Ce beneficii extrasalariale îşi doresc românii

Interesul pentru activități fizice este tot mai crescut atât din partea companiilor, cât și din partea angajaților. Din ce în ce mai multe companii din România oferă abonamente la sport printre beneficiile extrasalariale, 40% dintre acestea acoperind integral costului serviciului acordat salariaților, potrivit datelor interne Benefit Seven.

În perioada iulie 2017-iulie 2018, numărul companiilor care acordă abonament 7card cu acces la rețeaua de centre sportive și de recreere din țară a crescut cu 46%, mai exact în prezent 1.418 angajatori oferă acest beneficiu. Dintre aceștia, 40% acoperă integral costul lunar al abonamentului 7card și 12% parțial, fiind vorba de companii din industriile de dezvoltare software, servicii de consultare, bunuri de larg consum și telecomunicații. Costul mediu al unui abonament 7card este de 139 lei în București și 99 lei în țară, arată compania, într-un comunicat de presă.

“Companiile din România, nu doar cele internaționale, ci și cele locale, încurajează tot mai mult practicarea unui sport, fiind conștiente că angajații care sunt activi fizic devin tot mai productivi, mai energici la locul muncă și au o stare de spirit benefică mediului de lucru, ceea ce în mod indirect influențează pozitiv rezultatele pe termen lung ale fiecărui business. Totodată, introducerea unui abonament la o sală de sport printre beneficiile extrasalariale ajută la atragerea și retenția angajaților în companie”, explică Andrei Crețu, co-fondator 7card.

În același timp, și angajații români sunt tot mai preocupați de propria sănătate. În iulie 2018, numărul utilizatorilor activi a ajuns la aproximativ 34.000, în creștere cu 42% față de iulie 2017. Cei mai mulți utilizatori, 40% dintre ei, se află în București, pe următoarele locuri fiind cei din Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov, cea mai mare parte dintre ei fiind bărbați.

În ceea ce privește preferințele în funcție de oraș, angajații din București merg cel mai des la cross training, escaladă și yoga, cei din Cluj-Napoca la piscină, cei din Timișoara la cross training și dansuri, cei din Iași la kangoo jumps, yoga și tenis și cei din Brașov la dansuri.

În același timp, 1 din 4 utilizatori merge însoțit la sală, fie de către un coleg, fie de către un prieten din afara companiei.

În funcție de momentul zilei în care merg la o activitate sportivă, angajații din Cluj-Napoca, Târgu-Mureș și Oradea aleg să fie matinali, cei din Brașov, Craiova și Iași preferă să facă sport la prânz, iar cei din București, Lugoj și Ploiești sunt obișnuiți să meargă la sală sau la o activitate recreativă după terminarea programului de muncă. Spre exemplu, în 2017, cea mai activă zi din an a fost 27 februarie, cea mai activă zi din săptămână a fost marți, iar cele mai populare ore au fost 18.00-19.00 în cursul săptămânii și 10.00-11.00 în weekend.

“Este dovedit faptul că oamenii care fac sport nu doar că sunt mai sănătoși, dar sunt și mai fericiți, sunt mai puțin stresați, îşi îmbunătăţesc capacitatea de învăţare şi memorare, se pot concentra mai bine și devin mai încrezători în propria persoană. Lucrul acesta s-a putut observa în special în companiile unde angajații s-au încurajat reciproc și merg împreună să facă sport, mare parte dintre ei apreciind că pot găsi o sală de fitness în apropiere de locul de muncă sau de casă”, declară Iulian Cîrciumaru, co-fondator 7card.

Compania Benefit Seven, înființată în 2011 de către Andrei Crețu, Iulian Cîrciumaru și Cătălin Ivașcu, a introdus în România conceptul de abonamente unice cu acces concomitent la mai multe săli de sport și wellness. În cei șapte ani de activitate, 7card s-a extins rapid, ajungând în prezent la un număr de peste 600 de săli în întreaga țară și la un număr total de 33.683 de utilizatori. Pentru acest an, compania estimează o cifră de afaceri de șapte milioane euro, în creștere cu 50%.

În februarie 2016, Sodexo, lider mondial în Servicii pentru Calitatea Vieții – beneficii extra-salariale pentru angajați (tichete de masă, tichete cadou, tichete de vacanță, tichete pentru creșă), programe de incentivare, beneficii publice, servicii de alimentație/catering, managementul facilităților, a preluat 20% din acțiunile Benefit Seven.