Companii Interviuri

Answear: Expansiune la patru ace

5 nov. 2021 4 min

Answear: Expansiune la patru ace

Reading Time: 4 minute

Zece ani de nota zece: anul acesta se împlinesc zece ani de la lansarea Answear, un retailer online de fashion care a pătruns de curând pe alte două piețe noi, Grecia și Croația și își va continua extinderea regională și în 2022.

Ce planuri are brandul polonez pentru regiune și pentru România și ce preferințe vestimentare au avut consumatorii români în perioada pandemiei, ne-a dezvăluit în exclusivitate Raluca Radu, Country Manager, Answear România.

Anul 2021 a fost unul important pentru Answear, acesta împlinind 10 ani de la lansare. Cum a fost acest an din punct de vedere business pentru companie și care este viziunea companiei pentru următorii zece ani?

Pentru ANSWEAR anul 2021 a însemnat o creștere a business-ului și un pas înainte către expansiunea regională. În 2021, ANSWEAR a deschis 2 noi piețe, Grecia și Croația, iar extinderea la nivel de regiune va continua și în 2022. Putem spune că am făcut un pas definitiv înspre a gândi ca un jucător internațional în zona de fashion online, iar acest lucru s-a materializat nu doar în expansiunea geografică, ci și în schimbările de organizare și strategie la nivel de companie. În acest an am lucrat foarte mult la diversificarea numărului de branduri din portofoliu și la adăugarea de noi branduri premium, precum și la îmbunătățirea comunicării ANSWEAR cu clienții noștri. Din punct de vedere creștere, ne-am propus un avans de 30% față de anul trecut și până în acest moment vânzările sunt conform planului. Pentru următorii ani, ne propunem să continuăm dezvoltarea afacerii în regiune și, de asemenea, diversificarea portofoliului de branduri pentru a putea răspunde tuturor așteptărilor clienților noștri. De asemenea, lucrăm constant la dezvoltarea brandului propriu, Answear.LAB, care se menține în topul preferințelor cliențlor și pe care îl adaptăm continuu pentru a fi potrivit pe ceea ce caută utilizatorii din diversele țări în care ANSWEAR are operațiuni.

Care sunt planurile pe care le aveți pentru Answear România? Ne puteți spune câteva cuvinte și despre obiectivele la nivel European ale Answear?

Pentru ANSWEAR România plănuim să extindem atât portofoliul de branduri, cât și paleta de servicii oferite clienților noștri. Ne propunem să îmbunătățim serviciile oferite clienților noștri și investim în această direcție. De asemenea, în acest an am adăugat primul brand românesc în portofoliul ANSWEAR.ro, este vorba despre NISSA și plănuim să adăugăm și alte branduri locale în viitor. La nivel european, vom continua deschiderea ANSWEAR către alte piețe.

Ne puteți spune câteva cuvinte și despre evoluția brandului propriu, Answear.LAB din perioada pandemiei?

Brandul propriu s-a menținut în top 5 cele mai vândute branduri de pe ANSWEAR.ro încă de la lansare, iar între timp colecțiile noastre au devenit din ce în ce mai adaptate cerințelor publicului. În această toamnă am lansat colecția Girl Power, un adevărat manifest dedicat puterii femeilor, colecție care a devenit în scurt timp bestseller.  

Ne puteți spune câteva cuvinte despre strategia Answear în ceea ce privește brandurile românești de fashion?

Pentru ANSWEAR procesul de listare a brandurilor este unul complex, iar brandurile pe care le listăm trebuie să fie populare în toate cele 9 piețe în care activăm. La nivelul echipei locale, suntem foarte mândri de listarea Nissa pe ANSWEAR și ne bucurăm să vedem vânzări în creștere pe acest brand. Sperăm ca pe viitor să aducem și alte branduri românești în ofertă.

În perioada de pandemie, un număr mare de români au lucrat mai mult de acasă, iar o parte dintre aceștia nu au mai fost la fel de interesați să achiziționeze haine și ținute office. Cum s-a reflectat acest trend în vânzările Answear România din perioada pandemiei?

În mod neașteptat, categoriile de ținute office, bluze, sacouri, rochii au fost în continuare în topul vânzărilor și în pandemie. Mai degrabă am observat scăderi pe categoriile legate de haine de stofe, geci, canadiene, pantofi cu toc și cizme. Acestea însă au revenit la normal odată cu relaxarea restricțiilor și s-a revenit la nivelul dinainte de pandemie.

Care au fost categoriile de produse care au înregistrat cele mai mari vânzări în perioada pandemiei? De ce?

Hainele sport, bluzele, cămășile și tricourile, dar rochiile au ocupat și ele un loc 5 în topul vânzărilor. Apetitul pentru fashion nu a scăzut, iar oamenii au ieșit din locuință, chiar dacă au lucrat de acasă.

Ne puteți spune câteva cuvinte despre preferințele consumatorilor români din perioada pandemiei? Dacă există, care sunt principalele schimbări comparativ cu perioada dinainte de pandemie?

Cred că ar trebui aici să împărțim lucrurile în perioada martie 2020 – aprilie 2021, când preferințele clienților s-au îndreptat mai degrabă către haine sport și comoditate, și perioada mai 2021 – septembrie 2021, când putem spune că lucrurile au revenit la normalitatea dinainte de pandemie, odată cu relaxarea măsurilor. Dacă până în luna aprilie, categoriile de pantofi cu toc, rochii de seară, canadiene sau cizme au suferit, începând din luna mai au crescut peste așteptări vânzările de sandale cu toc, pantofi cu toc, rochii pentru evenimente, iar acum odată cu venirea toamnei se observă și o creștere a vânzărilor online pe categoriile de botine și geci. O mare schimbare pe care am observat-o încă de la începutul pandemiei a fost o creștere neașteptată a categoriei de pantaloni și jeans, categoria în general defavorizată în vânzările online. Observăm că această cifră mai mare a vânzărilor pe această categoria s-a menținut și în ultimele luni și concluzia pe care am tras-o a fost că utilizatorii au trecut peste teama de a comanda din această categorie și acum au dezvoltat o nouă obișnuință, preferând comenzile online în defavoarea celor în magazinele fizice pentru această categorie de produse.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: