a ajuta cititorii locali și internaționali să ia decizii informate. Baza de cititori include top manageri expați, antreprenori, investitori străini, analiști și experți din instituțiile financiare internaționale, străini interesați de România și români care locuiesc în străinătate.

La French Tech

La French Tech este o inițiativă lansată de guvernul francez în 2014, pentru a crea un efect de bulgăre de zăpadă care să propulseze creșterea startup-urilor tehnologice, în Franța și în toată Europa.

Ceea ce a început ca o idee de acreditare pentru a fi oferită orașelor franceze cu un ecosistem de startup-uri în plină expansiune, a devenit acum un brand internațional, cu comunități în 100 de orașe din întreaga lume.

În România, La French Tech are 500 de membri la nivel local, majoritatea antreprenori din tehnologie și corporații.

În România, 15 membri ai consiliului de administrație își dedică timpul, experiența și conexiunile în calitate de voluntari, pentru a ajuta antreprenorii de startup care au nevoie de îndrumare și conexiuni de afaceri.

În București, la French Tech organizează anual zece evenimente de afaceri majore în jurul tehnologiei, antreprenoriatului, leadership-ului feminin și durabilității.

Articole pe aceeași temă: