Lifestyle

Cannoleria: Familia care aduce Sicilia în Barcelona

6 mart. 2024 3 min

Cannoleria: Familia care aduce Sicilia în Barcelona

Reading Time: 3 minute

După ce au ales Barcelona ca prim punct pentru extinderea internațională, Andreea și Andrea Di Russo plănuiesc să aducă Cannoleria, un brand născut în România, și în alte destinații europene pe care să le cucerească cu gustul autentic al unor preparate realizate după rețete învățate de antreprenorul italian de la bunica sa din Sicilia. 

Turiștii români care vin în Barcelona și vizitează celebra catedrală Sagrada Família, o bijuterie arhitecturală realizată de Antonio Gaudí, au șanse mari să fie surprinși să descopere, pe străzile din apropiere, familiaritatea unui logo românesc. Aici și-a deschis de curând porțile Cannoleria, un brand românesc, construit de Andreea și Andrea Di Russo. Cei doi antreprenori tocmai ce au deschis prima Cannoleria din afara țării și au ales Barcelona ca prim punct pentru extinderea internațională pe care o plănuiesc. Iar alegerea nu a fost una întâmplătoare.  

„Barcelona este orașul nostru preferat și ne-am gândit că poate fi și un punct strategic pentru că este foarte aproape de Italia și putem diminua costul cu transportul de ingrediente. Recunosc că am avut emoții, dar chiar a fost foarte bine primit conceptul”

Andreea Di Russo, cofondatoare a Cannoleria

Deși concurența este una mult mai dură pe piața spaniolă, iar provocările pentru doi antreprenori străini unele uriașe, savoarea preparatelor italienești ce ies din mâna lui Andrea Di Russo i-a cucerit pe spaniolii și turiștii dornici să încerce gusturi noi. Simplitatea și autenticitatea produselor realizate de chef Di Russo după rețete preluate din familia în care a crescut în Sicilia și ingrediente pe care le foloseau bunica și mama sa atunci când găteau reușesc să confere un aer italienesc veritabil și să îi facă să se simtă ca într-o vacanță în Italia pe toți cei care trec pragul Cannoleria. Meniul disponibil în locațiile Cannoleria este unul restrâns, care îi ajută pe cei doi antreprenori să folosească mereu ingrediente proaspete și, conține preparate realizate de chef Andrea Di Russo învățate în familie și în restaurantele și pizzeriile în care a lucrat de-a lungul timpului ca Executive Chef. „Vedetele” din locațiile celor doi antreprenori sunt cannoli sicilian, pinsa romana (principala diferență față de pizza constă în blat), dar și tiramisu autentic și lasagna.  

„Produsele noastre sunt foarte bine primite pentru că au acel gust autentic, care în general s-a pierdut. Nu vorbim catalană, nici măcar spaniolă și mă fascinează cum clienții încearcă să vorbească cu noi, cum încearcă să se înțeleagă cu noi în italiană, în catalană, cu un mix de cuvinte din mai multe limbi străine, pentru că și ei sunt fascinați de produsele noastre”

Andreea Di Russo, cofondatoare Cannoleria

Cei doi antreprenori au pornit Cannoleria, cu un buget aproape inexistent, într-un complex rezidențial de lângă București. Succesul nu a întârziat să apară, micul restaurant pus pe picioare de Andreea și Andrea atrăgea ca un magnet clienți care veneau din oraș special să redescopere savoarea gustului italienesc veritabil. Astăzi, Cannoleria a ajuns la opt locații în țară și una în Spania, dar pe agenda antreprenorilor sunt în continuare planuri de extindere, inclusiv în sistem de franciză.  

„Ne dorim să ni se alăture cât mai multe familii pentru care să fie un concept de suflet, să se implice total în acest proiect. Vrem să dezvoltăm rețeaua de francize atât în România, cât și în Europa, dar nu vrem o extindere masivă, nu vrem să devenim comerciali, ne dorim să creștem natural. Selecția francizaților o facem strict, alegem persoane care o vor face din pasiune, care vor să stea acolo, să fie prezenți, să vorbească cu clienții, să fie afacerea lor de suflet. Pentru că atunci când pui suflet și ești prezent, se simte energia”, spune Andreea Di Russo, cofondatoare a Cannoleria care adaugă că prețul minim pentru achiziția unei francize Cannoleria este în jur de 35.000 de euro. 

Biz Spania este un proiect unic în lume, powered by Sesderma, realizat alături de partenerii Garanti BBVA, Glovo, Aqua Carpatica, Samsung, ciocolata Valor, DIGI și Eximtur.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 380 (15 februarie – 15 martie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Foto: Vali Mirea

Array

Articole pe aceeași temă: