Interviuri

Cătălina Trupșor, Color Smart Distribution: „În ciuda pandemiei și a creșterii prețurilor materialelor de construcții, ne-am continuat planurile de investiții”

8 aug. 2022 6 min

Cătălina Trupșor, Color Smart Distribution: „În ciuda pandemiei și a creșterii prețurilor materialelor de construcții, ne-am continuat planurile de investiții”

Reading Time: 6 minute

Pentru anul acesta, Color Smart Distribution a bugetat peste jumătate de milion de euro pentru extindere, focusul principal al companiei fiind deschiderea unui showroom pe piața din Timișoara, iar în 2023, extinderea printr-un magazin propriu în zona Moldovei.

Cătălina Trupșor, fondator şi CEO Color Smart Distribution ne-a oferit mai multe detalii despre planurile companiei, despre cum influențează actualul context economic piața de design interior, dar și despre impactul pandemiei asupra designului interior.

În ce măsură este influențată piața de design interior de actualul context economic?

În perioada pandemiei piața de design interior a prosperat, a cunoscut o evoluție organică. Pandemia a modificat stilul oamenilor de viață, modul în care au început să se raporteze la spațiul în care trăiesc, preocuparea acestora pentru casele lor a fost în creștere. Astfel, consumatorii din România au înțeles cât de important este confortul de acasă și au început să își dea seama că au nevoie și de consilierea specialiștilor. Pentru că tot mai mulți oameni și-au amenajat locuințele s-a creat o cerere ridicată de produse finisaje – mobilier, corpuri de iluminat și servicii – de consultanță, design, aplicare.

În acest moment putem spune că au crescut prețurile materialelor, multe dintre ele  și-au dublat prețul – fier, lemn. Specific în zona de finisaje sau vopsele, prețurile au crescut cu 20-25% față de anul 2021.

De asemenea majoritatea producătorilor se confruntă cu lipsa materiilor prime, ceea ce înseamnă întârzieri în termenele de livrare, produse indisponibile și incertitudine legată de prețul final.

Noi la Color Smart ne-am asigurat stocurile la furnizorii externi, prin estimarea precisă a volumelor și a calendarului de importuri încă din octombrie 2021. De asemenea, ne-am organizat mult mai bine logistica, am planificat atent livrările de marfă, și am negociat contracte pe termen mediu cu transportatorii.

Astfel nu am avut probleme în livrarea produselor la timp și am putut negocia prețurile cu furnizorii noștri, ceea ce ne-a ajutat să evităm creșteri mai mari de 10%, chiar dacă, așa cum spuneam prețurile medii pe piața au crescut cu aproximativ 25%.

Pentru Color Smart prima jumătate a anului 2022 a însemnat o creștere a cifrei de afaceri de 25% față de aceeași perioadă a anului precedent 2021.

Au scăzut investițiile în amenajarea locuințelor pe fondul creșterii inflației?

Până acum, în ciuda inflației, românii au continuat să investească în amenajarea locuințelor. Piața de design interior este activă, iar cererea din partea clienților se menține ridicată. Chiar dacă puterea de cumpărare a scăzut în urma scumpirilor din piață, totuși investițiile clienților noștri sunt în grafic.

Suntem încrezători că trendul va rămâne ascendent, iar proiectele de design interior și amenajare vor continua să se dezvolte așa cum se întâmplă și cu piața imobiliară care nu și-a oprit activitatea.

Ținând cont că în momente de criză investitorii se îndreaptă către imobiliare, putem vorbi și de o creștere a serviciilor de amenajare?

Color Smart și-a crescut vânzările și prin faptul că răspunde nevoilor exprimate de clienți prin pachete personalizate de servicii pe care le oferă, care pot include: consultanță în alegerea culorii, texturii și finisajelor potrivite, în funcție de specificul proiectului, consultanță în bugetare (estimarea și calcularea bugetului), suport tehnic pentru pregătirea vopselei, consiliere în șantier, precum și recomandări de specialiști cu care companiile pot colabora – arhitecți, designeri, constructori, aplicatori.

De asemenea, am observat că mulți dintre clienții noștri se confruntă cu problema găsirii unei echipe de meșteri care să aplice vopsele decorative sau chiar lavabile premium și premium plus. De acea am început să pregătim aplicatori pe care să îi putem recomanda în proiectele beneficiarilor. Acum putem propunem cu încredere echipe care să realizeze decorări de calitate, durabile, reziste cu materiale speciale.

Contribuie amenajarea locuinței și designul interior la creșterea valorii unui imobil?

Designul de interior aduce un plus în amenajarea unei locuințe – de la modul în care este compartimentată, utilată și decorată. Atunci când apelezi la specialiști obții un spațiu confortabil și plăcut, cu materiale, texturi și culori alese în baza unor principii de design. Chiar mai mult, în afară de crearea unui mediu mulțumitor din punct de vedere estetic, amenajarea spațiului cu un designer va crește și funcționalitatea și calitatea spațiilor.

Cu siguranță, prețul unei locuințe decorate în acest fel ajunge peste media pieței.

Care sunt perspectivele pieței de design interior pentru anul viitor?

În acest moment, chiar și cu această creștere a inflației, credem că piața de design interior va continua să crească. Sunt multe proiecte imobiliare în dezvoltare, chiar și zonele mai sărace ale țării cunosc o expansiune în ceea ce privesc construcțiile.  Există cerere mare și în același timp ofertă diversificată.

Arhitecții și designerii sunt tot mai solicitați. Oamenii sunt dispuși să investească mai mult în casa unde locuiesc, să aloce mai mulți bani în decorare sau redecorare, țin cont de calitatea materialelor pe care le aleg, de la tipul de pardoseli, până la calitatea vopselelor, lucrează cu echipe de aplicatori.

Dacă vorbim numai despre vopsele am observat în ultimii trei ani o creștere de 5-7%, care s-a menținut constantă. De acea considerăm că în 2023 această tendință se va menține.

Cum a evoluat businessul Color Smart în primele 6 luni ale anului și ce estimări aveți pentru finalul lui 2022?

Color Smart este în plină dezvoltare și, în ciuda pandemiei și a creșterilor prețurilor materialelor de construcții, ne-am continuat planurile de investiții. Pentru 2022 am bugetat peste jumătate de milion de euro pentru extindere. Astfel că, focusul nostru principal în primele luni ale anului a fost deschiderea unui showroom pe piața din Timișoara.

Tot din strategia noastră de dezvoltare a făcut parte și aducerea brandului de vopsele premium plus Pittsburgh Paints pe piața din România. Pittsburgh Paints este lider mondial, membru al grupului PPG, care de aproape 140 de ani revoluționează segmentul amenajărilor interioare și exterioare prin vopsele de calitate, cu acoperire mare, extrem de simplu de aplicat.

De asemenea, de la începutul anului ne-am îndreptat atenția și către depozitele de materiale de construcții cu o gamă de produse dedicată acestui canal. În acest moment avem 17 contracte active cu depozite din zona București, Ilfov, Giurgiu, Ialomița.

Am continuat și extinderea sistemului de distribuție cu showroom-uri dedicate în orașele unde nu eram încă prezenți. În primele 6 luni am deschis prin parteneri, magazine în Sibiu, Alba-Iulia, Brașov.

Ne-am ocupat și de organizarea cursurilor pentru aplicatori în cadrul Academiei Novacolor, un concept important preluat de la partenerii noștri italieni. Împreună cu ambasadori Novacolor, le oferim aplicatorilor perfecționare în tehnici noi, mai complicate, speciale pentru produse decorative.  În acest fel asigurăm clienților noștri proiecte la cheie.

Toate aceste acțiuni, sunt în urma conturării unei strategii clare încă din anul 2021, care ne-au ajutat să creștem veniturile cu 25% în primele 6 luni ale anului.

În următoarea perioadă din 2022 ne propunem să extindem sistemul de distribuție cu showroom-uri dedicate în 4 locații noi – avem în vedere și alte zone importante ale țării precum Buzău, Galați-Brăila, Suceava- Botoșani, Iași, Hunedoara, Târgu-Jiu și Petroșani.

De asemenea ne propunem să stabilizăm piața din Timișoara. Orice intrare pe o piață nouă necesită o perioadă de aclimatizare, în care să devenim cunoscuți pentru valoarea unică a produselor și serviciilor pe care le oferim, să creștem o echipă de oameni noi, care vor deveni în scurt timp adevărați profesioniști.  Este important să întărim comunitate de specialiști, designeri, aplicatori, dar și consumatori finali atât în Timișoara, cât și în județele din proximitate, pentru a deveni tot mai vizibili atât în vestul țării cât și la nivel național.

În permanență avem campanii de marketing care ne ajută să facem vizibile beneficiile pentru consumator ale brandurilor pe care le reprezentăm în România, să devenim cunoscuți în toate zonele țării, să ajutăm piața să se raporteze diferit la produsele premium și premium plus, să dezvoltăm o comunitate de oameni interesați de amenajări excepționale.

Datorită tuturor acestor inițiative strategice preconizăm că până la finalul anului vom atinge o cifră de afaceri în jur de 4 milioane de lei. În următoarele 6 luni rămase ne așteptăm la o cifră de afaceri între  2  – 2,3 mil.

Ce noi planuri de investiții are Color Smart?

Prin strategia noastră de extindere, focusul nostru va fi și în 2023 să fim cât mai aproape de specialiștii și clienții care au nevoie de suport pe tot parcursul proiectelor. Acest lucru înseamnă îmbunătățirea continuă a serviciilor, a termenelor de livrare sau crearea unor condiții optime pentru alegerea culorilor și a texturilor necesare unei amenajări interioare de vis.

De aceea vom investi și în relocarea magazinului Color Smart din Constanța. Ne dorim să oferim aceeași experiență clienților noștri din toate zonele țării. Mai mult, vânzările noastre au crescut și prin showroomurile proprii, care sunt realizate doar cu produse comercializate de noi. Astfel, consumatorii finali pot observa, atinge produsele chiar pe pereții showroomului sau pe panourile expuse, ceea ce le dă o idee destul de clară despre cum va arăta la final amenajare pe care o plănuiesc.

Pentru anul 2023 luăm în considerare și extinderea printr-un magazin propriu în zona Moldovei. Considerăm că este o parte a țării cu potențial mare, că există cerere de produse premium, premium plus, și o dorință a beneficiarilor de a obține amenajări de calitate, durabile, realizate cu materiale decorative.

În fiecare an investim aproximativ 5% din veniturile anuale pentru materialele de suport vânzare – cataloage, broșuri, paletare, photobook-uri.

Vom continua să organizăm cursuri ale Academiei Novacolor, unde creștem aplicatori pentru materiale decorative diferite, la niveluri de performanță de la foarte bun la extraordinar.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: