Antreprenori

Cea mai dulce revolutie franceza5 min

25/06/2014 4 min read

author:

Cea mai dulce revolutie franceza5 min

Reading Time: 4 minute

Trei romani si-au propus si au reusit sa faca un business bazat exclusiv pe ecleruri. La doar sase luni de la lansarea French Revolution, conceptul si-a dovedit din plin viabilitatea, iar reteta de succes va fi extinsa in curand.

 

Dupa ce George Pop a facut un curs de bucatarie-patiserie, in urma cu mai bine de un an, a discutat cu asociatul lui intr-un magazin cu biciclete si accesorii, George Panaitescu, despre deschiderea unei afaceri care sa aiba la baza vanzarea de ecleruri. “La curs ar fi trebuit sa merg si eu, dar nu am avut timp din cauza jobului. Nu ma puteam desprinde o luna de zile, lucrand in vanzari intr-o multinationala din domeniul telecom”, povesteste Panaitescu. Dar, pe masura ce intocmeau un business plan, cei doi s-au descurajat, mai ales din cauza lipsei banilor. Au continuat businessul cu biciclete, dar in toamna lui 2013 au revenit la ideea dulce a eclerurilor frantuzesti.

 

“Ne-am mobilizat atat de mult, incat din octombrie pana in decembrie aveam deja un laborator ultramodern, cu toate utilajele necesare pentru ecleruri. Am fost convinsi ca trebuie sa facem doar acest produs, ecleruri, urmand ca ulterior, daca era cazul, sa ne gandim si la alte produse”, arata George Panaitescu. Alaturi de el a venit si fratele lui, Florin Panaitescu, care insa nu lucreaza full-time in acest business, al carui nume, French Revolution, dovedeste ambitia fondatorilor sai. Pariul s-a dovedit castigator. Dupa primele teste de produs realizate in decembrie 2013 intr-un laborator ultramodern pe care l-au dotat cu echipamente de ultima ora, in ianuarie au pornit vanzarile.

 

Totul a inceput doar prin livrarea exclusiv pe baza de comenzi, unde experienta anterioara in vanzari si relatiile pe care cei trei si le facusera in companiile din Bucuresti. Succesul inregistrat prin livrari i-a determinat pe fondatorii French Revolution sa se gandeasca la urmatorul pas logic, deschiderea unui magazin propriu, realizata in luna aprilie a acestui an. “Aveam nevoie de un magazin care sa ne reprezinte, aveam nevoie ca toti clientii sa poata veni sa vada produsele, sa le incerce altfel decat pe site sau pe Facebook. Dupa laborator si toate echipamentele, magazinul a fost a doua mare investitie a noastra”, spune George Panaitescu. Investitia in laborator si magazin s-a ridicat la circa 80.000 de euro. Deschiderea magazinului a dat roade peste asteptari si a dublat instant vanzarile. In prezent, ponderea cea mai mare a vanzarilor este realizata in magazinul situat in apropiere Ateneului Roman. “Asta ma bucura cumva, fiindca oamenii sunt tentati sa vina aici sa vada produsele, dar ne simplifica si businessul. Foarte multi prefera sa vina aici, inclusiv ca sa ridice comenzile pe care le fac”, mai spune Panaitescu. O parte din business vine si din livrarile speciale pentru evenimente, pentru care French Revolution face si miniecleruri.

 

DE LA FISTIC LA FRANCIZA

In spatele retetelor de ecleruri se afla George Pop, care se inspira, desigur, din retete originale frantuzesti. “Suntem destul de feriti de concurenta, fiindca acest produs e foarte greu de facut. Ma refer la a face un ecler bine, nu la cel pe care-l stim toti din cofetarie”, arata Panaitescu. Un prieten care a fost pastry chef la Marriott le-a spus celor doi ca, daca-l intrebau pe el inainte, i-ar fi sfatuit sa faca orice in afara de ecler. “Totul este greu, pornind de la acel choux din interior, pana la crema, decor si asa mai departe. Folosim doar ingrediente naturale de foarte buna calitate. De exemplu, untul si frisca sunt importate din Franta, atat untul dulce folosit pentru toate produsele, cat si cel sarat pentru eclerul cu caramel cu unt sarat”, precizeaza Panaitescu. Daca cei mai multi se multumesc cu putin si nu folosesc ingrediente conforme cu retetele originale, la French Revolution ingredientele de calitate fac ca diferenta sa se simta, nu numai prin aspect si textura, ci si prin gust.

 

Cele mai vandute ecleruri sunt cel cu caramel cu unt sarat si cel cu fistic. Succesul vine si aici din ingrediente si retetele folosite. De exemplu, desi caramelul e destul de cunoscut consumatorului roman din inghetata sau prajituri, cel de la French Revolution surprinde clientii prin gustul deosebit. Este facut de la zero in laboratorul propriu, dupa reteta originala frantuzeasca, cu frisca, iar combinatia cu untul sarat, creata initial de un chocolatier francez pentru caramele, face diferenta. La fel de apreciat este si gustul eclerului cu fistic, unde si in crema, dar si in glazura se foloseste fistic 100%. “Oamenii nu-si inchipuie ca fisticul poate fi atat de bun”, spune George Panaitescu.

 

Ca si in cazul ingredientelor, o atentie deosebita a fost acordata numelui companiei. French Revolution se potriveste perfect cu planurile fondatorilor companiei, care chiar vor sa faca o revolutie in domeniu. “E poate cel mai complicat sa alegi un nume. Daca pui accentul pe un lucru bine facut, cum facem noi cu produsul nostru, tii foarte mult la nume, la identitatea vizuala si, mai ales, la inregistrare marcii, atat in Romania, cat si in celelalte state din Uniunea Europeana”, arata Panaitescu. Motivul a fost simplu – afacerea a fost gandita de la inceput pentru o posibilitate ulterioara de francizare, in Romania, dar si in strainatate, daca va fi cazul. French Revolution chiar a avut solicitari pentru francizare in Cluj- Napoca, Targu-Mures si Bucuresti, ba chiar si din SUA. Potrivit lui Panaitescu, afacerea merge inca din luna mai pe profit, insa e vorba de un profit rezultat din operatiuni. Acesta spera ca, dupa un an de la deschidere, sa poata fi recuperata toata investitia, care a provenit doar din fondurile proprii ale partenerilor. “Sper ca pana la sfarsitul anului sa ajungem la un volum de vanzari total de 150.000 de euro. Anul viitor vreau sa-l dublam prin deschiderea unei alte locatii, tot in Bucuresti.

 

Va fi un magazin diferit de acesta, tot un concept. Va beneficia de alt tip de locatie, nu va fi doar magazin, va fi un loc unde se va putea petrece mai mult timp”, spune cofondatorul French Revolution. In prezent, capacitatea de productie din singurul laborator al companiei depaseste cererea, in conditiile in care se vand zilnic sute de eclere, iar volumul creste de la luna la luna. Fondatorii French Revolution vor sa controleze atent dezvoltarea brandului propriu, motiv pentru care au refuzat toate ofertele de a-si vinde produsele in restaurante, hoteluri, localuri sau cafenele. “Daca am incerca sa vindem produsele prin altii nu am avea niciun fel de control nici asupra produselor, nici feedback-ul de la clienti nu l-am primi noi, ca sa nu mai vorbesc de brandul nostru, pe care nu-l mai putea dezvolta, ci am creste brandurile altora”, spune George Panaitescu.

One Comment
  1. […] meu, Gabriel Braliga, s-a intalnit cu cei trei parteneri de la French Revolution si a scris pentru Biz despre cum le-a venit […]

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE