Cautam tineri care sa schimbe lumea

Plecand de la succesul inregistrat de competitia din 2013, Unilever ii invita din nou pe tineri sa propuna solutii practice si inovatoare pentru a raspunde unora dintre cele mai mari provocari din domeniul sustenabilitatii, in cadrul celei de-a doua editii a Premiilor Unilever in domeniul sustenabilitatii pentru tinerii antreprenori.

Unilever cauta produse, servicii sau aplicatii scalabile si sustenabile, care sa reduca impactul asupra mediului, sa imbunatateasca sanatatea si starea de bine sau sa contribuie la imbunatatirea conditiilor de viata ca urmare a unor schimbari ale practicilor curente sau a unor comportamente. Competitia este deschisa persoanelor sub 30 de ani.

Premiile sunt in valoare totala de 200.000 Euro, constand in suport financiar si mentorship personalizat pentru sapte tineri. Premiile sunt acordate in parteneriat cu Institutul Cambridge pentru Leadership si Sustenabilitate (Cambridge Institute for Sustainability Leadership) si cu platforma online Ashhoka. Castigatorul final va primi Premiul Altetei Sale Regale Printul de Wales pentru Tinerii Antreprenori.

Cei sapte finalisti vor participa la un program de dezvoltare online, dupa care vor fi implicati intr-un workshop de doua zile, la Universitatea Cambridge. Aici vor primi sfaturi din partea specialistilor in domeniu, care ii vor ajuta sa isi puna in practica ideile.

Inscrierea este deschisa, pe platforma online Ashoka Chnagemakers, care pune in legatura antreprenorii sociali din toata lumea, pentru a schimba idei si pentru a se inspira unii pe ceilalti. Platforma poate fi accesata aici.

Inscrierea in competitie este deschisa pana la 1 august 2014, ora 12 am BST. Finalistii vor fi anuntati la sfarsitul lunii octombrie, urmand ca workshopul de la Cambridge si jurizarea finala sa aiba loc in ianuarie 2015.

Anul trecut, peste 500 tineri antreprenori, din peste 90 de tari s-au inscris in competitie. 11 proiecte au venit de la tinerii antreprenori din Romania. Castigatorul premiului de 50.000 EUR a fost Gamal Albinsaid, 24 de ani, din Indonezia, care a propus un proiect prin care deseurile menajere pot fi valorificate si transformate in asigurari de sanatate pentru familiile cu venituri reduse. Acest model este implementat astazi in comunitatile din Indonezia.

Comentand pe marginea premiilor, CEO-ul Unilever, Paul Polman, a spus: “Cred ca tinerii pot gasi solutiile pentru provocarile cu care se confrunta planeta, iar propunerile de anul trecut sunt o dovada clara in acest sens. Tinerii vor reprezenta in curand 50% din populatia tarilor in curs de dezvoltare, dar sunt 100% viitorul nostru, deci este esential sa ii implicam in formarea unui stil de viata sustenabil si sa investim in ideile lor.”

Polly Courtice, Director al Institutului Cambridge pentru Leadership in Sustenabilitate, a mentionat: “Prima editie a premiilor oferite de Unilever a evidentiat creativitatea, dinamismul si spiritul antreprenorial al tinerilor din toata lumea in solutionarea problemelor critice de sustenabilitate. Suntem incantati sa sprijinim aceste premii si sa incurajam inovatia si leadership-ul de care avem atata nevoie.”