fbpx
Lifestyle Stiri

Cat vor cheltui romanii pe cadourile de Craciun?1 min

22/12/2015 < 1 min read

author:

Cat vor cheltui romanii pe cadourile de Craciun?1 min

Reading Time: < 1 minut

Romanii din mediul urban se pare ca au fost extrem de cuminti de-a lungul acestui an. Motivul? Majoritatea (peste 85%) il vor astepta, in curand, pe Mos Craciun cu sacul plin de cadouri.

Rezultatele apartin unui studiu realizat de iSense Solutions, o companie ce ofera servicii integrate de marketing, care a aratat ca numarul romanilor care asteapta cadouri sub brad a crescut in acest an cu 15%, comparativ cu 2014. Tot sondajul mai arata ca cea mai frecventa cerere din “scrisorile” adresate lui Mos Craciun este telefonul mobil (13% dintre respondenti si-au dorit un astfel de cadou). Alte cadouri asteptate sub brad sunt automobilele (6%), haine (6%), accesorii si bijuterii (6%), dar si banii (5%).

“Faptul ca romanii sunt materialisti in preajma sarbatorilor nu reprezinta o surpriza, insa este de remarcat faptul ca a scazut considerabil procentul celor care doresc sa primeasca de Craciun bani, de la 18% in 2014, la 5% anul acesta. In schimb, in topul cadourilor preferate au aparut automobilele, un dar deloc usor de oferit”, spune Andrei Canda, Managing Partner al iSense Solutions.

Studiul mai arata ca femeile, mai mult ca barbatii isi doresc cadouri materiale de Craciun (88% dintre ele versus 82% dintre barbati). De asemenea, femeile prefera hainele, accesoriile, bijuteriile si produsele cosmetice, in timp de barbatii isi doresc preponderent produse electronice. Anul acesta, romanii din mediul urban au alocat in medie 544 de lei pentru cadourile de sarbatori, cu 31% mai mult decat anul precedent. Studiul mai arata ca barbatii au alocat cumparaturilor un buget semnificativ mai mare decat cel al femeilor, in valoare de 607 lei. Printre cadourile pe care respondentii intentioneaza sa le ofere celor dragi se numara articole de vestimentatie (36%), jucarii (22%), produse cosmetice / de ingrijire personala (19%) si dulciurile (18%)

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *