Cât de sportivi sunt românii?

ID 24828225 © Denis Raev | Dreamstime.com

2018 a fost anul cu cea mai intensă activitate sportivă în rețeaua 7card, utilizatorii rețelei adunând 1.863.000 ore de mișcare, echivalentul a 77.525 de zile și a 213 ani, în care au ars un milliard de calorii, arată un studiu care analizează activitatea abonaților celei mai mari rețele de centre sportive din România, în perioada ianuarie-decembrie 2018. 

7card este un abonament unic la o rețea de peste 650 de centre sportive, aproximativ 70% din totalitatea centrelor sportive și de relaxare din România. Abonamentul este oferit ca beneficiu extrasalarial angajaților din peste 1.500 de companii și pe parcursul anului 2018 a fost folosit de peste 70.000 de angajați. În 2018, la șapte ani de la înființare, compania care a lansat abonamentul 7card, Benefit Seven, a ajuns la o cifră de afaceri de 7 milioane de euro.

Studiul arată că 53% dintre abonații activi sunt femei și 47% bărbați. Media de vârstă a utilizatorilor este de 30 de ani, în timp ce 26 de ani este vârsta abonatului cu cele mai multe vizite la centrele de relaxare și sport.

“Vârsta abonatului cu cele mai multe vizite la centrele din rețeaua 7card este mai mică cu trei ani în 2018 față de 2017, iar vârsta medie a scăzut cu un an, la 30, ceea ce arată că sportul a devenit o prioritate în viața tinerilor. Sunt încurajați, în același timp, și de angajatori, care vor să își fidelizeze angajații tineri. De altfel, abonamentul la sport este un beneficiu extrasalarial pe care peste 1.500 de firme și instituții din sistemul public l-au oferit salariaților, în 2018, și ne așteptăm ca numărul lor să crească la 2.000 anul acesta”, declară Andrei Crețu, co-fondator 7card.

În 2018, cel mai tânăr abonat avea patru ani, iar cel mai în vârstă, 69 de ani.

12 februarie a fost cea mai activă zi din 2018, față de 28 februarie, în 2017.

Cea mai activă zi a săptămânii anul trecut a fost lunea, față de marțea, în urmă cu doi ani. Cei mai mulți abonați 7card au preferat intervalul orar 18.00-19.00 în timpul săptămânii (luni – vineri), și 10.00-11.00 în weekend.

Angajații cei mai matinali locuiesc în Târgu Mureș, Oradea, Făgăraș, cei care fac sport în mijlocul zilei sunt din Buzău, Pitești, Arad, în timp ce sportivii de după job sunt din Zalău, Timișoara, Craiova.

De altfel, studiul 7card împarte abonații în trei categorii: exploratorii (cei au încercat cele mai multe activități de relaxare&sport și locuiesc în București, Cluj-Napoca, Timișoara), cei mai prietenoși (cei care au avut cei mai mulți prieteni cărora le-au oferit acces la 7card, ei fiind din Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Craiova) și plimbăreții (cei care au făcut mai multă mișcare în alte orașe decât cel de reședință și locuiesc în Sfântu Gheorghe, Câmpina, Ploiești).

“Este a doua oară când analizăm comportamentul abonatului 7card în rețea și descoperim cu satisfacție că accesarea acestuia nu se face numai pentru activități de rutină, de întreținere, ci și pentru descoperirea unor sporturi de divertisment. Rețeaua 7card oferă o varietate imensă de activități datorită numărul mare de centre incluse, 70% din țară, ceea ce au transformat-o în cel mai mare jucător din piață”, declară Iulian Cîrciumaru, co-fondator 7card.

Fitnessul&aerobicul, cyclingul și pilatesul au fost activitățile vedetă ale anului trecut, în timp ce activitățile cu cea mai mare creștere a numărului de practicanți au fost dansurile, yoga, squash-ul.

Fitness&aerobic a fost activitatea cea mai populară în majoritatea orașelor din rețeau 7card, urmată de cycling, zumba, kangoo jumps la București, arte marțiale, squash și pilates la Brașov, dansuri și înot la Cluj, înot, cross fit și kangoo jumps la Iași, dansuri, tae boo și tenis la Timișoara.

Cluj-Napoca este, de altfel, orașul cu cea mai mare ofertă de relaxare și sport raportată la populație, și anume 27 de centre/100.000 de locuitori.

Top cinci industrii cu cei mai sportivi angajați/cei mai mulți utilizatori au fost în 2018 software service, automotive&componente, bunuri de lag consum, sectorul public și retail.

Top cinci cele mai active industrii/cele mai multe companii care oferă abonamentul 7card: software service, sectorul public, consultanță și servicii profesionale, bunuri de larg consum, retail.

Compania Benefit Seven, înființată în 2011 de către Andrei Crețu, Iulian Cîrciumaru și Cătălin Ivașcu, a introdus în România conceptul de abonamente unice cu acces concomitent la mai multe săli de sport și wellness. În cei șapte ani de activitate, 7card s-a extins rapid, ajungând în prezent la un număr de peste 700 de săli în întreaga țară și la un număr total de 40.000 de utilizatori. În 2018 compania ajuns la o cifră de afaceri de șapte milioane euro, în creștere cu 50% față de anul anterior. 

În februarie 2016, Sodexo, lider mondial în Servicii pentru Calitatea Vieții – beneficii extra-salariale pentru angajați (tichete de masă, tichete cadou, tichete de vacanță, tichete pentru creșă), programe de incentivare, beneficii publice, servicii de alimentație/catering, managementul facilităților, a preluat 20% din acțiunile Benefit Seven, urmând ca în 2019 să devină acționari majoritari.